Gå til innhold

Tungmetallforgiftning.


Gjest metallica?

Anbefalte innlegg

Gjest metallica?

Jeg har nettopp fått påvist skyhøye verdier av tungmetaller i urinen, henholdsvis av:

kobolt

kobber

kvikksølv

mangan

bly

tinn

nikkel

kadmium

Jeg har alvorligst forgiftning av kobolt, minst alvorlig av kadmium, og alt i mellom rangert i fallende rekkefølge.

Det jeg lurer på er hvor i all verden jeg kan ha fått alt dette fra?

Er det noen som vet hvor man kan bli utsatt for store mengder tungmetaller sånn i dagliglivet? Jeg har aldri hatt noen jobb utenom skoleverket og sykehjemssektoren, og kan ikke helt se hva som skulle gjort meg spesielt utsatt der...?

Kvikksølv og amalgam vet jeg om, men jeg fikk amalgamplombene mine sanert for 15 år siden, så da har jeg isåfall gått sånn lenge...

Vannrør av kobber vet jeg også at kan være en potensiell kilde.

Det hadde vært så fint å kunne identifisert litt hvor jeg har fått det hele fra, for å kunne hindre at jeg bare fortsetter å utsette meg for de samme mengdene i framtida.

Håper veldig at det er noen som kan noe om dette her inne! :)

PS: Jeg er oppvokst i Mjøstraktene, hvis jordsmonn eller lignende har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tar du helsekost eller kosttilskudd? Mange av "naturpreparatene" man kjøper er fulle av dritt man ikke bør ha i seg!

Om du har spesielle kopper, kar eller koketing (kjeler etc) som du bruker svært mye, så bør du sjekke at legeringen er "fast". Jeg hadde en yndlingstekopp som nesten drepte meg med arsenikk! Legeringen avga arsenikk hver gang jeg helte varmt vann oppi...

Er det industri/fabrikker rundt der du bor? Har det vært det før?

Har du piercing eller annen type kroppspynt? Tattoos laget i utlandet?

Sjekk hvor klærne dine kommer fra, mannen min fikk akutt elveblest over hele kroppen av en helt ny uvasket T-skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fet fisk? Det inneholder mye drit nå, så det kan ha bygget seg opp hos deg om det har vært noe du har spist mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Norsk helsevesen kan ikke tilby deg noe som helst her angående tungmetallforgiftning - verken årsker, påvisning eller behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Norsk helsevesen kan ikke tilby deg noe som helst her angående tungmetallforgiftning - verken årsker, påvisning eller behandling?

Det skal være helt sikkert...norske leger ved norske offentlige sykehus aner stort sett ikke hva disse tingene er.

I Tyskland og USA er det vanlig blant legene å sjekke pasienter for tungmetallforgiftning, dersom de er trette og utslitte pga. jobben (krevende lederstilling, mye ansvar, sensitive overfor tungmetaller og annet, etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...