Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg ser der at en del skriver at barna med økende alder også blir påvirket av at foreldre en nakene. Og det jeg lurer på da er om dette egentlig er noe som bør hensytas? Altså at man hiver et håndkle rundt livet for å gå fra bad til soverom feks slik at poden ikke blir flau? Eller er det greit å la poden bli flau og fortsette å gå naken der det faller seg naturlig?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Nei man skjermer ikke barn for nakenhet. Men man trenger ikke gi 14tisen bilder på netthinna som han ønsker å etse vekk resten av livet, sant? Strekkmerkene og hengepattene til mamma er ikke noe han/hun trenger å stifte bekjentskap med i naturlighetens navn.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Alt med måte mener jeg. Behøver ikke akkurat fly naken rundt og dingle med ting og tang foran barna, men gå fra soverom til bad og tilbake uten en tråd er vel naturlig, men behøver naturligvis ikke gjøre det om barna har venner på besøk.
Kaffeavtalen Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Så lenge tenåringen kommer inn på badet mens jeg er der inne og ikke gjør mine til å gå ut fordi om jeg står i nettoen så antar jeg at han er naturlig forhold til min nakenhet. Han får fred på badet når han er der inne.
Hanselot Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Så lenge tenåringen kommer inn på badet mens jeg er der inne og ikke gjør mine til å gå ut fordi om jeg står i nettoen så antar jeg at han er naturlig forhold til min nakenhet. Han får fred på badet når han er der inne. Nettopp! Unger styrer dette fint selv, og det skal man respektere. Vår åtteåring kommer og legger seg i senga sammen med mor og meg og syns av og til jeg skal ta på meg truse, helt til jeg minner ham på at han ikke har truse selv akkurat da, eller passer på å minne ham på i går kveld da han stod i sofaen og danset i bare nettoen. Da ler vi av det sammen, og det er fort glemt. Det virker på meg som den lille motstanden som er, er på virkning utenfra.
Gjest karen Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Barn har bare godt av nakenhet. Så enkelt er det. Folk som mener noe annet tar feil.
Alladin Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 jeg har aldri, og kommer aldri til å bry meg om nakenhet foran barna. Som andre sier her inne, hvis barna kommer inn når jeg står å dusjer eller noe, så bryr jeg meg ikke om det. Ikke så lenge barna ikke bryr seg.
Gjest guro Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Et barn som ser en voksenpenis, kan ta stor skade av dette. Det viser forskning.....
Vibi Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Et barn som ser en voksenpenis, kan ta stor skade av dette. Det viser forskning..... Haha, sikkert. Det finnes vel knapt et barn i denne verden som ikke har sett en "voksenpenis"!
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Et barn som ser en voksenpenis, kan ta stor skade av dette. Det viser forskning..... Det gjelder bare hvis den er stiv. Det kan rett og slett ressultere i sjokk for barn under 12 år og kan da i verstefall føre til hjertestans.
Vibi Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Det gjelder bare hvis den er stiv. Det kan rett og slett ressultere i sjokk for barn under 12 år og kan da i verstefall føre til hjertestans. Ja, da blir jo saken en helt annen. Men det er vel neppe et problem de fleste barn møter til daglig..
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Ja, da blir jo saken en helt annen. Men det er vel neppe et problem de fleste barn møter til daglig.. Nei det er vel heller på kveldstid når de kikker i nøkkelhullet til mor og fars soverom....
Hanselot Skrevet 21. mars 2010 #13 Skrevet 21. mars 2010 Nei det er vel heller på kveldstid når de kikker i nøkkelhullet til mor og fars soverom.... Vi bør forby nøkkelhull.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #14 Skrevet 21. mars 2010 Vi bør forby nøkkelhull. Må faktisk si meg enig i det. Hvem vet hva slags skitne tanker småguttene kan få når de stikker inn og ut en nøkkel i nøkkelhullet
Gjest magda von skunk Skrevet 22. mars 2010 #15 Skrevet 22. mars 2010 Barn kan fort få komplekser for sin egen kropp viss de ser andre naken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #16 Skrevet 22. mars 2010 Egentlig for å få bukt med alt dette, bør man forby kropp. Ingen får ha kropp.
aline Skrevet 22. mars 2010 #17 Skrevet 22. mars 2010 Egentlig for å få bukt med alt dette, bør man forby kropp. Ingen får ha kropp. eneste fornuftige løsningen!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #18 Skrevet 22. mars 2010 Alt med måten sier nå jeg.. At barn får komplekser av å se andres kropper kan kanskje være...men tror ikke de får mindre komplekser av kroppen sin, visst de blir opplært til at det ikke er naturlig å være naken!
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mars 2010 #19 Skrevet 22. mars 2010 Det er generelt for lite naturlig nakenhet i verden. det er skremmende at skuespiller hylles for å drepe over an lav sko på film, mens de ødelegger karriæren om de skulle delta i en scene som viser følelsesbasert samkvem. barn tar IKKE skade av naturlig nakenhet, tvert i mot.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #20 Skrevet 22. mars 2010 Jeg synes det er motbydelig og se moren min gå rundt halvnaken i huset i bare truse og bh. Jeg synes hun er ekkel og grøsser ved tanken på at jeg trolig blir seende ut slik. Lillebroren min synes også det er ekkelt han kan liksom si ersj nå ble jeg kvalm. Nå har jeg syntes det lenge at det er ekkelt og begynte vel når jeg var 10 år. Dette er selvsagt noe alle og enhver bør finne ut av selv etter hva som passer for ens egen familie. Husker jeg var på besøk hos ei venninne i sommer og hun skulle skifte bekini og hun bare vrengte den av seg som det var den naturligste ting i verden rett foran faren moren bestefaren sin og jeg da som ble ganske paff... Jeg synse barna skal styre det om det er naturlig for barna er det greit om barna synes det er ekkelt synese jeg en bør ta hensyn å ha på seg klær om det så bare er fra badet til soverommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå