Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #1 Del Skrevet 10. september 2003 Noen som har prøvd dette? Så en pose fra toro tror jeg det var? Er slike ting gode? Så de hadde pizzafyll og mye annet rart også. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. september 2003 #2 Del Skrevet 10. september 2003 Bunnen fungerer greit den. Fyllet har jeg ikke prøvd. Pizzabunn i slike poser blir ikke nødvendigvis bedre enn den du lager selv, men det er valdig greit å slippe store poser med mel og sånt. Blir litt mindre søl rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #3 Del Skrevet 10. september 2003 Takk for svar. Da må dette være saken for meg.Jeg hater alt det oppstyret som hører med, jeg er en elendig kokk og jeg elsker alt som kan kjøpes på poser hvor du bare tilsetter vann. Pannekakene og langpanneskjokolade-kaka fra toro er geniale!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. september 2003 #4 Del Skrevet 10. september 2003 Pizzabunnen fra Toro er helt grei den. Bruker den fordi jeg er lat..Slipper å måle opp mel osv....Bare balnde med vann og så er bunnen ferdig! Eller..det er egentlig sambo som lager bunnen, mens jeg lager fyllet. Poenget; ja, den bunnen er god. Har prøvd fyllet en gang, med tomat og løk, eller hva det var. Helt greit, men blir litt tamt..Synes mitt eget fyll er best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Den er helt grei. Jeg bruker alltid to poser,for da får jeg pizzabunn som passer akkuratt på stekeplata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. september 2003 #6 Del Skrevet 10. september 2003 Egentlig er jeg veldig begeistret for disse pakkene med kaker og sånt. Og det verste (?) er jo at de smaker fryktelig godt. Bedre enn noe annet jeg klarer å røre sammen. Og akkurat dette med at man slipper måling, veiing og søl er bare supert. Jeg har også en tendens til å glemme å kjøpe melk eller egg eller... Vann og olje har jeg alltid i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 #7 Del Skrevet 10. september 2003 Pizzabunn på pose er helt brukbar den - men hva med de fryste pizzabunnene du får i 3-pk da? Jeg bruker bare de jeg, men når mannen min lager pizza er det bunn fra bunnen av :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. september 2003 #8 Del Skrevet 10. september 2003 men hva med de fryste pizzabunnene du får i 3-pk da? Hvor kjøper du de hen? Høres ut som en god idé for lathanser..Problemet er bare å få plass i fryseren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. september 2003 #9 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg lager alt selv, men har smakt ferdigbunner og fyll. De ferdige (fryste) bunnene var helt greie, men jeg foretrekker min egen som dekker hele stekeplata. Posefyllet har jeg smakt to ganger, den ene gangen var det helt forferdelig, syntes jeg. Den andre gangen var det kun brukt som saus med masse anna stæsj oppå, og da var det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. september 2003 #10 Del Skrevet 11. september 2003 De selger iallefall fryste pizzabunner på Rema 1000 vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. september 2003 #11 Del Skrevet 11. september 2003 De selger iallefall fryste pizzabunner på Rema 1000 vet jeg Ok, takk! Ikke at det hjelper..Ikke en eneste Rema 1000 i mils omkrets her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2003 #12 Del Skrevet 13. september 2003 Syns den var helt grei jeg den pizzabunnen på pose. Nå brukte jeg økonomipakken, og deigen dekket helle stekebrettet:9 Mannen min var fornøyd værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 13. september 2003 #13 Del Skrevet 13. september 2003 Fryste pizzabunner har de vel i alle dagligvare butikker trodde jeg. Jeg har kjøpt på rema, rimi, kiwi og mega ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 13. september 2003 #14 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg er ikke begeistret for disse ferdigbunnene, verken fra pose eller fryseren.... Lager alltid alt selv. MEN, hvis du ikke orker å lage alt selv ser jeg ingen grunn til ikke å prøve pose... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #15 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg brukte ofte disse posene før.. Nå når jeg ble minnet på det så fikk jeg faktisk veldig lyst på slik pizza. Brukte da to poser med pizzabunn, slik at hele langpannen ble dekt. Som pizzafyll er det kun den med tomat og løk som duger, etter min mening. Men viktig: Fyllet blir altfor tamt dersom du følger beskrivelsen på posen. Bruk to poser til 400 g kjøttdeig (altså dobbelt så mye som står på posen), og reduser vannmengden fra 6dl til 4,5dl (hvis jeg husker rett). Før var jeg med i en venninneklubb, og da fikk jeg rett og slett ikke lov til å lage annet en denne pizzaen! (så får jeg håpe det var fordi den var veldig god, og ikke fordi det var det eneste jeg lagde som var spiselig ) Nå derimot lager jeg alltid pizzaen fra bunnen av, og synes det er like enkelt som disse posene. Det eneste jeg må huske på er å ha gjær i huset.. Oppskriften er så enkel at jeg har den i hodet (og det er ikke dårlig til å være meg altså ): 2,5 dl vann 15 g gjær (pleier å bruke nærmere 25 g så jeg slipper å vente så lenge på heving) -bland- 0,5 dl olivenolje 1/2 ts salt -bland- mel til deigen er passe La deigen heve i 40-60 min. Kos fra Kaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. september 2003 #16 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg bruker alltid pizzafyllet fra toro. Tomat og løk tror jeg det heter. Jeg syns det er kjempegodt! Må jo selvfølgelig krydre masse selv og ha i litt hvitløk.. nam.. Et annet tips til pizzafyll, er en pose med tacomix til kjøttdeig. Ikke glem tortillachipsen til å ha på pizzaen.. nam.. tacopizza.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. september 2003 #17 Del Skrevet 17. september 2003 Skjønner ikke vitsen med poser. Det kjedelige arbeidet er jo uansett å kna sammen deigen, kjevle den ut og vaske bollen, og det må man jo gjøre uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 17. september 2003 #18 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg lager pizza fra bunnen av.Prøvde pose fra toro en gang men synes deigen ble så klissete.Men det var helt sikkert jeg som gjorde noe galt. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 17. september 2003 #19 Del Skrevet 17. september 2003 Pizzabunn på pose er sikkert greit, aldri prøvd. Har alltid mel og tørrgjær i skapet uansett, bunnen lager jeg "på feelingen", så sambo er helt oppgitt, han vil ha en oppskrift..... Men pizzafyll på pose, ja det er brukelig. Det med tomat og løk er bra, de andre er jeg ikke begeistra for. Man tilsetter naturlig nok kjøttdeig, og alle de andre ingredienser man måtte ønske. Vi bruker tomatskiver på i tillegg... og løk, paprika, sopp etc dersom sambo har slike ønsker den dagen (bare på halvparten da, jeg liker ikke) putter litt pizzakrydder på toppen, så smaker det utmerket. Pizzafyll på glass eller pose er bedre enn det jeg smører sammen selv. Men bunnen, den synes jeg det er like lett å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 18. september 2003 #20 Del Skrevet 18. september 2003 De ferdige pizzabunnene får en på alle dagligvarebutikker, Kiwi, Rema, Rimi osv. Så lykke til, enkelt og greit, for oss som ikke orker alt styret. Napp med deg en pakke ostekake på 1-2-3 også, kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå