Hetheru Skrevet 13. april 2010 #41 Skrevet 13. april 2010 Jeg unner alle kvinner, som ikke har gjort det, å gå til fagfolk som selger bh-er og få målt seg skikkelig og funnet den perfekte bh. Det vil jeg gjøre en gang ihvertfall
Gjest KateW Skrevet 13. april 2010 #42 Skrevet 13. april 2010 (endret) ... Endret 13. april 2010 av KateW
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #43 Skrevet 14. april 2010 Tja synes så lenge gutter kan bruke BH cupen som lue så er det en størrelse de kan være stolt for
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2010 #44 Skrevet 14. april 2010 Jeg bruker 80A eller 75B, men mistenker det er feil strl. Har spinkel, hvertfall ikke kraftig, overkropp så 80 virker for mye i omkrets. Men føler det strammer veldig hvis jeg tar 75A, og B-cup føles litt i største laget selv om jeg ikke har minimalistiske pupper. I bikini har jeg 38 liksom... Men jeg må ha liten cup for å presse puppene litt opp, så jeg får litt kløft. Vet ikke jeg, vanskelig dette her! Jeg skal ikke kuppe denne tråden altså, sorry;) Tipper gjennomsnittet ligger rundt C. 75-80 i omkrets. Mange med små pupper, men mange spesiellt voksne med digre også!
Gjest Psiv Skrevet 15. april 2010 #45 Skrevet 15. april 2010 (endret) Jeg bruker 80B, men er str. xs-s... Jeg orker ikke så stramme bh'er pga ME'en min (føler meg kvalt og får vondt når klærne strammer, foretrekker comfy klær og går gjerne uten bh. Jeg tror kanskje jeg burde vært i en undertøysbutikk og fått målt opp min egentlige størrelse. Men jeg tror kanskje også at skjelettet mitt er nokså "bredt" eller noe; mistenker at om jeg hadde vært frisk, hadde jeg vært veldig atletisk bygd. Endret 15. april 2010 av Psiv
Halkatla Skrevet 15. april 2010 #46 Skrevet 15. april 2010 Mange gjør feilen med å feste BH'en i den innerste hekten i ryggen. Her skal den ytterste brukes, for på den måen å kunne stramme mer inn etterhvert som stoffet i BH'en strekkes. Selv bruker jeg 85DD/E, tidligere 85H.
Gjest Blubberella Skrevet 15. april 2010 #47 Skrevet 15. april 2010 (endret) Denne damen er en str 34 og bruker visstnok 34D (tilsvarer 75E i europeisk størrelse), det som flere her mener må være det riktige gjennomsnittet. http://www.nicewallpapers.info/pics/Celebrities/caprice-bourret/caprice-bourret_23.jpg Tror dere virkelig dette er gjennomsnittet i Norge? Og en liten rettelse til den som mente en bukse i str 30 tilsvarer 65 cm; 30 tommer tilsvarer 76,2 cm. Endret 15. april 2010 av Ylvina
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #48 Skrevet 28. august 2010 Skjønner ikke bæret av BHer assa... kan noen forklare meg hva man går opp eller ned til hvis det og det er for lite??? assa sånn si hvis jeg egentlig bruker 75B, men at puppene detter ut lixm.... sorry spm assa! hehe håper noen kan svare
Gjest Blubberella Skrevet 29. august 2010 #49 Skrevet 29. august 2010 Hvis de faktisk detter ut er cupstørrelsen for stor, og da går du ned til A. Men hvis puppene buler ut av BH'en eller får en kraftig bulk, er cupen for liten og du går opp til C. Omkretsen rundt må du prøve deg frem til. Når BH'en er ny skal den være så trang at den er tilnærmet ubehagelig trang i ytterste hakk. Dette fordi BH'en utvider seg i bruk, og da må man kunne stramme den inn når den blir slakk.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #50 Skrevet 30. august 2010 Ligger mellom to størrelser. 80F/85G. Er 180 høy. http://www.theholyfit.com/#/getting_fitted/ Denne videoen viser hvordan du skal finne rett størrelse på BHen. Dessverre er det med størrelse ikke alltid like lett, siden de forskjellige merkene ofte har forskjellige størrelser. For de av dere som tror dere bruker for stor ryggstørrelse, men som føler at en mindre størrelse blir for stram: Har brukt Triumph lenge, og prøvd masse BHer på Lindex, Cubus osv. Bestilte meg en fra Frey og Panache (som er laget i england), og de var såååå mye mer behagelige rundt. Strikken var ikke fullt så elastisk, så selv om den satt stramt så fikk jeg ikke vondt av dem.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #51 Skrevet 30. august 2010 Oops, det skulle selvfølgelig være 80G/85F.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #52 Skrevet 31. august 2010 ...så, hva er gjennomsnittspuppene da? De er 75 B.
Gjest KateW Skrevet 31. august 2010 #53 Skrevet 31. august 2010 75B er den BH størrelsen som selger mest, men nærmere 90% av kvinner bruker feil størrelse. All den stund BH'er går fra AA til K, AA, A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, J, JJ og K så vil jo gjennomsnittet ligge mellom F og FF. NÅ er det jo ikke slik en regner ut gjennomsnitt, men at de fleste B-kvinner sklle hatt både D, DD og E, (jeg har flere eksempler på dette) det er jeg rimelig sikker på. Selv er jeg 60JJ /65J og har verken spesielt store eller skumle pupper.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #54 Skrevet 31. august 2010 varierer mellom 75C og D. En norsk gjennomsnittsstørrelse på puppene er 75B
Gjest KateW Skrevet 1. september 2010 #55 Skrevet 1. september 2010 En norsk gjennomsnittsstørrelse på puppene er 75B Nope.... Gjentar: 75B er den BH størrelsen som selger mest, men nærmere 90% av kvinner bruker feil størrelse. All den stund BH'er går fra AA til K, AA, A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, J, JJ og K så vil jo gjennomsnittet ligge mellom F og FF. NÅ er det jo ikke slik en regner ut gjennomsnitt, men at de fleste B-kvinner sklle hatt både D, DD og E, (jeg har flere eksempler på dette) det er jeg rimelig sikker på.
momo Skrevet 1. september 2010 #56 Skrevet 1. september 2010 Synes det er så utrolig stor forskjell fra forskjellige merker. Selv bruker jeg alt fra 70D-65H.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #57 Skrevet 1. september 2010 Så mange her som bruker 80 cm....det er stort rundt livet! Cup'en er jo selve puppens størrelse (A, B, C, osv.)
Gjest KateW Skrevet 1. september 2010 #58 Skrevet 1. september 2010 Enig med siste. Jeg bruker 60 eller 65 rundt livet, og er nesten 180 høy... At småtasser på 160 er 85 cm rundt livet syns jeg er ganske rart. Altså vi er forskjellige, men at det er snittet....
Parvati Skrevet 1. september 2010 #59 Skrevet 1. september 2010 Det er en kalkulator her - og i følge den er jeg 80D. Men, som resten av verden, bruker jeg 75B Jeg hadde også en del 80C liggende på loftet fra da jeg var gravid, og etter en prøverunde foran speilet, ser jeg at jeg absolutt kan bruke C-cup, altså. Men 80 blir for stort (da må jeg bruke på innerste hakket) - så konklusjonen er at jeg skal teste noen 75D når jeg får lønn. Tror jeg skal koste på meg å kjøpe i en skikkelig butikk, og få litt profesjonell hjelp Så, takk for denne tråden. Jeg kan opplyse om at jeg er innehaver av de helt gjennomsnittlige puppene. Og at gjennomsnittsstørrelsen akkurat beveget seg fra 75C til 75D. Er 173 cm, btw
Meridian Skrevet 1. september 2010 #60 Skrevet 1. september 2010 Jeg brukte 75B før, men så tok jeg en skikkelig måling og fikk 75 C, men tror jeg må ta en målin til igjen, for kanskje jeg skulle vært 70DD eller 75 D eller noe sånt. :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå