Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på jobbintervju forrige uke, fikk beskjed om at h*n skulle ringe opp ALLE som var inn til intervju - på torsdag (forrige uke), for å fortelle om de fikk jobben eller ikke. Kjempegreit syntes jeg, så slipper jeg å vente på et svar som kanskje aldri kommer.

Vel, det har gått over en uke siden h*n skulle ha ringt, jeg har i mellomtiden både sendt melding og ringt uten å få svar.

Jeg kunne i det minste fått et svar på meldingen syns jeg! Hadde ikke vært noe problem om jeg ikke hadde blitt fortalt at alle skulle fått svar uavhengig om de fikk jobben eller ikke, men dette syns jeg er useriøst :sukk:

Flere som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tja. Ting kan skje. Jeg var en gang på et intervju hvor jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobb, men de skulle gi nærmere beskjed om oppstartstidspunkt. Tiden gikk, og jeg fikk ingen beskjed. Til slutt ringte jeg for å høre, og da viste det seg at vedkommende som hadde ansatt meg hadde sluttet, og de som hadde tatt over visste bare at han hadde ansatt noen, men de ante ikke hvem.

Gjest Gjest
Skrevet
Tja. Ting kan skje. Jeg var en gang på et intervju hvor jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobb, men de skulle gi nærmere beskjed om oppstartstidspunkt. Tiden gikk, og jeg fikk ingen beskjed. Til slutt ringte jeg for å høre, og da viste det seg at vedkommende som hadde ansatt meg hadde sluttet, og de som hadde tatt over visste bare at han hadde ansatt noen, men de ante ikke hvem.

Men personlighetstester x 7 , det skulle de ha :fnise::ler:

Skrevet

Jeg var til intervju til en mellomleder stilling i et større firma for noen år siden, der intervjuet gikk veldig bra, og de tilbudte meg stillingen på slutten av intervjuet. Bad meg tenke over det, de skulle sende meg tilbudet pr. post med lønn og vilkår.

Dagene gikk og ingenting i postkassa mi. Jeg ringte dem etter 1 uke å sa at jeg ikke hadde mottatt tilbudet enda. Det viste seg da etter litt om og men at jeg manglet noen vekttall, så de hadde ansatt han som kom til intervju dagen etter meg.

Jada, hva med å si ifra til meg? Trodde jeg hadde fått jobben jeg!

Makan :sjenert:

Skrevet

:hakeslepp: Whoah, her var det mye drøyt!

Eksen min jobbet et stundt på et rimelig kjipt sted. De drev med bilpleie; vask og polering og slikt av biler. den som vasket bilen fikk 40% av det kunden betalte. Fair enough, men han opplevde ofte at han hadde vasket omtrent hele bilen - så kom sjefen (de var bare 4 ansatte) og gnikket litt på et par lykter og krevde at de skulle få 20% hver! :dry: Det var elendig betalt, han jobbet omtrent 7 timer dagen og endte opp med under 3000,- utbetalt i mnd. Visstnok etter skatt, men vi tvilte på at han trakk skatt i det hele tatt. Kronen på verket kom da han en dag ble sagt opp... på melding! Uten noen varsler eller noe av det han hadde krav på i følge loven.

Et nytt år kom, og han mottok som forventet ingen lønns- og trekkoppgave. Vi skrev et brev vi sendte til ligningskontoret og arbeidstilsynet - aner ikke hva som skjedde etter det.

Skrevet

Her var sambo på intervju og han fikk beskjed om at de skulle ringe på torsdag og kursstart evt var neste mandag. Dette var på en mandag. Torsdagen de skulle ringe var vi i Praha, så han ringte på torsdag for å høre om de hadde ringt, da det var litt problemer med mottagelsen osv. Han la igjen beskjed på svareren siden ingen tok tlf.

Fikk ikke svar, så han ringte mandagen etter. Ikke svar, så han la igjen beskjed på svareren igjen. De ringte ikke opp, og 2 dager senere ringte han igjen og fikk svar med beskjed om "å, du ja! må ringe deg opp om 5 min, litt opptatt!".

Og siden har vi ikke hørt noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var på intervju en mandag og hun som intervjuet sa de skulle gi beskjed innen helgen. Uka gikk og jeg hørte ingenting, så på mandagen ringte jeg for å høre om de hadde bestemt seg. Hun som hadde intervjuet meg hadde da tatt en ukers ferie og det var ikke tatt noen beslutning da hun skulle intervjue et par andre kandidater da hun kom tilbake. Jeg fikk faktisk tilbud om jobben ca 3 uker etter intervjuet, men takket nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...