Gå til innhold

Uvanlig pikenavn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok opp den paralellen med husdyrnavn på mennesker i en annen tråd om navn:ler: Lurer på om det er du har tatt det fra, siden jeg brukte Dagros som eksempel...

Og hvis du faktisk er seriøs, så synes jeg at den typen navn ikke passer. Både det rent estetiske over navnet, men ikke minst av hensyn til barnet, burde man la være.

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
MØØØ

Haha :ler:

Nei huff, typiske dyrenavn på folk - det er ikkje fint, begynner jo å lure litt på hva foreldrene har tenkt.

Skrevet
Haha :ler:

Nei huff, typiske dyrenavn på folk - det er ikkje fint, begynner jo å lure litt på hva foreldrene har tenkt.

Kommer litt ann på hva vi er vant til også da...jeg har 3 venner som heter Bjørn! Og tenker aldri på at det kommer av dyret bjørn. ;)

Hva med Hauk og Ulf?

Skrevet

Nei, Keiko passer nok på japanske damer, men jeg tror de fleste norske barn med dette navnet hadde fått høre det! Synes egentlig det høres litt maskulint ut jeg!

Skrevet

Og forresten, synes Ulf er greit, men møtte engang en som het Ulv, og det synes jeg er litt rart....

Skrevet

så dere mener at barna mine Pusur og Pluto kommer til å bli mobbet??? :sjokk:

Skrevet (endret)
så dere mener at barna mine Pusur og Pluto kommer til å bli mobbet??? :sjokk:

Nesh! I så fall kan de være venner med mine unger, Lurifax og Black Beauty. :jepp:

Edit: stavefeil

Endret av Iril
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
Kommer litt ann på hva vi er vant til også da...jeg har 3 venner som heter Bjørn! Og tenker aldri på at det kommer av dyret bjørn. ;)

Hva med Hauk og Ulf?

Bjørn er forsåvidt greit nok, men om eg hadde møtt noen som heita Passopp, Fido, Dagros, Snoopy o.l hadde eg jaggu begynt å lure på om foreldrene hadde ei skrue løs et sted...

Gjest Gjest
Skrevet

Dagros er da et pent navn? En må bare være først ute. Kaller mange nok barna sine for Dagros, skal du se at det blir et helt kurant pikenavn.

Og kyr er da fine :)

glad-i-deg-dagros.jpg

Skrevet

Men snakker vi navn er det flere kombinasjoner som er merkelige...jobbet en gang på en skole hvor to brødre var så heldige og het:

TOM og JERRY!!! :sjokkert:

Storebror het selvfølgelig TOM!!!

:riste:

Skrevet
Vesle Dagros vil dessverre ikke få noen god barndom med mindre hun er en kvigekalv.

Litt hull i barnelærdommen her? Det er ingenting som heter kvigekalv. En kvige er en ungku som ikke har fått kalv enda..

Skrevet
Det er ingenting som heter kvigekalv.

Joda.

En nyfødt kalv er enten en kvigekalv eller oksekalv. Kvigekalvene er av hunnkjønn og oksekalvene er av hankjønn.

Skrevet (endret)
Joda.

En nyfødt kalv er enten en kvigekalv eller oksekalv. Kvigekalvene er av hunnkjønn og oksekalvene er av hankjønn.

:jepp:

Stemmer ;)

Eg må seie at eg syns Dagros passar best på nettopp ei kvigekalv gitt.

Endret av imli
Skrevet (endret)

Må si jeg liker vendingen denne tråden har tatt :fnise:

Endret av LadyB
Gjest Gjest
Skrevet

det sammen med navnet Julius..oppkalt etter en ape...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...