Gjest lilletroll Skrevet 10. september 2003 #1 Skrevet 10. september 2003 I dag kom to flotte jenter på 12 år på døren min, og spurte om de fikk passe datteren min på to år en liten stund. Disse har ikke passet datteren min før, det er to nabojenter, men jeg kjenner til dem, og vet at dette er skikkelige og ordentlige jenter som er voksne for alderen og ansvarsbevisste. Og ikke minst kjenner jeg mødrene deres, og vet at de er to at de flotteste mammaene jeg vet om!! Derfor lot jeg datteren min følge med dem. Det jeg egentlig lurer på er om dere har noen formening om de kanskje forventet betaling for dette? De spurte samtidig om de kanskje kunne passe henne ved senere anledninger også, og det er jo kjempefint for meg de dagene jeg trenger barnevakt (noe som er VELDIG sjelden, forøvrig) å vite at jeg har noen i nærheten jeg kan spørre, men hva med de dagene de selv kommer og spør om å få ta henne med, skal de ha betaling da, også? Og i såfall hvor mye?? Hvor mye betaler dere for å ha barnevakt?"trillepike"?Bør jeg spørre mammaene om hva de tenker om saken? Takknemlig for alle svar!!
Gjest Madam Felle Skrevet 11. september 2003 #2 Skrevet 11. september 2003 Jeg ga passepiken min noen kr. Ikke det samme som en dagmamma, men kanskje 15 kr timen eller noe slikt.
Soleil Skrevet 11. september 2003 #3 Skrevet 11. september 2003 Det burde vel ikke være nødvendig å betale dem dersom de kommer og spør om å få lov til å leke litt med barnet ditt??
Silfen Skrevet 11. september 2003 #4 Skrevet 11. september 2003 Det er HELT normalt å gi ungene noen kr når de har passet ungen din, selv om det er DE som kommer. Du blir ikke ruinert av å gi fra deg 30 kr.
Gjest Brunhilde Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Det er HELT normalt å gi ungene noen kr når de har passet ungen din' date=' selv om det er DE som kommer. Du blir ikke ruinert av å gi fra deg 30 kr.[/quote'] Jeg må si meg veldig enig med Stjernefisken. Hovedårsaken til at de spør er vel at de trenger litt lommepenger ikke at de er SÅ utrolig glad i søte små barn. Jeg ville nok stukket til dem 30-40,- alt etter hvor lenge de har trillet.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #6 Skrevet 11. september 2003 Vet om en dame som hadde to 12 åringer som trillepiker. Hun var en del i kontakt med barnevernet. Vet dere hva som sto i rapporten? X overlater pass av barn til SMÅBARN.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #7 Skrevet 11. september 2003 Hvis jeg først begynte å betale dem, ville jeg ihvertfall gjort en slags avtale med dem så jeg slapp å få tilbudet hver dag fordi de trengte litt lommepenger..
kimmi Skrevet 13. september 2003 #8 Skrevet 13. september 2003 jeg kjenner jo ikke saken eller pikene, men trolig ville ikke min to åring fått være med to 12 åringer ut alene uansett. jeg tviler ikke på en 12 årings evne til å leke med og føle ansvar for ett lite barn, men jeg tenker på de situasjonene som plutselig kan oppstå. trafikk, uheldig lek.... man tenker kanskje ikke så logisk som 12 åring... og dersom noen andre skulle komme til.... nei, det hun må nok bli litt eldre før hun går ut med andre barn alene...
Gjest lilletroll Skrevet 14. september 2003 #9 Skrevet 14. september 2003 Har tenkt MASSE frem og tilbake siden jeg la inn det opprinnelige innlegget, og jeg er veldig enig med dere som sier at 12 år er ikke mye...selv om dise to virkelig er modne for alderen. Har til og med diskutert det med min mor som jobber i barnevernet:) 40 kr x 2 jenter for en halv time????? ergo 160kr timen???? wow....er mer enn jeg har i min jobb.....og JO det VIL ruinere meg.... Har bestemt meg for å snakke litt med mammaen til den ene av jentene og spørre litt hva hun tenker rundt saken(nærmeste nabo), og også snakke med jentene og si at jeg ikke har behov for "trillepike"akkurat nå...men at jeg veldig gjerne vil at de skal bli kjent md henne etterhvert sånn at de kanskje kan være litt barnevakt for henne når hun blir større, og når jentene blir eldre. Jeg er en sånn mamma som egentlig synes at jeg aldri får nok tid sammen med barnet mitt, så da virker det litt rart i mitt hode og slippe henne av gårde med to jenter og i tillegg betale for det....når jeg EGENTLIG aller helst vil være sammen med henne selv....hvis dere skjønner hva jeg mener... Men noe som bekymrer meg litt er hvordan disse jentene vil ta det!? Vil de tro at det er de som er problemet? For det er det jo ikke!!!Sånn rent sett bort i fra alder selvfølgelig. For de har jo ikke gjort noe galt på noen måte!! Noen tips til hvordan jeg kan få sagt det på en ok måte??
Gjest lilletroll Skrevet 14. september 2003 #10 Skrevet 14. september 2003 Har tenkt MASSE frem og tilbake siden jeg la inn det opprinnelige innlegget, og jeg er veldig enig med dere som sier at 12 år er ikke mye...selv om dise to virkelig er modne for alderen. Har til og med diskutert det med min mor som jobber i barnevernet:) 40 kr x 2 jenter for en halv time????? ergo 160kr timen???? wow....er mer enn jeg har i min jobb.....og JO det VIL ruinere meg.... Har bestemt meg for å snakke litt med mammaen til den ene av jentene og spørre litt hva hun tenker rundt saken(nærmeste nabo), og også snakke med jentene og si at jeg ikke har behov for "trillepike"akkurat nå...men at jeg veldig gjerne vil at de skal bli kjent md henne etterhvert sånn at de kanskje kan være litt barnevakt for henne når hun blir større, og når jentene blir eldre. Jeg er en sånn mamma som egentlig synes at jeg aldri får nok tid sammen med barnet mitt, så da virker det litt rart i mitt hode og slippe henne av gårde med to jenter og i tillegg betale for det....når jeg EGENTLIG aller helst vil være sammen med henne selv....hvis dere skjønner hva jeg mener... Men noe som bekymrer meg litt er hvordan disse jentene vil ta det!? Vil de tro at det er de som er problemet? For det er det jo ikke!!!Sånn rent sett bort i fra alder selvfølgelig. For de har jo ikke gjort noe galt på noen måte!! Noen tips til hvordan jeg kan få sagt det på en ok måte??
Silfen Skrevet 14. september 2003 #11 Skrevet 14. september 2003 Hvem har sagt at de skal ha 40 kr i halvtimen? Selv ville jeg gitt de 40 kr timen, på deling. Det er meningen at det skal være en symboslk sum for "jobben" de gjør.
Angelface Skrevet 14. september 2003 #12 Skrevet 14. september 2003 Hei... en ting jeg kan si er at når jeg var 12 satt jeg barnevakt til naboen min sine unger...de var 2 og 4 år da... Det er en fin måte å starte på...satt der på kveldstid når moren måtte jobbe(faren er mye å reiser med jobben).Barna sov alltid før jeg kom og voknet så og si aldri mens jeg var der..våknet de skulle jeg ringe moren min så kom hun opp. På den måten lærte jeg å kjenne barna bedre før jeg var HELT aleina med de. og skulle de våkne visste jeg at jeg måtte være voksen å ringe moren min selv om at jeg kanskje kunne taklet det selv.. For det var det som måtte til for at jeg skulle være "stor jente". Kanskje et tips?? Men må til at mødrene også har et godt forhold til hverandre slik at moren eller faren til en av jentene er tilgjengelig slik at de kan stikke innom å legge barnet igjen om han/hun skulle våkne...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå