makkapakka Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Så jeg fant ut at jeg hadde det bedre uten henne. At jeg ble såret er greitt.. at hun såret mitt lille barn den kamelen klarer jeg ikke å svelge. Like forbandt så innbiller hun seg tydeligvis at bare hun lot det gå et par uker så skulle alt være glemt og durer på med sms og prøver å ta kontakt som om INGENTING har skjedd. Jeg er vel (langsur??? jeg da) men egentlig har jeg kuttet og svarer ikke på henvendelser.. hva er det med enkelte mennesker?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Kanskje du ER langsur og nærtakende? Hva sa hun til deg?
Gjest nobilian Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Kanskje du ER langsur og nærtakende? Hva sa hun til deg? *** Det spiller ingen rolle hva som ble sagt. TS fant det sårende, og det var rettet mot barnet hennes. Ingen trenger å omgi seg med folk som sårer bevisst eller ubevisst, slektning eller ikke. Finnes det noen god grunn til å la sånne være en del av tilværelsen, da?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 *** Det spiller ingen rolle hva som ble sagt. TS fant det sårende, og det var rettet mot barnet hennes. Ingen trenger å omgi seg med folk som sårer bevisst eller ubevisst, slektning eller ikke. Finnes det noen god grunn til å la sånne være en del av tilværelsen, da? Vel, er jo umulig for oss å seie så mykje om denne saken, med så lite informasjon. Kanskje var det berre "ein bagatell" for ho, sjølv om du følte det anleis? Kanskje skjønte ho ikkje at ho såra dykk? Kanskje vil ho no møtast for å skvære opp? Eller for å unnskylde seg? Alt er mulig
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Og i innlegget mitt ovanfor var det ikkje meininga å sitere nobilian!
Harlekin Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 *** Det spiller ingen rolle hva som ble sagt. TS fant det sårende, og det var rettet mot barnet hennes. Ingen trenger å omgi seg med folk som sårer bevisst eller ubevisst, slektning eller ikke. Finnes det noen god grunn til å la sånne være en del av tilværelsen, da? Det er vel ingen grunn til å unngå folk som ikke sårer med vilje? Det kan skje den beste. Bevisst sårende, det er noe helt annet. Så jeg synes det spiller en stor rolle hva som ble sagt.
Gjest nobilian Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Det er vel ingen grunn til å unngå folk som ikke sårer med vilje? Det kan skje den beste. Bevisst sårende, det er noe helt annet. Så jeg synes det spiller en stor rolle hva som ble sagt. *** Tja, i utgangspunktet er jeg enig med deg, men jeg har friskt i minne et par mennesker jeg har droppet de siste åra. De hadde en gudegitt evne til å tråkke i salaten med kommentarer som gikk inn i sjela og forble der - ikke hos meg, men hos min kjæreste. Folk som av og til sier noe som er sårende, eller mennesker man kjenner så godt at de "har lov" til å være ærlige selv når sanneheten sårer - slike skal man jo gjerne ikke droppe. Får inntrykk av (uten å vite) at det ikke er tilfelle for TS. Kanskje er hun nærtakende, men hennes valg av omgangskrets må jo nesten være tilpasset den personen hun faktisk er? Blir hun såret for alt, er det hennes rett å sile ut alle som sier ting uten å tenke seg om. Er du ikke enig?
Harlekin Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Kanskje er hun nærtakende, men hennes valg av omgangskrets må jo nesten være tilpasset den personen hun faktisk er? Blir hun såret for alt, er det hennes rett å sile ut alle som sier ting uten å tenke seg om. Er du ikke enig? Jo, for all del, hun kan unngå hvem hun vil, det er hennes valg. Men jeg sier min mening om å unngå folk som ikke sårer med vilje (og ikke har det som generell oppførsel); det synes jeg er tullete. Men det er ikke så lett å si hva som er "rett" i denne saken, ettersom vi ikke vet hva som ble sagt.
makkapakka Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2010 Jeg er rimelig hardbarket jeg og ikke noe sippete tante som tar meg nær av alt. MEN en sted går grensen for hvordan andre kan behandle meg. Dette var ingen bagatell hendelse som andre hadde feid bort.. I dette tilfellet og i en serie av tilfeller tidligere har denne slektningen nok kunne si og gjøre hva hun vil og bare la tiden gå litt før hun kommer og later som ingenting har skjedd. Det var vel det siste episoden som gjorde at begeret var fullt, fordi det faktisk gikk utover mitt barn i tillegg til meg. Jeg har nok egentlig kuttet denne kontakten ut, for jeg ser at det blir bare værre og værre, og som sagt ovenfor her, hva skal man med slike kontakter? Jeg må bare omgås denne i større familieselskaper. Det som skuffer meg er vel at denne slektningen tror at hun kommer unna hver gang, og da er det vel ingen respekt siden hun bare durer i vei igjen.. Skvære opp? javel? da må den personen faktisk være så direkte å si "jeg vil ta opp dette som skjedde"? det har det IKKE vært i nærheten av i de henvendelsene jeg har hatt (via sms)
Harlekin Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Skvære opp? javel? da må den personen faktisk være så direkte å si "jeg vil ta opp dette som skjedde"? det har det IKKE vært i nærheten av i de henvendelsene jeg har hatt (via sms) Ja, men siden dette bare er én av flere hendelser, får du vel bare kutte kontakten. Det er jo bare du som kan avgjøre hva du tolererer eller ikke.
Gjest Supermimz Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Så jeg fant ut at jeg hadde det bedre uten henne. At jeg ble såret er greitt.. at hun såret mitt lille barn den kamelen klarer jeg ikke å svelge. Like forbandt så innbiller hun seg tydeligvis at bare hun lot det gå et par uker så skulle alt være glemt og durer på med sms og prøver å ta kontakt som om INGENTING har skjedd. Jeg er vel (langsur??? jeg da) men egentlig har jeg kuttet og svarer ikke på henvendelser.. hva er det med enkelte mennesker? Kan du ikke fortelle henne hvordan det ligger an og at du er såret da? Gi henne en anleding til å rette opp det vonde?
Gjest Gjest_Helga_* Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Jeg blir litt usikker på om du har gitt tydelig beskjed til denne slektningen, eller om du tenker at hun burde skjønt at h*n var urimelig? Alle treffer vi mennesker som har en egen evne til å såre andre, så jeg har full forståelse for at du velger dette mennesket bort. Likevel er det min erfaring at noen mennesker er så tette i nøtten at de ikke forstår hvilken effekt de har på andre. Håper bare du har gitt tydelig beskjed om hvorfor, slik at andre familiemedlemmer lettere kan forholde seg til bruddet. Det vil kanskje også hjelpe deg til å komme over det, og gå videre. Jeg har selv opplevd å måtte kutte noen ut av livet mitt. I mitt tilfelle var det en "venninne" som tråkket på andre for å fremheve seg selv. Er glad jeg gav henne leksen før jeg brøt all kontakt.
Gjest Dhanu Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Lurer litt på hvorfor du velger å legge ut tråden når du gir så lite info at en umulig kan komme med verken råd, sympati eller innspill. Du er sint på en annen person, det er egentlig alt du sier. Hvilke innspill forventer du på det? Så syns jeg du bør være så skvær at du sier ifra til vedkommende at hun kan slutte å sende sms. Er lite vits i å kutte kontakten når du ikke har ryggrad til å fortelle det til personen du har kuttet ut. Mulig at du mener hun bør skjønne det av seg selv, akkurat som du mener hun burde skjønne av seg selv at oppførselen hennes er uakseptabel (hvilket vi ikke kan ta stilling til pga manglende info fra deg), men nå gjør hun nå engang ikke det og da burde du si ifra. Mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har - ehh... - hadde en venninne som var sånn. Siste dråpe var at hun ble rasende på meg for noe jeg ikke aner noe som helst om. Og ved å ikke svare, reagere, ta kontakt; så fyrer hun seg mer og mer opp - og viser ganske stygge sider av seg selv. Noen mennesker bare er sånn, det er aldri dem det er noe galt med, alle andre har feil - de må bare få rusle gjennom livet alene til slutt. I min situasjon var det bare meg som "ble tatt" - hadde hun tatt et av barna mine, hadde hun for det første "sluppet meg" mye før, men da hadde det vært helt kjørt. TS: sånt er trist og synd, men det er hennes tap.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 *** Det spiller ingen rolle hva som ble sagt. TS fant det sårende, og det var rettet mot barnet hennes. Ingen trenger å omgi seg med folk som sårer bevisst eller ubevisst, slektning eller ikke. Finnes det noen god grunn til å la sånne være en del av tilværelsen, da? Det spiller en stor rolle. Det er ikke sikkert at hun mente det slik det ble oppfattet, og heller ikke sikkert at hun vet at noen ble såret engang. Kanskje er det ikke engang sikkert at det hun sa var grunn til å bli såret for, kanskje TS bare er litt hårsår? Hvordan hun har oppfattet det, kan være en helt annen sak enn hvordan vedkommende har ment det. Så det spiller i aller høyeste grad en stor rolle.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #16 Skrevet 15. mars 2010 Så jeg fant ut at jeg hadde det bedre uten henne. At jeg ble såret er greitt.. at hun såret mitt lille barn den kamelen klarer jeg ikke å svelge. Like forbandt så innbiller hun seg tydeligvis at bare hun lot det gå et par uker så skulle alt være glemt og durer på med sms og prøver å ta kontakt som om INGENTING har skjedd. Jeg er vel (langsur??? jeg da) men egentlig har jeg kuttet og svarer ikke på henvendelser.. hva er det med enkelte mennesker? Vi har også en slektning som har kommet med påstander som helt klart skaper reaksjoner. Det begynte med noe kommentarer som var sårende, men som ingen likevel gjorde noe stort ut av. Det fortsatte med kommentarer som var så stygge at det måtte ende med konsekvenser mellom den som ble omtalt og den som omtalte. Disse personene sluttet å snakke med hverandre. Deretter kom kommentarer og påstander om andre personer på løpende bånd, og denne personen har nå liten eller ingen kontakt med resten av slekta eller nærmeste familie. Noen mennesker synes å ha glede av å slenge dritt om andre. Sånne mennesker vil til syvende og sist selv bli rammet av sin uttalelser.
Gjest Gjest_Dubbedingsen_* Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Vel, er jo umulig for oss å seie så mykje om denne saken, med så lite informasjon. Kanskje var det berre "ein bagatell" for ho, sjølv om du følte det anleis? Kanskje skjønte ho ikkje at ho såra dykk? Kanskje vil ho no møtast for å skvære opp? Eller for å unnskylde seg? Alt er mulig En bagatell for deg kan være virkelig for ille for andre. Og Ts spør jo ikke om det var sårende det som ble sagt, hun spør "hva som er i veien siden hun ikke skjønner at hun ikke vil ha kontakt" Og hvorfor ha kontakt med andre som du ikke liker eller sårer deg? Da er det mye bedre å logge av kontakten og slippe det.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 Så jeg fant ut at jeg hadde det bedre uten henne. At jeg ble såret er greitt.. at hun såret mitt lille barn den kamelen klarer jeg ikke å svelge. Like forbandt så innbiller hun seg tydeligvis at bare hun lot det gå et par uker så skulle alt være glemt og durer på med sms og prøver å ta kontakt som om INGENTING har skjedd. Jeg er vel (langsur??? jeg da) men egentlig har jeg kuttet og svarer ikke på henvendelser.. hva er det med enkelte mennesker? Du får formidle at du ikke vil ha noe kontakt mer. Utover det - så synes jeg du virker også som en "drama-queen" når du ikke er tydelig eller konkret nok i din formidling i at du ikke vil ha kontakt. Men tenk deg godt om - en sak har fler enn 1 side. En ting er hva du oppfatter og "ser" - en annen ting kan være hva som egentlig blir sagt/ment.
Duracella Skrevet 15. mars 2010 #19 Skrevet 15. mars 2010 Så jeg fant ut at jeg hadde det bedre uten henne. At jeg ble såret er greitt.. at hun såret mitt lille barn den kamelen klarer jeg ikke å svelge. Like forbandt så innbiller hun seg tydeligvis at bare hun lot det gå et par uker så skulle alt være glemt og durer på med sms og prøver å ta kontakt som om INGENTING har skjedd. Jeg er vel (langsur??? jeg da) men egentlig har jeg kuttet og svarer ikke på henvendelser.. hva er det med enkelte mennesker? Har du sagt til henne akkurat hva du føler da? Noen folk forstår ikke helt når de har gjort noe gang, og 'fortjener' dermed å høre hva du føler. I alle fall om det er snakk om at du skal kutte henne ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå