Øyvind007 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hei! jeg er en gutt på 17år, jeg tenker ikke over hva jeg gjør før etter jeg har gjort det:'( saken er at jeg har knust klokke glasset i min klokke som jeg fikk av min far! når foreldrene mine spør meg om hvor klokken er sier jeg bare at jeg ikke finner den:( hva skal jeg si? og hva skal jeg gjøre?
Sequax Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Si at du fant klokka og at da du fant den igjen var glasset knust..? Kanskje noe tungt hadde landet på den
rachel who Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Gjorde du det med vilje eller var det en ulykke?
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Har du vurdert å være ærlig og si du har knust den?
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Si at du fant klokka og at da du fant den igjen var glasset knust..? Kanskje noe tungt hadde landet på den For det virker jo troverdig.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Ta med klokken til en urmaker og spør om de kan sette inn nytt glass for deg.
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Ta med klokken til en urmaker og spør om de kan sette inn nytt glass for deg. Det enkle er ofte det beste.
Sequax Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 For det virker jo troverdig. Hvis man ikke greier å si sannheten får man heller komme med en liten løgn, eller hur ?
Elensire Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 bytt glasset hos en urmaker, og vær ÆRLIG! uhell kan skje alle, og ærlighet kommer en lengst med. hvis ikke du har råd til å bytte glasset kan du og spørre om hjelp til å få byttet det. Foreldrene dine kommer nok til syvende og sist til å sette stor pris på at du er ærlig med de.
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Hvis man ikke greier å si sannheten får man heller komme med en liten løgn, eller hur ? Eller man kan gå til urmaker som andre har foreslått. Poenget mitt var at hvis man først skal komme med en løgn, så kan det i det minste være en troverdig en.
Øyvind007 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. mars 2010 bytt glasset hos en urmaker, og vær ÆRLIG! uhell kan skje alle, og ærlighet kommer en lengst med. hvis ikke du har råd til å bytte glasset kan du og spørre om hjelp til å få byttet det. Foreldrene dine kommer nok til syvende og sist til å sette stor pris på at du er ærlig med de. er kansje det som er best? å si at jeg har knust klokka. de kommer sikkert til å bli forbanna! er det vert det?
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 er kansje det som er best? å si at jeg har knust klokka. de kommer sikkert til å bli forbanna! er det vert det? Har de ikke forståelse for at uhell kan skje?
Øyvind007 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. mars 2010 Har de ikke forståelse for at uhell kan skje? uhell og uhell
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 uhell og uhell Kan jeg spørre hva som skjedde?
Øyvind007 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. mars 2010 Kan jeg spørre hva som skjedde? Det var det ja... som sakt tenker jeg ikke over hva jeg gjør før etter på... men det har jeg begynnt med nå! Jeg la klokka på ovnen, jeg er jo så dum! en idiot! jeg får si at jeg skal betale klokken da... men tørr jeg å si det?
Gjest også_mamma Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 De fleste foreldre setter STOR pris på ærlige barn, så bare fortell det som det er. Du er fremdeles bare 17 år, det er normalt å være litt tankeløs i den alderen (ingeting ondt ment med det).
tingeling Skrevet 13. mars 2010 #17 Skrevet 13. mars 2010 Hei Øyvind Er det noen grunn til at du faktisk er REDD for å si dette til foreldrene dine? De fleste foreldre vil kanskje bli irritert eller kreve at 17-åringen betaler reparasjonen selv, men her virker det som om du er redd for alvorligere konsekvenser. Stemmer det?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #18 Skrevet 13. mars 2010 Jeg bruker å si til mine barn at det beste er å fortelle sannheten. De vet at det værste som kan skje når de forteller det som det er, er at jeg kjefter litt og at de må erstatte det som er ødelagt, og såpass tåler de. Men hvis de lyver til meg, blir konsekvensen mye større enn litt kjefting. Da mister jeg tillit til dem, og de blir fratatt privilegier over lengre tid. Ikke på grunn av "uhellet", men fordi de løy!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #19 Skrevet 13. mars 2010 er kansje det som er best? å si at jeg har knust klokka. de kommer sikkert til å bli forbanna! er det vert det? Forstår meg av og til ikkje på ungdomen. Kan dåkke ikkje berre sei det som det er? Som tennåringsmor blir eg litt frustrert på minne sønner, Alt eg vil ha er sannheten. Blir selvfølgelig sinna fordi eg meiner at dei kan tenkje litt lengre en nasetippen. Kor lege er eg sint og kjefter. 5-15 min?? Det meiner eg at tennåringer tåler. Så går vi vidare i livet, for ting som har skjedd kan man ikkje gå og syre for verken foreldre eller ungdomane.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #20 Skrevet 13. mars 2010 Det må da ligge andre større problemer et sted når en på 17 år ikke TØR å fortelle at han fikk knust ei klokke ved et dårlig overtenkt uhell... Jeg er nå 38 år og gjør stadig ting som får konsekvenser jeg ikke tenkte over der og da. Uten at jeg er dummere eller slemmere enn andre folk av den grunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå