Knøttet Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Gutten vår begynte å kaste opp på fredag ettermiddag, og fortsatte med det hele dagen og flere ganger i løpet av natta. Han kastet opp frem til ettermiddagen på lørdag, men etter dette har han bare kastet opp det han har drukket. Gir vi han drikke så drikker han så fort og så mye at det kommer opp igjen kort tid etter (15-30 min). Han får eplejuice blandet med farris. Nå tør jeg nesten ikke gi han noe drikke, for det fører jo bare til at han kaster opp, og da får han jo ikke i seg væske heller. Formen hans er varierende, litt slapp og sløv i dag, men har vært relativt oppegående de andare dagene. Fikk feber i går, hadde da 39.2 i dag har han 38. Tips og råd?
lilljan Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Vi har det smme her. Vi har hatt det helt siden onsdag . Det er utrolig slitsomt. Nå var vi hos lege i går og enda var det ikke fare for dehydrering, men hvis det fortsatte måtte han legges inn. Vi fikk dessverre ikke noe konkret svar på hvor lang tid det skulle gå. Men gi barnet mye hvile og dau farris med eplejuice og stappende mat som havresuppe, eller frukt. Unngå melkeprodukter.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg ville ringt legevakten og ikke spurt på et forum...
Knøttet Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2010 Vi har det smme her. Vi har hatt det helt siden onsdag . Det er utrolig slitsomt. Nå var vi hos lege i går og enda var det ikke fare for dehydrering, men hvis det fortsatte måtte han legges inn. Vi fikk dessverre ikke noe konkret svar på hvor lang tid det skulle gå. Men gi barnet mye hvile og dau farris med eplejuice og stappende mat som havresuppe, eller frukt. Unngå melkeprodukter. Vi hadde det jo nylig, og da varte det kjempelenge ... :dåne: Gir han farris og eplejuice, men skal prøve å få ut kullsyren i farrisen. Takk for tips, og god bedring til gutten din. Jeg ville ringt legevakten og ikke spurt på et forum... Jeg føler ikke at det er så akutt at jeg trenger ringe legevakta, iallfall ikke enda.
LukaFrost Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Da ringer du legevakten og sier at du ikke føler at det er helt akutt, men at du er bekymret. Hos legevakten får du snakket med mennesker med kompetanse som kan veilede deg i hva du skal gjøre.
IsaCathrine Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Hva med å bare helle bitte litt i en kopp, slik at han ikke får drukket så mye om gangen? Drikke må han i alle fall ha i seg, om han kaster det opp eller ei. Jeg ville også sjekket om han begynner å bli uttørket. Klip han i huden på armen og se om huden går tilbake til normalt igjen med en gang, hvis ikke er det et tegn på uttørking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå