Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #21 Skrevet 15. mars 2010 Mine svigerforeldre er snille og generøse, men jeg er glad for at vi ikke bor på samme sted som oss (det gjør ikke mine foreldre heller). Forholdet dem i mellom er utrolig gammeldags, hvor han tjener pengene og forsørger henne, noe som forsåvidt er greit nok. Men han behandler henne ikke som en likeverdig. For eksempel er han nå veldig syk, men har ikke fortalt henne hvor ille det er for å beskytte henne.. Er noen ganger litt redd for at mannen min skal synes at dette er normalt, da jeg er veldig opptatt av at det skal være balanse i mellom oss.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #22 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har hatt 2 sett svigers. 1 settet har vært heilt greie til etter at min mann døde og jeg fikk ny kjæreste. Da fikk min 1 svigermor et fullstendig religiøst krøsj i hodet. Kom til mitt hjem for å ta en prat med meg og min kjøreste. Hun hadde fått i fra GUD at(han var separert på 8 måneden når vi ble sammen) han skulle gå tilbake til sin eks. Man må ikke bryte ekteskapet må du vite. Men eg stod selvfølgelig fritt til å finne meg en ny kjøreste seden jeg var enke(bare ikke han jeg nå hadde funnet). Man kan da trygt si at dette ikke akkurat har gjordt mitt forhold til ekssvigers så enkelt. Desverre så må jeg forholde meg til henne så dei får ha kontakt med barnebarna sine. Vi bor desverre alt for nær dem også. Blei så gift med kjæresten min og hans foreldre er det ingenting å si på. Veldig hyggelige.
fru sp Skrevet 16. mars 2010 #23 Skrevet 16. mars 2010 Hi, hi, her fikk jeg noen gode tips til hva jeg skal si til svigers i bryllupstalen min Mine er fine svigerforeldre, vært sammen med samboeren min i 12 år og vi har barn. Det eneste som kan være litt slitsomt er at de, særlig svigermor, til tider forskjellsbehandler min kommende mann og hans søster. De er nesten like gamle og har det likt økonomisk. Men hun er alltid i sentrum og får mer enn oss, og barna hennes er liksom mer "deres" enn våre. Så det er barna våre jeg tenker på, håper ikke de føler det sånn. Svigers har søsterens barn over mye mer enn våre, kan føles litt sårt, særlig fordi vi kan trenge litt ekstra hjelp i perioder, da jeg er mye på sykehus og samboeren min blir "alene pappa" med full jobb og syk "kone". men jeg er glad i de og vi er mye sammen. Har valgt å tenke at de ikke forskjellsbehandler med vilje og er like glad i oss alle sammen..
Gjest SmallTalk Skrevet 16. mars 2010 #24 Skrevet 16. mars 2010 Jeg er veldig glad for at jeg har fått de svigerforeldrene jeg har. De er varme og hyggelige mennesker som bryr seg om hva som skjer med meg og samboeren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå