Gå til innhold

Mellomblødninger ved p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg byttet for 6 mnd siden fra trionetta til yasmin, og har etter det vært plaget med mellomblødninger. De starter siste uken på pillen og fortsetter til den "ordentlige" mensen kommer. Er vannvittig plagsomt!! Er ikke store mengder med såpass at jeg synes det er ekkelt å ha sex. Typen begynner å bli lei av min 2-ukers mensen også.

Noen som har erfaringer med dette?? Hvor lang tid tok det før det stoppet?? Jeg har planer om å prøve 6 mnd til for å se om det gir seg.

Dette er helt uholdbart!! Hjelp!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd mellomblødninger når jeg har utsatt mensen, men aldri uka før jeg egentlig skulle hatt mensen nei..

Skrevet

Jeg har også hatt mellomblødninger til min og hans store fortvilelse men aldri så lenge som du har hatt. Står det ikke at du bør kontakte lege når det vedvarer i pakningsvedlegget? Det ville jeg ha gjort for det hørtes jo ikke så behagelig ut. Kanskje du kan bytte pille igjen?

Skrevet

Selvsagt kommer jeg til å bytte, men vil på en måte ikke gi opp for tidlig, hvis du skjønner. Er ellers veldig fornøyd med yasmin, ikke hunmøsvingninger slik jeg fikk før og heller ingen sopp-infeksjoner (som jeg fikk regelmessig av trionetta).

Dessuten har jeg litt angst for å bytte p-pille merke for ofte.

Skrevet

Hva med å prøve p-ring? Anbefales av meg (og mange andre). :)

> www.nuvaring.no

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med Yasmin. Ingen mellomblødninger heller, heldigvis. Men dette kan selvsagt variere fra person til person...

Skrevet

Tenkt på p-ring, ja, men er redd den kommer til å være i veien under sex osv..

Skrevet
Tenkt på p-ring, ja, men er redd den kommer til å være i veien under sex osv..

Det er ingenting å bekymre seg for. De første gangene var det litt uvant, men kjenner den ikke nå - ikke mannen heller. Og skulle det bli et problem kan den være ute i opptil 3 timer per døgn. Helt genialt synes jeg. Kan godt fortelle mer om du er interessert - ellers så kan du søke på p-ring her i forumet så får du masse informasjon.

Skrevet

Jeg anbefaler også p-ring.

Den går finfint an å kombinere med tamponger, sex og alt man vil :D

Skrevet

Takk for svar!! Skal prøve det om denne blødningen ikke gir seg neste gang jeg er hos legen.

Hvordan er det med vektøkning men p-ring, forresten?? Orker ikke legge på meg noe særlig, tar det aldri av meg selvom jeg trener hele dagen...

Og kviser?? Noen som opplever det ved p-ring??

Takker for svar en gang til!! :D

Skrevet

Har ikke brukt den så lenge, men har ikke merket noe til vektøkning. Har dessuten lest flere steder at den ser ut til å være vektnøytral - dvs. at den ikke ser ut til å påvirke vekten. Kviser har jeg heller ikke fått noe mer av, men har heller aldri vært plaget med dette i utgangspunktet. Så langt bare positivt og si - og nå har jeg nettopp "begynt" på min 2. ring.

Mer info finner du på www.nuvaring.no - og jeg synes den amerikanske siden også har vært nyttig: www.nuvaring.com.

Skrevet

Etter noen års bruk av p-piller slet jeg også med mellomblødninger. Jeg har testet ut omtrent alle p-pillemerkene. Men så kuttet jeg dem helt ut og ble kvitt mellomblødningene...

Det er utrolig kjipt, men også ganske så deilig å slippe å måtte ta en pille hver dag..

Jeg vurderer å prøve p-ringen, men er også litt redd for at jeg vil få mellomblødningene tilbake. (Jeg skulle gjerne ha sett at den virket slik at jeg fikk mindre kviser..)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du prøvd minipiller?

Jeg har prøvd alle typer p-piller og disse var ikke løsningen for meg. Jeg vurderte spiral uten hormoner men legen frarådet meg dette.

Så jeg gikk ut av legekontoret nå i våres med en følelese av at minipiller heller ikke var løsningen. Men, tenkte at jeg kan da alltids prøve et par mnd med dem også.

Jeg er nå kvitt mellomblødningene jeg sleit med. (Jeg hadde mensen i 3 uker og en mensenfri uke som et mønster). Så nå har jeg vanlig mens i en uke og 3 uker opphold.

Legen min sa at dersom ikke p-pillene fungerer innen 3-4 mnd så kom tilbake å prøv noen andre. Du trenger ikke å prøve dem ut i flere mnd.

Legen min prøvde å få meg til å bruke p-ring men jeg vegra meg mot denne. Kanskje den også ville fungert siden den er bedre med tanke på at minipiller må du ta til akkurat samme tid hver dag nonstop. Så du får tenke litt på hva du vil ha. P-ringen må du fjerne før du har sex, men du vender deg sikkert til dette også.

Lykke til

Skrevet
P-ringen må du fjerne før du har sex' date=' men du vender deg sikkert til dette også. Lykke til[/quote']

Neida, det trenger man slett ikke! De aller aller fleste merker ikke en gang at den er der. :)

Skrevet

Tror ikke minipillen er noe for meg, da jeg ikke kan klare å huske å ta den til samme tidspunkt hver dag. Er vanvittig glemsk!

Men skal høre med legen om p-ring neste gang jeg er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...