Gå til innhold

Kink i nakken

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For noen mnd siden hadde jeg et kink i nakken (fra øverst i ryggen helt opp til hodet). Det gikk over etter en dag, men etter det har jeg (ubevisst) vært forsiktig med å vri hodet over til den siden. Kanskje pga det har jeg nå fortsatt litt smerter i muskelen når jeg vrir hodet helt over. Kjenner at jeg lettere får hodepine når jeg sitter og leser pga dette.

Hvem burde jeg oppsøke for å fikse det? Kiropraktor? Fysioterapeut? Eller rett og slett en vanlig massør?

Hvordan finner jeg disse her hvor jeg bor?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk kink i ryggen for 1 mnd siden.

Ble ikke bra av det så i forrige uke fikk jeg time hos kiropraktor.

1 besøk, noen knekk og ryggen var helt god igjen... Rene tryllekunstneren.

Angrer på at jeg ikke gjorde det tildigere.

(nå er jeg metta av å stå på mililange ventelister så jeg kontaktet de selv og betalte selv)

Gå på www.gulesider.no og søk Kiropraktor i din kommune.

Se etter de som er godkjente.

Om du har venner, familie eller kjente som har vært hos noen, så kan du spørre dem først.

Skrevet
For noen mnd siden hadde jeg et kink i nakken (fra øverst i ryggen helt opp til hodet). Det gikk over etter en dag, men etter det har jeg (ubevisst) vært forsiktig med å vri hodet over til den siden. Kanskje pga det har jeg nå fortsatt litt smerter i muskelen når jeg vrir hodet helt over. Kjenner at jeg lettere får hodepine når jeg sitter og leser pga dette.

Hvem burde jeg oppsøke for å fikse det? Kiropraktor? Fysioterapeut? Eller rett og slett en vanlig massør?

Hvordan finner jeg disse her hvor jeg bor?

Takk :)

Hvis du skal til helsepersonell bør du gå til en kiropraktor, eller fysioterapeut (manuellterapeut) fremfor en massør som sikkert ikke har så dyptgående utdannelse.

Når det gjelder hodepine som skyldes musklene i nakken, så finnes det tøyningøvelser du kan gjøre. Smertene skyldes veldig ofte korte, eller stive muskler i nakken. Fikk vist disse øvelsene av en manuellterapeut, og det virket.

http://www.lommelegen.no/516148/spenningsh...og-nakkesmerter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...