Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hei, Hvordan hadde dere reagert om typen insisterte på at nurket skulle hete (for meg et husdyrnavn) Dagros? Kan ikke se at mennesket har benyttet det navnet tidligere, og jeg synes det virker svært eksentrisk. Men navnet er fint bevares, men hittil har jeg bare forbundet det med kyr.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er i utgangspunktet åpen for å vurdere det meste en partner måtte ønske. Jeg synes man skylder hverandre den respekten. Men om samboeren min ville kalt datteren vår Dagros ville jeg trodd han var blitt gal og jeg hadde blånektet. Kanskje jeg hadde klart å ta på meg ei høflig maske og diskutert det for syns skyld. Men aldri i livet om jeg hadde gått med på det!
Gjest Iril Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Når det gjelder navnevalg, bør begge foreldrene ha vetorett mot et forslag, og om min mann ville kalle ungen Dagros, da hadde jeg brukt vetoretten uten å gidde å diskutere det engang.
Thomasine Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Må si meg enig med de andre. Det må være lov å komme med mer eller mindre gode forslag, men begge bør være nogenlunde enige, og hvis en part er helt uenig bør navnet havne på IKKE-lista Dagros ville havnet der hos meg ( hos mannen også... ) Men om dere bege er fornøyde med navnet? Go for it, og ikke bry dere om hva andre synes - navnet skjemmer ingen - det er det holdninger som gjør!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Men om dere bege er fornøyde med navnet? Go for it, og ikke bry dere om hva andre synes - navnet skjemmer ingen - det er det holdninger som gjør! Finnes det ingen regel mot å kalle barn ting som helt åpenbart vil gjøre det til et mobbeoffer? Vesle Dagros vil dessverre ikke få noen god barndom med mindre hun er en kvigekalv.
Thomasine Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Joda, det finnes jo slike navn - de MÅ man jo holde seg unna... Man følger jo loven!!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Det hadde jeg kun gått med på dersom han selv byttet navn til Passopp!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Flipper og Lassie er heller ikke helt kurante menneskenavn.
LadyB Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Ikke Keiko heller, desverre.... Men det er jo ganske tøft!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Dagens klasseopprop: Hvem er her i dag? Thomas? Jonas? Trine? Dagros? Line? Flipper? Lise? Lassie? Kelko? Haha. Flipper er forresten et ganske kult guttenavn. Kanskje det kan bli en ny trend her til lands?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Ikke Keiko heller, desverre.... Men det er jo ganske tøft!!! Har sett damer fra mulig jampan hete Keiko (men kan jo være et alias også).
Gjest Caylee Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Når jeg hører navnet tenker jeg på en dinosaur
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Har sett damer fra mulig jampan hete Keiko (men kan jo være et alias også). Min japanske venninne heter Eiko. Aiko er også mye brukt der borte. Kjenner personlig ingen japaner med navnet Keiko, men når det er så nærmt de to andre, ville jeg tro det er mulig.
Umuriel Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Jeg ville trodd det var en spøk. Jeg syns det er greit å velge et navn begge foreldre liker og er fortrolige med. Kjenner altfor mange (spesielt kvinner) som har trumfet gjennom et navn de har lagt sin elsk på uten at partneren var enig. Det blir feil for meg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Keiko er jo et damenavn fra japan, det var der spekkhoggeren hadde fått det fra Men Dagros på ei lita jente? Aldri i verden, sier jeg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 Det ville heldigvis ikke blitt godkjent av folkeregisteret. I grunnen godt man har noen slike lover, ja.
LukaFrost Skrevet 15. mars 2010 #19 Skrevet 15. mars 2010 Dette MÅ være en tulletråd! Dagros Selvfølgelig må det være det. Noen har vel mer fritid (og fantasi) enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå