Gå til innhold

blir man feit av cola


Gjest colamann

Anbefalte innlegg

Gjest colamann

hei

jeg drikker mye cola (også i ukedagene), og jeg har hørt at man blir direkte feit av å drikke for mye. Stemmer dette?

Jeg legger spesielt på meg i mageregionen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er helt riktig. Norges (kanskje) mest kjente colaholiker er/var jo TV2s Davy Wathne som sa at når han klarte å redusere coladrikkingen så mistet han 8 kg av magefettet uten å spise mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Cola har jo mye sukker i seg, så om du drikker såpass mye at du får et kalorioverskudd (dvs du inntar flere kalorier enn kroppen bruker) så vil du jo legge på deg av det. Brus er søppel i mine øyne, ingen nyttige næringsstoffer for kroppen i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt JA. Og det er utrolig ødeleggende for tennene, helt ufattelig. Jeg kuttet ut cola light totalt og drikker kun vann nå pga jeg vil gjerne beholde tennene til jeg blir gammel, men også pga det ikke er noe mere slankende enn vanlig Cola pga aspartaminnholdet. Ps: Du blir også vant med å drikke feks kun vann. Jeg takler ikke cola lenger, smaker så kunstig og ekkelt.

Endret av Beauté
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest colamann

takker for alle kjappe svar.

da tolker jeg det som at sannsynligheten for at magen min vil finne tilbake til "vanlig" størrelse dersom jeg kutter på brusen som stor.

Noen gode treningstips for ekstra magefett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hjema_*

All kondisjonstrening som løping, sykling, langrenn funker supert! Kombiner det med litt styrke på magen for å stramme inn, så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cola har jo mye sukker i seg, så om du drikker såpass mye at du får et kalorioverskudd (dvs du inntar flere kalorier enn kroppen bruker) så vil du jo legge på deg av det. Brus er søppel i mine øyne, ingen nyttige næringsstoffer for kroppen i det.

Dette er noen av de viktigste ulempene med coladrikkingen. Tennene liker det ikke og om colaen gir deg ett kaloioverskudd går du opp i vekt av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg en liten flaske 0,5l med Cola hver lørdag. Ingenting er som en iskald Cola, men den er jo livsfarlig! For ikke mange årene siden var jeg "Cocakoliker" kan ikke huske at jeg la på meg noe, men nå har jeg høy forbrenning, det jeg merket var at jeg ble mer sløv og slapp, mye ondt i hodet. Våknet om morgenen og ville bare ha Cola, det var det eneste som gjorde meg glad, ble rett og slett dritt sur om jeg ikke fikk det. Værre enn når jeg var avhegig av nicotine faktisk.

Det som hovedsakelig fikk meg til å legge av med Colaen var tennene, da jeg fikk vite at jeg kunne ødelegge tennene kuttet jeg ut. Er livredd for tennene, har ikke hatt hull, noen påbynte, men aldri hull, er livredd for å få hull!

Nå kommer poenget, lover! Da jeg fikk lagt av meg Colaen, ble humør og form bedre enn jeg trodde mulig var. Cola er på lik linje med, nicotine, chips og digg, -livsfarlig. Det suger livsgleden og all energien ut av deg, uten at du merker det. Du er bare lykkelig i det du får i deg den "daglige dosen"

Men så lenge en kan beherske seg er det ikke farlig, bare kjempe godt og nesten litt terapautisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var deilig å bli kvitt avhengigheten. Tror jeg kutta tvert for 6-7 år siden, og nå tåler jeg ikke sukkerholdig brus i det hele tatt.

(Jeg gikk dog ikke ned i vekt, selv om jeg hadde mye å ta av, og selv om jeg kutta fra 1,5-2 liter om dagen til ingenting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er TOTALT colaavhengig. har drukket det så og si hver dag i 3 år nå. har ikke lagt på meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Som de andre skriver her så legger man desverre på seg av for mye cola pga alt sukkeret. Jeg drikker bare cola i helgene, og hvis jeg er veldig fyllesyk (skjer ikke ofte). Vann med isbiter og sitron er like forfriskende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er TOTALT colaavhengig. har drukket det så og si hver dag i 3 år nå. har ikke lagt på meg noe.

Du må være i kalorioverskudd for å legge på deg. Det vil si at summen av alt du inntar av mat og drikke i løpet av en dag må overstige summen av energi du bruker over tid.

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg gikk dog ikke ned i vekt, selv om jeg hadde mye å ta av, og selv om jeg kutta fra 1,5-2 liter om dagen til ingenting.)

Det var nå rart da, for det vil jo si at du kuttet ut ca 700-900 kalorier daglig. Erstattet du dette med juice eller noe da?

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, gjorde ikke det. men dette var i studenttiden, med få eller ingen rutiner på noe som helst og stort øl-inntak, så jeg forventet jo ikke akkurat en kjempeendring heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min gikk fra pcbrukende coladrikker til joggende vannmann. Kjente han nesten ikke igjen (vi ser hverandre bare noen ganger i året), så tynn var han blitt!

Selv drikker jeg så og si aldri brus. Fyllesjuke dager, og til nøds en glasscola, men sambo drikker opp 5 på den tida jeg drikker 1, så det sier vel sitt :) (kanskje mest om han, han er brusavhengig, men tynn som en flis likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*

1 liter cola har 429 kalorier.

Om man blir feit av cola?

Man blir feit om man tilfører kroppen fler kalorier enn man forbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drakk også Cola hver dag siden jeg var ganske liten, men la heller ikke på meg. Hadde kjempeforbrenning og var veldig aktiv.

Meen, det betyr ikke at Cola er noe bra for deg selv om vekten ikke går opp.:)

jeg er TOTALT colaavhengig. har drukket det så og si hver dag i 3 år nå. har ikke lagt på meg noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uff, here we go again, det er ikke noe som heter "kjempeforbrenning". Det finnes sykdommer som gjør at folk kan få dårligere forbrenning, eller en bi-effekt av visse medikamenter.

Beklager, beaute, men dette har enæringsfysiologene avvist, det er ikek noe som heter "kjempeforbrenning".Grunnen til at du ikke gikk opp i vekt var at du _ikke_ lå på et kalorioverskudd, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir feit om man tilfører kroppen fler kalorier enn man forbruker.

Kan visstnok ikke bli sagt for ofte i denne tråden her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan visstnok ikke bli sagt for ofte i denne tråden her :fnise:

Den setningen der her i treningsforumet er som "ta en test, vi kan ikke vite om du er gravid eller ei", i graviditetsforumet. :fnise:

Man kan tross alt til og med legge på seg av bananer om man bare spiser mange nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...