Gå til innhold

Svigersøster ber oss passe barna

Fremhevede innlegg

Gjest Gjestina
Skrevet

Søsteren til samboeren min har to små barn. I det siste har hun begynt å spørre oftere om vi kan passe et eller flere barn, fordi hun er begynt i jobb igjen.

Dette er i og for seg helt greit, vi hjelper gjerne til. Vi er studenter, og har dermed litt friere hverdag.

Men hun har to ganger nå har spurt oss om å passe syke (smittsomme) barn. Jeg går siste semesteret på bachelor og han er i innspurtfasen på masteroppgaven, så det passer veldig dårlig å bli syke nå.

Det største problemet er at hun ikke har sagt fra at barnet/barna er syke. Første gang sa hun det ikke før vi var kommet til dem (hun hadde akkurat selv vært syk, og passet på at eldstegutten ikke spiste av de samme tingene som minste, så han ikke skulle bli smittet), neste gang sa hun det ikke før samboer spurte hvorfor de trengte barnevakt på dagtid.

Jeg er klar over at det er famile, og at man skal strekke seg litt lenger for dem. Men å ikke si fra synes jeg er ganske dårlig gjort, og jeg kjenner at jeg får mindre lyst til å hjelpe til, og at dette kommer til å slite på forholdet til dem...

Tar gjerne i mot innspill her. Hva synes dere om situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Søsteren til samboeren min har to små barn. I det siste har hun begynt å spørre oftere om vi kan passe et eller flere barn, fordi hun er begynt i jobb igjen.

Dette er i og for seg helt greit, vi hjelper gjerne til. Vi er studenter, og har dermed litt friere hverdag.

Men hun har to ganger nå har spurt oss om å passe syke (smittsomme) barn. Jeg går siste semesteret på bachelor og han er i innspurtfasen på masteroppgaven, så det passer veldig dårlig å bli syke nå.

Det største problemet er at hun ikke har sagt fra at barnet/barna er syke. Første gang sa hun det ikke før vi var kommet til dem (hun hadde akkurat selv vært syk, og passet på at eldstegutten ikke spiste av de samme tingene som minste, så han ikke skulle bli smittet), neste gang sa hun det ikke før samboer spurte hvorfor de trengte barnevakt på dagtid.

Jeg er klar over at det er famile, og at man skal strekke seg litt lenger for dem. Men å ikke si fra synes jeg er ganske dårlig gjort, og jeg kjenner at jeg får mindre lyst til å hjelpe til, og at dette kommer til å slite på forholdet til dem...

Tar gjerne i mot innspill her. Hva synes dere om situasjonen?

Kanskje de trodde barna ikke var smittsomme lenger. Uansett, dere må ikke strekke dere langt bare fordi det er familie.

Skrevet

Brutal mann er nok enig her:

Si klart og tydelig ifra at det må gis beskjed om det er sykdom og evt hva det dreier seg om så dere kan ta en avgjørelse basert på alle fakta og evt ta risikoen som måtte ligge der.

Mvh

Scorpion

Skrevet

Som bacheleorstudent syns jeg IKKE du skal sitte barnevakt for syke barn på dagtid, og si nei nå før dette blir en vane.

Er de i jobb har de tross alt 10 dager hver for sykt barn. Kan jo ikke være så koselig for barna heller når de er syke.

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

dette er IKKE greit.

bare si ifra på en grei måte at dere gjerne sitter barnevakt, men ikke når barna er syke.

at man er student betyr forresten ikke at man kan ta seg fri på dagtid. selv satt jeg kun barnevakt på kveldstid da jeg anså studiene like viktig som en vanlig jobb.

Skrevet

Ikke greit. Og det må dere rett og slett gi klar beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...