Gå til innhold

barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gjort veldi mye domt for 2 år siden, å har oppført meg siden da.

Har fremdeles barnevernet i hælene som truer med instuttisjon vær jævla dag. Begynner å bli lei av dette nå. Å synes de over reagerer. Mange andre som trenger hjelp,så hvorfor går de etter meg enda?

Flere som synes de over reagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fremdeles barnevernet i hælene som truer med instuttisjon vær jævla dag. Begynner å bli lei av dette nå. Å synes de over reagerer. Mange andre som trenger hjelp,så hvorfor går de etter meg enda?

eh spørs jo hva du har gjort det da
Skrevet

Beklager at jeg ikke tror at de er så slemme og plager deg.

Jeg ble selv sviktet som barn og barnevernet tok over omsorgen over mitt barn,de hjalp meg og bygde meg opp igjen og siden har de bare støttet meg.

For at du skal se hvorfor de kanskje følger med deg,så må du gå ned av din hvite hest å innrømme at du har gjort feil.

En ting er å si at du har feilet,en annen ting er å forandre på ting ,for det er jobb og hardt arbeid.

De vil komme til å ta barnet fra deg om du ikke innser at det er barnets beste de vil. Du gav meg lite informasjon å lese,så da får du dette her tilbake.

Slike innlegg tyder på at du er umoden og at barnevernet gjør jobben sin ved å følge med. Du virker utrolig umoden.

Et tips fra ei som har sitti i saksa er: ikke la stoltheten din ta overhånd,ta imot hjelp,innse feil og be om råd og veiledning.

Min stahet kosta meg ungen min og da skal jeg si deg at jeg ikke hadde mye å være stolt av etterpå.

Mange vil sikkert være uenig med meg i dette her,men jeg har sett alle sider ved barnevernet. Jeg har møtt drittsekkene,maktpersonene og vidunderlige mennesker som bare vil hjelpe.

nemlig. 8) 8)

Harde ord,men jeg er sikkert ikke den eneste som har prøvd å si deg noen vettuge ord. For livet er tøft og det å være foreldre er ikke noe man skal ta lett på. Hva du velger å gjøre med ditt eget liv er opp til deg,men så snart du setter et barn til verden som du ikke kan ta skikkelig hånd om så må det finnes instanser som må komme inn.

Ungen min hadde ikke mat ,strømpebukser,jeg bodde her og der,under graviditeten bodde jeg i en mazda 323 i flere mnd,jeg ble banket av barnefaren,barnevernet gav blaffen i meg,foreldrene mine dreit i meg,jeg skulle ha gått i 9 klasse og var 16 år.

Så jeg takker barnevernet for at de gav meg hjelp den dagen jeg møtte opp på kontoret og ba om hjelp. Ungen ble plassert i et familiehjem.

Den natten gråt jeg.................................av glede.

Nå hadde ungen min det godt og jeg kunne endelig få hjelp til å få litt mat og en dusj.

3,5 år senere var han hos meg igjen og han er en flott ung mann på 16 år i dag.

Så barnevernet er ikke bare dumt. De vil deg egentlig bare vel,men inntil du klarer å se barnet ditt framfor ditt eget ego og sinne,så vil de følge med,for noen må jo sette barnets innteresser først. Jeg lærte meg alt dette.

Men det var fordi jeg innså at jeg hadde feilet og ba om hjelp.

Skrevet

det luktet sprit av genseren min på skolen så jeg ble utvist resten av dagen. (dette var på en mandag, var så trøtt om morgenen at jeg ikke tenkte på at jeg tok på meg samme genser som jeg hadde på i helgen før)

Varslet om brann på skolen. de tok ut meg som gjerningsmann... søppelbøtta på jentedoen brant ned...

Hadde mange konflikter med lærerne å de syntes alt jeg gjorde var galt... Det var de som hentet inn barnevernet,

En gang sovnet jeg i gangen på skolen, da ringte de til pappa (lærerne altså) å fortalte han at jeg hadde rømt. Han tok seg fri fra jobben å begynte letingen....

Pappa trodde på lærerne å sa at dette var pågrunn av venninna mi.. det var liksom hun som drev meg til dette da. dette endte med at vi ikke fikk snakke sammen

Jeg fikk raseri utbrudd og haiket sammen med venninnen min bort til typen hennes og var dær resten av dagen...

Så egentlig synes ikke jeg at det jeg virkelig har gjort er så galt...

Nå har jeg flyttet å har det mye bedre... Lærerne hær er i allefall reale ..

Å ingen ting har sjedd siden jeg bodde i trheim,,,

Skrevet

Min erfaring med barnevernet er at de godt kunne bytte navn til foreldrevernet! Det er svært ofte foreldrene de beskytter, ikke barnet, og det skal MYE til før de faktisk tar barn fra foreldrene. Mange ganger bryr de seg ikke om å hjelpe overhodet.

Men ja, at de er vrange, vanskelige, truende og at det i mange tilfeller er bortimot umulig å samarbeide med dem eller få dem til å høre på hva folk sier, det kan nok stemme.

Skrevet

*maiken* unnskyld at jeg har svart så rart på noen av dine innlegg. Trodde du var Maiken som tullet.... :oops: Veldig lei meg. Velkommen hit til forumet. Jeg er egentlig en av de snille :rosaengel:

Gjest Tule ikke i log
Skrevet
Min erfaring med barnevernet er at de godt kunne bytte navn til foreldrevernet! Det er svært ofte foreldrene de beskytter, ikke barnet, og det skal MYE til før de faktisk tar barn fra foreldrene. Mange ganger bryr de seg ikke om å hjelpe overhodet.

Men ja, at de er vrange, vanskelige, truende og at det i mange tilfeller er bortimot umulig å samarbeide med dem eller få dem til å høre på hva folk sier, det kan nok stemme.

hei

de beskytter jo barnet da, det er forksjellig fra sak til sak vor mye det skal til for de henter barnet, men de må hjelpe foreldrene og fordi det ofte er best for barnet at det blir en god situasjon der

hilsen

Gjest Fostersøster
Skrevet

Jeg har helt andre erfaringer enn deg. Og navnet foreldrevernet passer ikke i det hele tatt. Jeg har bare moett utrolig flotte mennesker med masse empati og som gjoer den vanskelige jobben sin paa en gjennomtenkt og god maate.

De har vaert en stor stoett og hjelp og absolutt veldig enkle aa samarbeide med!

Skrevet

Er du mor eller barn i denne saken? Da jeg leste innlegget ditt først trodde jeg du var mor, men så så jeg innlegget ditt på graviditetsforumet, hvor du skriver om en 16 år gammel venninne, så jeg antar du er på samme alder?

Vanskelig å mene noe når du forteller såpåss lite som du gjør.

Skrevet

Å diskutere barnevernet på generelt grunnlag er bortimot umulig.

Det er dessuetn stor forskjell på det som blir klint opp på førstesidene av VG og hva som foregår i de tusen barnevernshjem som finnes.

Jeg blir så lei meg når *maiken* spør på generelt grunnlag om "flere som synes de overreagerer?" - på hva da?

Og så blir jeg så glad når ellapille kommer på banen. En ting er hennes historie, en helt annen ting er at hun kan faktis si noe,for hun har opplevd det. De som ikke har opplevd barnevernet i aksjon, kan egentlig ikke si så mye. Hva noen vi kjenner har hørt om av en nabo, sorry - den er for tynn.

Ja, *maiken* jeg trodde også først du var mor. Men leste innleggene dine en gang til, og tror at du er barn. Og stemmer det, så bare vær jævlig glad for at noen bryr seg, er glad i deg og vil deg det beste. Ikke alle er så heldige.

(og nei, de forfølger deg ikke for å plage deg - hvor tar du det fra?)

Skrevet

Er du barnet *maiken*?

Hva slags institusjon "truer" de med da?

Om du er 16 år er du meget ung, og du (unnskyld fordømmingen som nå kommer) ser ikke helt hva som ligger foran deg...

Du drikker sprit nå. Du har det vanskelig, ellers ville vel barnevernet ikke vært i bildet?

Om familien din ikke stiller opp, hvem andre enn barnevernet har du? Om du har andre, BRUK dem! Og ta imot hjelp fra barnevernet også. Det er dette som nå kan fange deg opp, slik at du unngår å være den som sitter på gaten om natten og ruser deg om mange år (skrekkbilde, så langt trenger det selvfølgelig ikke gå).

Å ta imot hjelp fra barnevernet i dag er IKKE et nederlag.

Det å ikke ta imot hjelpen kan bli et nederlag etter hvert...

Skrevet

Hvis barnevernet utsetter deg for urettmessig forfølgelse:ta kontakt med advokat.

Hvis foreldrene dine behandler deg dårlig kutt dem ut for en periode eller for alltid.

Hvis du har venner som behandler deg dårlig presser eller tvinger deg ,så kutt dem ut.

Du har rett til både egen primærlege og egen psykolog (søk sosialkontoret

om disse utgiftene, ikke barnevernet)

psykologen og primærlegen din har taushetsplikt.

Du er snart et voksent menneske du har både integritet og rettigheter og de som ikke respekterer det kan du be dra til helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...