Gå til innhold

Kan det hjelpe?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ofte så blir jeg veldig urolig inni meg, stresset og MÅ roe meg ned ned ( dette har noe med angst osv gjøre) Å da tyr jeg lett til sjokolade.

Ikke fordi at jeg på dø og liv må ha akkurat sjokolade, men jeg får stresset meg ned med det, på en måte, rart igrunn.

Nå skal jeg begynne på angstdempende / beroligende piller å lurer på om det kan hjelpe mot sjokolade behovet også? For som sagt er det ikke det at jeg må ha sjokolade fordi at det er sjokolade, men pga jeg blir litt roligere inni meg av det, samtidig som jeg jo blir enda mer stresset senere, men nok om det.

Har lyst til å ned ca 5 kilo innen juli helst, å begynner å bli knapt med tid. Spiser sunt å trener hver dag, men er den sjokoladen jeg må roe meg ned med, som jo kan øderlegge litt, så jeg satt å tenkte nå at, når jeg skal begynne på de pillene så blir jeg rolig av det (håper jeg) å da MÅ jeg vel kanskje ikke ha sjokolade ?

Dette høres sikkert veldig rart ut, at jeg "missbruker" sjokolade men er nå sånn det er. Men mulig jeg tar helt feil, kanskje er jeg bare rar, men var bare en tanke som falt ned nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tricky Tic Tac

Sjokolade er nytelse og din beste venn. Den bedømmer deg ikke og smelter "ever so slowly on your tongue" ( Chocolat ). Elsk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er nytelse og din beste venn. Den bedømmer deg ikke og smelter "ever so slowly on your tongue" ( Chocolat ). Elsk den.

Ooookeey....

TS:

Det kan jo høres slik ut ja, at dersom du får noe annet som demper angsten vil du kanskje ikke trenge sjokoladen slik som før. Men nå er jo sukker veeeldig vanedannende da, så du vet jo ikke om du er avhengig før du prøver å slutte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattgjest

Sjokolade frigir endorfiner i kroppen (gjelder også f.eks. trening eller sex), som gir deg en gledefølelse. Mulig at det er grunnen til at du blir roligere av det. Trenger ikke å bety at du er avhengig. Hvor mye sjokolade er det snakk om? Enkelte angstdempende/beroligende midler virker slik at man får økt apetitt og dermed legger på seg, men hvis legen din er klar over at du vil(/bør?) gå ned i vekt, regner jeg med han kommer til å drøfte dette med deg. Hvis legen din ikke tar det opp, bør i allefall du gjøre det hvis det bekymrer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for syns skyld; filmen det henvises til litt over her er denne:

http://www.homeenter.com/cds/showpage.asp?...&maintype=1

En alldeles nydelig film på alle vis. Full henrykkelse og overgivelse for oss som elsker sjokolade...og i tillegg er det en god story i filmen - faktisk. Lett å overse i alt det syndige, sakteflytende og glinsende, som leder oss rett til himmelen, hehe... :hjerte:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...