Gjest Smaragd Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hva koster det å gå til fysioterapaut om man får det henvist med legen? Finnes det en frikortordning på dette også, på samme måte som med lege? Betaler man for hver gang man har vert der? Er usikker på om jeg har råd til å begynne på dette her. Har fått en henvisning, men har ikke levert den inn. Nå er plagene mine tatt seg opp, og jeg bør få gjort noe med dem før det utvikler seg mer. Noen som kan fortelle meg litt om hvordan dette virker?
Gjest Marlo Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg betalte ca 250kr pr gang (500kr for den første timen) De jeg gikk til hadde iallefall en øvre grense på rundt 2k...husker ikke eksakt hva det var, men iallefall - etter at den var nådd så slapp man å betale noe mer.
Gjest Mahareth Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg betalte rundt 200 kr for hver time i fjor, men mulig satsene har økt. I fjor var det også sånn at når jeg nådde 2600 kr, så kunne jeg søke om frikort for resten av året.
miss daisy Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Jeg betalte kr 350 første gangen hos fysioterapeuten, kr 300 etter det. Det er enkelte behandlinger fysioterapeuten gjør som koster mer da, som f.eks. trykkluft behandling, da betalte jeg kr 600 pr. gang. Frikort/beløpsgrense er 2.560 for fysioterapeut behandling i 2010. Endret 15. mars 2010 av miss daisy
Gjest Smaragd Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 De jeg gikk til hadde iallefall en øvre grense på rundt 2k...husker ikke eksakt hva det var, men iallefall - etter at den var nådd så slapp man å betale noe mer. Vil 2k si det samme som 2 tusen? :klø: Tusen takk for mange gode svar! Så man betaler for hver time man går på, til man evt når et beløp på ca 2600. Da slipper man resten av året? (Så det lønner seg egentlig å begynne behandling tidlig på året da? ) 2600:300 = 8.66 Så man kan vente å slippe å betale etter ca 8 ganger da? Tipper jeg må til med litt intensiv behandling for å få kroppen på rett vei. Har nok gått å slitt alt for lenge. Så om jeg da forstår det riktig.. Om jeg får 2 timer i uka nå fremover, så må jeg ut med 2600 første mnd, så er det gratis etterpå, resten av året...? Huff... lærer egentlig ting raskt, men sånne NAV saker, og satser på ting og greier - er jeg elenig på!
miss daisy Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Her kan du kikke litt på reglene for frikort selv :-)
Gjest w Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Fysioterapeuten min er tydeligvis på billigsalg. Jeg betaler kr 134 pr time. Har det noe å gjøre med at jeg bor på landet. Men vi har da flere ukers ventetid....
miss daisy Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Jeg tok ringerunden til mine fysioterapeuter i går, med tanke på dette med frikort og egenandelstak. Jeg har ikke tatt vare på kvitteringer, fordi jeg var ikke klar over at en kunne få fysioterapeut utgiftene refundert av NAV. Det viste seg at jeg har ingen rett til frikort, alså jeg har ingen øvre grense. Jeg ble forklart at fordi om jeg kom til dem med henvisning fra legen, så var det 2 typer fysioterapeuter, der den type fysioterapeut som ville gitt meg frikort rettigheter etter NAV`s egenandelstak, dem var det ca 3 mnd ventetid på, mens de vi får time hos innen rimelig tid ( 3 uker ventetid for 1ste time hadde jeg) de fysioterapeutene er ikke i den ordningen med egenandelstak og frikort fra NAV. Dette skulle jeg blitt opplyst om da jeg bestillte time hos dem sa han der jeg har hatt størstedelen av behandlingen min, visstnok skjedd en feil der, beklaget det osv. Nå hadde det ikke spilt noen rolle for meg da, jeg kunne ikke ventet 3 mnd på første behandling allikevel! Så om jeg hadde fått den informasjonen, så hadde jeg valgt den som kunne gi meg time først allikevel. Men jeg får ikke forståelse av de andre innleggene her at et slikt system er hos dere?!
Gjest Smaragd Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Snakket med legen min i går, og han sa jeg måtte gå til en av to forskjellie fysioterapauter her i byen og levere henvisningen. Gikk jeg til noen av de andre som er her, var det ikke dekket. Så ja, tydeligvis er det ordninger som er "godkjent" i systemet, og ikke godkjent... Men tusen takk for gode svar alle sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå