Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Heisann! Hvor raskt oppstår senebetennelse? Har helt SINNSYKE smerter i den ene armen, etter å ha jobbet i hele dag. Det var stort sett fysisk arbeid som også var helt annet enn hva jeg til vanlig gjør. Mannen min foreslo at det kunne være senebetennelse, men jeg trodde ikke dette oppstod så raskt, med tanke på at det er knappe 7 timer siden jeg var ferdig med jobben Er såpass vondt at jeg tror jeg skal glemme å få sove med det første
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 hvor i armen har du vondt? om det er øverst i armen (skuldra)så kan du prøve å løfte armen rett opp i været så høyt du kan.da skal du ikke få vondt.gjør du det kan det være et tegn på senebetennelse.og forferdelig vondt som ikke paracet osv stopper heller som regel.og du har som regel vondt hele tiden nesten om det er kraftig betennelse. men du kan åsså ha fått muskelkramper.noe som er utrolig vondt.men det trenger ikke og gjøre vondt hele tiden.da må du passe på å bruke armen eller kan det bli værre.da har du anspent armen din veldig lenge.vanskelig og si noe mere i grunn. ring og hør med en lege om du ikke blir bedre til i morra du eller i kveld.bedre at de sier noe.det er jo bare tegn jeg kan si noe om.men har hatt begge delene flere ganger selv.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Var det statiske bevegelser hele tiden mens du arbeidet i går? Det kan ha ligget latent hos deg, og brøt nå ut grunnet repeterende statiske bevelgelser over hele går. Det var slik jeg fikk senebetennelse. Jeg visste kvapt som skjedde, plutselig var det der. Men har sett nå i ettertid at jeg hadde nok overbelastet over lang tid, så var det bare en bestemt hendelse som fikk det til å bryte ut. Er det rimelig nytt enda, så ta på kaldt omslag og kom deg til lege og få henvisning til fysioterapeut så raskt som mulig.
Gjest TS Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 hehe jeg tok hammer og spiker fatt og holdt på med "snekringen" hele dagen :gjeiper: DET er mange år siden det, så det er ikke noe den stakkars armen min er vandt til. Det verker egentlig i hele armen, fra fingrene og opp i skuldra, men verst var det nok i alben og nærmest den. Er bedre allerede, men klarer ikke bruke den noe særlig. Den svikter når jeg prøver å lukke opp en dør, så tror ikke jeg skal satse på å bære noe tungt
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Høres ut som senebetennelse da ja. Jeg har nå gått sykemeldt i 5 mnd grunnet det. Men ta på kaldt omslag og se det ann til i morgen du! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå