Lilith Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Endelig har jeg skaffet meg en saftsentrifuge, og nå trenger jeg inspirasjon! Appelsin- og eplejuice er jo greit, men hva med andre kombinasjoner? Og hva er godt av grønnsaksjuicer? Og kan man kombinere frukt og grønt? På forhånd takk for tips!
Supraspinatus Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Endelig har jeg skaffet meg en saftsentrifuge, og nå trenger jeg inspirasjon! Appelsin- og eplejuice er jo greit, men hva med andre kombinasjoner? Og hva er godt av grønnsaksjuicer? Og kan man kombinere frukt og grønt? På forhånd takk for tips! Har ikke sentrifuge selv, men sist jeg var i københavn smakte jeg en ingefærshot. Det var ganske godt. Sunt er det helt sikkert og.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Det er utrolig mange deilige kombinasjoner, og jeg anbefaler å investere i en bok med oppskrifter. Mine favoritter er: - tomat og selleri - gulrot og appelsin - melon, eple og appelsin (gjerne med ingefær) - grapefrukt, appelsin og melon - bringebær, appelsin og lime Det går fint å kombinere det meste, og det er moro å prøve seg frem! Dessverre så kan man ikke bruke banan eller mango, men om du vil ha det med i juicen kan du mose det i en blender og blande i juicen etterpå.
Lilith Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2010 Tusen takk for tips! Tar gjerne i mot flere
Supraspinatus Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Det er utrolig mange deilige kombinasjoner, og jeg anbefaler å investere i en bok med oppskrifter. Mine favoritter er: - tomat og selleri - gulrot og appelsin - melon, eple og appelsin (gjerne med ingefær) - grapefrukt, appelsin og melon - bringebær, appelsin og lime Det går fint å kombinere det meste, og det er moro å prøve seg frem! Dessverre så kan man ikke bruke banan eller mango, men om du vil ha det med i juicen kan du mose det i en blender og blande i juicen etterpå. Hvorfor kan man ikke bruke det? Jeg har smakt bananjuice som ble laget med saftsentrifuge flere ganger.
Lilith Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2010 Hvorfor kan man ikke bruke det? Jeg har smakt bananjuice som ble laget med saftsentrifuge flere ganger. I boka mi står det i hvert fall at frukt som inneholder mye stivelse ikke egner seg som til bruk i juicemaskiner. Såvidt jeg forstår blir det for tøft for maskinen. Uansett er det jo null problem å mose bananen i blender og blande inn juice etterpå
Supraspinatus Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 I boka mi står det i hvert fall at frukt som inneholder mye stivelse ikke egner seg som til bruk i juicemaskiner. Såvidt jeg forstår blir det for tøft for maskinen. Uansett er det jo null problem å mose bananen i blender og blande inn juice etterpå OK. Høres ikke urimelig ut det!
Merethe_81 Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 jeg vurderer også å gå til innkjøp av en saftsentrifuge etter å ha lånt kusina mi sin i helgen til å lage eplesaft. Det hadde vært supert med noen innspill på hva mer den kan brukes til! :-)
Independent_ Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Jordbær, kiwi og isbiter Mango, melon, druer og isbiter Det går an å blande grønnsaker og frukt ja, f.eks. så har du jo gulrotjuice, det er godt. Og stangselleri passer sammen med f.eks. tomat. Men mitt tips er rett og slett å prøv deg fram! Ikke alle liker de samme kombinasjonene, bare test ut ting du liker å se hva som er godt.
Glynis Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Pasjonsfrukt, ananas, appelsin og ingefær. Appelsin, sitron, honning og ingefær. Eple, drue, pære og frisk mynte. Tranebær, eple, ingefær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå