monica74 Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hva er vanlig? Vi diskuterer dette til det kjedsommelige men blir aldri enig. Selvsagt er det jeg som voksen som bestemmer, men begynte å bli litt i tvil her.. hva er vanlig liksom? Jeg har sagt kl. 12 i helgene. Vi bor landlig til og jeg vet hvor hun er når hun er ute, men synes 12 er sent nok.
fink Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 12 synes jeg er mer enn sent nok for en 13-åring!
Fjonana Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er enig med fink over her! Jeg er selv 17, og jeg fikk ikke være så lenge ute før jeg var rundt 14-15.
kamela Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Bor i Oslo, og vil ikke ha min 14 åring så lenge ute. Men det kommer jo litt an på om de er ute og farter eller inne hos noe og ser på film.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har en gutt på 13 som må være hjemme senest 22.30 i helgene og da skal jeg vite hvor han er hen. 12-åringer har da ingenting ute til natta å gjøre?
prescella Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Om gutten min er på besøk hos noen,feks de ser film/spiller etc må han i helgene være hjemme til kl 2230. Er de ute,spiller fotball o.l må han være hjemme kl 22.
Kaffeavtalen Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Jeg vil ha min 15 åring i hus til kl 2230-23 etter hvor han er. Kl 24 for en 13 åring synes jeg er sent.
Gjesten Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Jeg mener å huske tidene mine var strammere enn som så. Og det er ikke akkurat tryggere ute i dag. 2400 er mer enn sent nok for en 13-åring, hold så absoloutt fast ved det!
Gjest Smaragd Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Nå blir jo dette veldig individuellt etter hvor man bor da.... Jeg er fra en bitteliten bygd, (500 innb.)og vi fikk vere ute så lenge vi ville i helgene. Var liksom ikke noe farlig der - alle kjente alle. klart det blir annerledes i en by, og spesiellt i en storby!
Phaedra Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 (endret) gutt på 14 må være hjemme 22-22:30, og vi skal vite hvor han er hen når det blir så sent. Hvis det er noe spesielt med f.eks. kino så kan innetiden diskuteres, men da kjører vi og henter ham. Hvis han er hjemme hos venner, og har sagt ifra om det, så kan vi også la ham være ute lenger. Men igjen - da henter vi ham til et avtalt tidspunkt edit: jeg bodde også i en bitteliten bygd da jeg var barn, og jeg mener å huske at det ikke var noe problem at jeg var sammen med venner til 12 i helgene når jeg begynte på ungdomsskolen (men husker ikke 100%). Vi var uansett bare hjemme hos venner og så på film og sånt, eller ute om sommeren og spilte fotball el. Vi bor nå i by, og har litt andre regler, ettersom "å være ute" for tenåringen vår betyr å råne rundt i byen etter at alt har stengt. Endret 16. mars 2010 av Phaedra
Kjetil S. Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Eneste gangen sønnen min fikk være ute så lenge var når han var inne hos den nærmeste naboen, og jeg visste at han var der. Dersom man ikke vet akkurat hvor 13-åringen er, eller at det er et stykke unna, så er dette ikke ok, mener i alle fall jeg.
*Ariel* Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Her må morgendagens 14åring være inne 21.30 i helgene. Han har vel egentlig aldri vært ute så lenge så vi har ikke hatt noe problemer med den innetiden. Synes midnatt er sent selv om man er på landet, hva skal ungdommen ute så lenge å gjøre? Hva gjør de på som de ikke kan gjøre på dagtid?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Jeg er streng ser jeg. Min fjortenåring skal være inne til 2130 senest. Vi bor i mindre by men med en del dritt rundt om.
Gjest anonym gutt Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Hei. Jeg tenker at :Du bør nesten vite litt om hva som skjer ute og rundt på fester når du setter opp innetider. Jeg er jo ikke forelder sjøl- men : Jeg er ute på kveldene og henger med mine venner på rundt 20. Og jeg kan si at en jente på 13 bør dra hjemover i ti-tida. Hvis hun skal være borte noe mer på grunn av at en kino slutter seinere så bør dere hente hun. Hun bør nesten bli hentet fra venner og,syns jeg, hvis det er etter ti. Det syns jeg, som er ute på kveldene og ser hvordan det blir rundtomkring, og hvem som er på samme steder som hun når hun går ute til tolv. Hvis hun bor et sted som folk fester mye hos hverandre med alkohol og stoff så bør dere hente henne hos venner - og dere bør kjenne foreldra til hennes venner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå