Gå til innhold

Octavia eller Forerster?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skal kjøpe ny bil og vurderer Skoda Octavia eller Subaru Forrester. Sambo er veldig gira på Mercedes ML, men da må vi jo gå for en litt eldre modell iom at de er dyrere...

Noen som har noe lurt å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig hadde gått for Octacia med mindre jeg hadde behov for 4x4. Jeg synes SUVene er litt bortkastede hvis man bare bruker den som en vanlig personbil. De har dårligere kjøreegenskaper, de har dårligere komfort, mer vindsus og mye høyere bensinforbruk. Med mindre du har såpass budsjett at du kommer opp på diesel-Foresterene så må du regne med godt over literen på blanda kjøring, noe som er mye med tanke på at en Octavia med en fornuftig diesel går på halvliteren.

Mercedes ML ville jeg styrt unna, faktisk. Den forrige MLen er dessverre lastet med masse feil. De første modellårene var produsert i Brazil om jeg ikke husker feil, og falt sammen bare du så på dem. Jeg husker ikke når produksjonen ble flyttet, men etter at de begynte å produsere i Østerrike kom kvaliteten seg, men fortsatt er det ikke like holdbart som man forventer en Mercedes skal være. Disse siste modellene er også ofte dyre da de ser mye penere ut, og har bedre rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scoda octavia

Vi har Scoda Octavia 2007 modell, kjøpte den ny da. Er strålende fornøyd med den, sikkert/trygg/ligger godt på veien, billig i drift/bruker lite diesel.

Det er veldig god plass i den, vi har to barn der det ene bruker barnesete. Har også en stor hund som sitter i bur i bak, likevel er det god plass til bagasje.

En annen ting er at Scoda taper seg lite i pris, og når du engang skal selge den så får du mye igjen. Generelt vil jeg si at du får mye bil for pengene med en scoda octavia!

Nå har ikke jeg erfaring med de andre bilene du nevner, så jeg kan bare fortelle hvor fornøyd jeg er med vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder verditap så er forresten Subaru også svært gode på dette, de holder seg som regel svært godt i pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia er knallbra for alt annet enn det mannlige egoet :legrine:

Jeg gikk fra liten sportsbil med V6er til Octavia stasjonsvogn, og det er ikke akkurat noen som snur seg etter bilen min lenger ...

2004-modell som jeg har hatt i 3 år nå. Knallbra skrudd sammen, går greit (jeg har RS-utgaven), meget godt med plass i bagasjerommet (litt lite i baksetet).

I ettertid hadde jeg like gjerne valgt 4x4 som stor motor, bruker bare bilen når jeg skal ut av byen og inn i skogen/opp på fjellet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde også valgt Skoda Octavia, og det uten å kjørt den. Subaru Forester har jeg derimot kjørt, og det var stusselige greier. Kjedelig utenpå og kjedelig å kjøre. Typisk mann-med-hatt-bil. Dessuten er den stor utenpå og liten inni. Utrolig hvordan de får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er sagt, Forester er kanskje den eneste av de små SUVene jeg kunne tenkt meg. Det er vel nesten ingen andre SUVer som har skikkelig firehjulstrekk og lavgir, med unntak av Grand Vitara. Det er gull verdt når du skal trekke henger eller trekke ut naboen med BMW X5 fra snøfonna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Når det er sagt, Forester er kanskje den eneste av de små SUVene jeg kunne tenkt meg. Det er vel nesten ingen andre SUVer som har skikkelig firehjulstrekk og lavgir, med unntak av Grand Vitara. Det er gull verdt når du skal trekke henger eller trekke ut naboen med BMW X5 fra snøfonna...

Har Subaru Forester lavgir? Det trudde jeg faktisk ikke. Den har jo blitt kritisert for at den IKKE har en lavgirserie, og at den er sårbar for å kveles på de stedene der en slik vanligvis kommer til anvendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...