superplomme Skrevet 19. mars 2010 #21 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har 150 000, og det har vel strengt tatt ikke vært helt verdt det... Jeg var for ung og umoden da jeg tok det, og sitter igjen med et grunnfag (som det hette den gangen)et annet halvgått grunnfag pluss noen vekttall i litt diverse humanistfag. Som jeg ikke får brukt til noen verdens ting i dag. Jobber med noe som ikke har noenting å gjøre med de fagene. Jeg har lyst til å ta mer skole, men vet ikke om jeg får mer studielån siden jeg har rotet bort sikkert 3 semestre med tull og fjas... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #22 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har rett over 100 000 etter halvannet år, og har nå to år igjen. Ser helt klart på dette som en investering i fremtiden, og kunne ikke klart meg uten lånekassa for tiden Så ja, jeg syns det er verd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 19. mars 2010 #23 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har omtrent 280 000 i studielån nå, men husker ikke helt hva det var på da jeg var ferdig å studere for seks år siden. Syv år med studielån er det iallefall. Jeg fikk akkurat med meg ordningen med hovedfagsavskriving, så jeg fikk redusert studielånet tilsvarende ett semesters lån da jeg var ferdig å studere. Jeg synes helt klart at det er verdt det, selv om jeg brukte ett år ekstra på masterstudiet (delvis friår pga manglende motivasjon), samt at jeg tok ett år på et annet studium før jeg begynte på master. "Verdt det" i denne sammenhengen kan ikke for meg beskrives helt med hva jeg får igjen av penger for å ha studert, men beskrives mer med det jeg fikk igjen personlig av å studere, ha en fantastisk studietid og muligheten til å etterpå jobbe med noe jeg interesserer meg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 19. mars 2010 #24 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Den nette sum av 320.000,- Virkelig snadder.... Men tja, det var nok verdt det. Jeg oppnådde mitt mål om å bli det jeg har villet siden videregående, og fikk jobb etter å ha levert 2 jobbsøknader. Så jeg lever med det. Endret 19. mars 2010 av missLynch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #25 Del Skrevet 19. mars 2010 Hadde omtrent 350.000 da jeg var ferdig med utdanningen min, en Bachelor tatt i utlandet og to års påbyggingstudier innen fagfeltet mitt i et annet land. Dessverre valgte jeg vel utdanning mer på følelser enn fornuft. Dessverre har det vel ikke vist seg å være det mest fornuftige valget når det gjelder jobbmuligheter. Jeg har nå yrket mitt som hobby og tjener penger på noe helt annet. Det var definitivt ikke verdt det om jeg skal se på det med rent økonomisk perspektiv, men ut fra livserfaringen jeg fikk i løpet av de fem årene jeg var i utlandet og alle opplevelsene det gav meg så var det absolutt verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 19. mars 2010 #26 Del Skrevet 19. mars 2010 Eg er adjunkt (med eit halvår ekstra). Har til sammen igjen ca 165 000 av studielånet mitt (har betalt på det i ca 3,5 år). Fekk barn 4. året av utdanninga mi, og dermed vart lånet då omgjort til fødselsstipend det året. Betalar 1200,- i mnd i lån. Vel verdt det så absolutt!! Trur eg hadde følt meg temmelig ille viss eg hadde såtte her no med 3 barn og null utdanning. Er stolt av meg sjølv som har tatt utdanning :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. mars 2010 #27 Del Skrevet 19. mars 2010 450.000 i studielån. Har ikke jobb i et yrke hvor utdannelsen min er et must og tok i tillegg "skolepenge-utdanning" som man kan få gratis på offentlige høyskoler. Naivt å tro at man er sikret jobb innenfor yrke bare fordi man har utdannelsen. Private høyskoler er dessuten preget av "trender" og det er alt for mange med samme kompetanse. Nei, det er ikke verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. mars 2010 #28 Del Skrevet 20. mars 2010 Hadde rundt 250 000 for 5 års utdannelse. Definitivt verdt det, hadde ikke kunnet tatt utdannelse uten. Og uten utdannelse hadde jeg ikke kunnet få meg min gode jobb og gode lønn. Vil dog si at det nok lønner seg å tenke på at studielånet skal betales tilbake en dag, også under studiene! Så prøv å klare deg med minst mulig. Jeg betaler 2-3000 over terminbeløpet hver termin, for å spare renter. Kunne ha betalt mer, men pøser litt ekstra inn på boliglånet også av samme grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. mars 2010 #29 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) dbl posting Endret 20. mars 2010 av ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #30 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg kommer til å sitte med omtrent 300 000 og en doktorgrad Hadde aldri klart å ta den utdannelsen uten lånekassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Distiller Skrevet 21. mars 2010 #31 Del Skrevet 21. mars 2010 150 000 etter 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thirteen Skrevet 21. mars 2010 #32 Del Skrevet 21. mars 2010 Vil vel ha rundt 270 000,- i studielån når jeg er ferdig. Men det er definitivt verdt det, det er iallefall det jeg mener per dags dato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå