Gjest overspiser Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Jeg er generelt sunn, trener og er opptatt av en sunn livsstil. Men inni mellom sprekker jeg skikkelig og spiser masse godteri. Etterpå blir jeg gjerne kvalm og angrer veldig. Lurer på om jeg har et snev av bulimi...?? Er det andre her som kan spise opp en hell 200g sjokoladeplate i løpet av en time? Jeg er normalvektig, men har lyst til å gå ned 2-3kg. Føler jeg er mer enn gjennomsnittet opptatt av kosthold og kropp... De gangene jeg overspiser er jeg gjerne alene. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men andre må gjerne kommentere og si hva dere tenker når dere leser dette. Er det unormal og ha slike perioder i ny og ned hvor en spiser såpass mye godteri?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Jeg er generelt sunn, trener og er opptatt av en sunn livsstil. Men inni mellom sprekker jeg skikkelig og spiser masse godteri. Etterpå blir jeg gjerne kvalm og angrer veldig. Lurer på om jeg har et snev av bulimi...?? Er det andre her som kan spise opp en hell 200g sjokoladeplate i løpet av en time? Jeg er normalvektig, men har lyst til å gå ned 2-3kg. Føler jeg er mer enn gjennomsnittet opptatt av kosthold og kropp... De gangene jeg overspiser er jeg gjerne alene. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men andre må gjerne kommentere og si hva dere tenker når dere leser dette. Er det unormal og ha slike perioder i ny og ned hvor en spiser såpass mye godteri? Jeg har nettopp spist en 200 gr sjokoladeplate + en hel pose smågodt, og sitter nå å vurderer å åpne en chips pose. Jeg gjør det med god samvittighet, lever rimelig sunt og trener resten av uken.
Gjest TS Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har nettopp spist en 200 gr sjokoladeplate + en hel pose smågodt, og sitter nå å vurderer å åpne en chips pose. Jeg gjør det med god samvittighet, lever rimelig sunt og trener resten av uken. Kanskje jeg ikke er så unormal like vel da... Men jeg føler meg utrolig kvalm.... Og litt irritert for at den joggeturen i dag var bortkastet... Er det flere som kan finne på å spise såpass mye godis på så kort tid?
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 200 grams sjokoladeplate kan lett gli ned like kjapt her hvis jeg har skikkelig lyst på sjokolade Ender ofte med å bli kvalm etterpå rett og slett fordi jeg har spist for fort :gjeiper: Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det
Antlers Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 (endret) 200g sjokoladeplate? Den glir ned på 10 minutter, null problem Det har da ingenting å si at du skeier ut innimellom så lenge du ellers har et sunt og variert kosthold Endret 13. mars 2010 av Antlers
Gjest TS Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Takk for svar! Da skal jeg prøve å ikke ha dårlig samvittighet, men heller spise sunnt i morgen! Jeg synes bare det ser så enormt mye ut når jeg ser på hele plata...
Minttu Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg har nettopp spist en 200 gr sjokoladeplate + en hel pose smågodt, og sitter nå å vurderer å åpne en chips pose. Jeg gjør det med god samvittighet, lever rimelig sunt og trener resten av uken. En stor sjokoladeplate går ned i løpet av et par timer eller noe, men alt detta der hadde blitt for mye, hadde nok trengt hele lørdagen tror jeg Endret 13. mars 2010 av Minttu
Gjest Gjest_MOlla_* Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Jeg er generelt sunn, trener og er opptatt av en sunn livsstil. Men inni mellom sprekker jeg skikkelig og spiser masse godteri. Etterpå blir jeg gjerne kvalm og angrer veldig. Lurer på om jeg har et snev av bulimi...?? Er det andre her som kan spise opp en hell 200g sjokoladeplate i løpet av en time? Jeg er normalvektig, men har lyst til å gå ned 2-3kg. Føler jeg er mer enn gjennomsnittet opptatt av kosthold og kropp... De gangene jeg overspiser er jeg gjerne alene. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men andre må gjerne kommentere og si hva dere tenker når dere leser dette. Er det unormal og ha slike perioder i ny og ned hvor en spiser såpass mye godteri? Jepp, have done that! Føles ikke bra etterpå, men der og da nyter jeg det. Føler meg litt unormal når jeg spiser så mye sjokolade på en gang, men det skjer ikke altfor ofte...
Chanel.No5 Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Spiste en hel 200 g melkesjokoladeplate i går og har begynt på en ny i dag. Sammenlignet med at jeg tidligere på fredager og lørdager vanligvis spiste 300 ++ gram smågodt/småsjokolade så anser jeg dette som helt greit! Skal ikke ned i vekt og trener en del, spiser sunt og næringsrikt i hverdagen så dette unner jeg meg i helgene Merker at jeg blir mindre guffen i magen av ren sjokolade også og liker det bedre enn smågodt egentlig så dette blir en vinner for helgene fremover, ligger i fryseren og er kald og god! Jeg sluker den ikke da, koser meg gjennom kvelden! Endret 13. mars 2010 av Lotte28
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Klarer ikke spise 200 gram sjokolade på en gang, fordi jeg blir veldig tørst. Men klarer å spise 100 gram sjokolade, deretter et glass cola, smågodt, pause, resten av sjokoladen. Ikke farlig så lenge det ikke skjer hver dag!
Chanel.No5 Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Jeg synes bare det ser så enormt mye ut når jeg ser på hele plata... Ser mye mindre ut om du knuser den og har den i en skål!! Det fikk jeg erfare i går, så mye mindre ut enn da den var hel! Hehe
Gjest TS Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Den sjokoladen jeg spise i dag var den nye melkesjokoladen med kvikk lunsj og havsalt. Kanskje derfor jeg endte opp med å spise så mye... for den var god!!! Noen andre som har smakt den? Men det hjalp veldig å høre at så mange andre klarer å spise hele plata i løpet av kvelden
Chanel.No5 Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Den sjokoladen jeg spise i dag var den nye melkesjokoladen med kvikk lunsj og havsalt. Kanskje derfor jeg endte opp med å spise så mye... for den var god!!! Noen andre som har smakt den? Men det hjalp veldig å høre at så mange andre klarer å spise hele plata i løpet av kvelden Det er mange av oss som dette klarer :gjeiper: Om du likte den med kvikklunsj så anbefaler jeg deg å prøve Walter`s mandler!!
NovaFlare Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Lurer på om jeg har et snev av bulimi...?? Enten har du det eller så har du det ikke, og dersom du ikke kaster opp maten eller spiser avføringstabletter etc, så har du ikke bulimi. Patologisk overspising derimot, eller B.E.D, er overspising UTEN at man kvitter seg med maten igjen, og disse blir imotsetning til bulimikere nesten bestandig overvektige. Jeg spiser glatt 200g melkesjokolade på under ti minutter, men jeg klarer samtidig å trykke nedpå fire påskeegg fra Freia på en gang, inkl en 6-pack med Kinder Maxi, slå den du :gjeiper:
Sequax Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Hadde jeg gitt meg selv lov kunne jeg fint ha spist to slike sjokoladeplater på meget kort tid. Sikkert tre også. Og masse cola. Og kokosboller. Og...iskrem...
Gjesten Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Den sjokoladen jeg spise i dag var den nye melkesjokoladen med kvikk lunsj og havsalt. Kanskje derfor jeg endte opp med å spise så mye... for den var god!!! Noen andre som har smakt den? Men det hjalp veldig å høre at så mange andre klarer å spise hele plata i løpet av kvelden Kjære deg, jeg spiste en hel sån i går og nesten en hel i dag. Du har ikke noe å bekymre deg for.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er mann og spiser ikke halvparten av det dere damer ramser opp her, hvis jeg spiser en hel 200gr's plate slår jeg virkelig på stortromma. Men kan kanskje nevne at jeg driver og har drevet med idrett på et forholdsvis høyt nivå i mange år.
Sequax Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er mann og spiser ikke halvparten av det dere damer ramser opp her, hvis jeg spiser en hel 200gr's plate slår jeg virkelig på stortromma. Men kan kanskje nevne at jeg driver og har drevet med idrett på et forholdsvis høyt nivå i mange år. Så...fordi du er mann og driver med idrett er det uhyre mye med en 200 g plate sjokolade ?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #19 Skrevet 14. mars 2010 Så...fordi du er mann og driver med idrett er det uhyre mye med en 200 g plate sjokolade ? Nei, jeg har kanskje bedre grunn enn mange andre til å unne meg dette. Derfor skjønner ikke hvordan andre har samvittighet til dette, kanskje spesielt jenter som trenger mindre kcal. enn menn. Men hey, jeg skal ikke dømme noen.
NovaFlare Skrevet 14. mars 2010 #20 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er mann og spiser ikke halvparten av det dere damer ramser opp her, hvis jeg spiser en hel 200gr's plate slår jeg virkelig på stortromma. Men kan kanskje nevne at jeg driver og har drevet med idrett på et forholdsvis høyt nivå i mange år. Hva du unngår å spise og hva du KLARER å spise er jo to forskjellige ting da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå