Gå til innhold

Dette med utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er gravid (ca 5,5 uker) og har fått beskjed om å passe på at der ikke er blod i utfloden. Jeg er litt usikker på hvordan jeg gjør dette. Er litt usikker på hele dette med utflod, da det ikke er noe jeg har tenkt over før.

Er det sånn at dette er en slags væske som kommer ut "der nede"?

Når man skal undersøke denne, ser man da på papiret eller i trusa? Jeg tenker det at jeg bruker toalettpapir med mønster på (ofte rødt/rosa - lambi), så da blir det vel vanskelig. Og skal man sjekke trusa må man vel bruke hvitt hele tiden? Er det alle som får sånn utflod? Jeg har aldri sett noe sånn der nede...

Og jeg svir litt i underlivet for tiden, kan dette være tegn på urinveisinfeksjon? Jeg har fast partner, så det er ikke kjønnsykdom :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Utflod kommer i trusa og når du tørker deg, avhengig av hvor mye du har. Det er som rgel blankt/hvitt/lys gult.

Om det er blod i det så ser du det med en gang, da blir det enten rosa eller rødt, helt ensfarget eller stripete. Men det må ikke være farlig, det kan være ett lite blodkar som har bristet, dette skjer fort når man er gravid.

Urinveisinfeksjon svir eller gjør vondt når og like etter du tisser, det kan også gjøre vondt nederst i magen hvis det går langt.

Om det svir i skjeden kan det f.eks være sopp eller det behøver ikke å være noenting. Kroppen er ikke lett å forstå når man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...