Gjest Iah Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Jeg var på kino tidligere denne uken, og reagerte på det jeg vil kalle dårlig folkeskikk. Ikke langt unna oss satt det et par, det første de gjør er å dra opp to bokser med mat. Denne maten luktet veldig sterkt og jeg synes ikke det er passende å spise mat med sterk lukt i slike settinger. På høgskolen er det for eksempel ikke lov å spise mat som lukter under forelesninger, fordi det er forstyrrende for medstudenter. Etter at dagens middag var fortært sitter de og raper høyt flere ganger. Det var også en som satt et par rader bak som setter i gang å snorke, flere ganger under filmen. At man sovner kan man jo forsåvidt ikke noe for, men når man blir vekket flere ganger fordi man snorker bør man kanskje vurdere å dra hjem å legge seg? Er det jeg som er overfølsom, eller er det andre som reagerer på dette også? Jeg er ikke så ofte på kino, så det er mulig at dette er ansett som vanlig oppførsel. Endret 12. mars 2010 av Iah
Tabris Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jeg hadde også reagert på dette. Jeg reagerer også på de som fikler med mobilen, selv om lyden er av. Jeg synes lyset er forstyrrende. Hvis man venter en viktig telefon så kan man ha lyden av vibrering på, for deretter å gå ut av salen for å snakke. I alle andre tilfeller bør mobilen ikke komme frem før filmen er over.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg skjønner ikke en gang at folk tr å oppføre seg sånn. Ikke skjønner jeg hva de har på kino å gjøre heller.
tineline Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ville ikke brydd meg med matlukt og snorking, men jeg er ufattelig irritert på snakking under filmer. Skal det snakkes, skal det hviskes så og si lydløst. En gang så jeg Harry Potter med hele greia i norsk oversettelse fra faren bak, som hadde vært så grei å ta med seg sin 5-åring på kino. og det med mobilen er plagsomt!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Jeg irriterer meg mest når folk skal sitte å snakke høyt under filmen. Kan selvfølgelig være plagsomt når det sitter en bak å snorker høylytt under hele filmen. Personen burde heller ha dratt hjem å snorket videre.
Gjesten Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Jeg hadde blitt veldig irritert på de som spiste. Middag inntas ikke på kino, det sier seg jo selv.
Tarindrelle Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Er enig med at snakking under filmen er det mest irriterende. Som da vi skulle se Pans Labyrint og det kom fra rekken bak "HÆÆ?! er den på SPANSK?! ÅherreGUUD! Hvem GIDDER å se film på SPANSK?!" De fortsatte å snakke høylydt og klage over filmen hele tiden, men heldigvis gikk de etter ikke så lenge
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Jeg kan ikke fordra de som leser innkommende SMS-er. WTF, blir bare flau på deres vegne. Stygge og kvalme pleier de å være, sånne små pygmemenn med flesk i håret, jentene pleier ofte å være helt på det jevne utseendemessig. Får lyst til å gå bort til de og knuse skallene deres, det skjer jo en gang og. Jeg er en tikkende bombe. (har vært tvangsinnlagt en rekke ganger, og de som tror dette er trolleinnlegg får bare tro det...) Hvis dere en gang leser om en dame i avisen som går berserk i kinosalen, så er det meg.
Lykkelitenen Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Mennesker som synes filmen er dårlig og heller bruker tid på å snakke og diskutere. Det koster en to kalorier å gå ut av salen og om du like vell ikke ser på filmen, så taper man jo ikke noe...! Satt og så twilight med en fjortissgjeng på raden forran. De hadde høylydte diskusjoner om hvem de hadde pult, hvor mye de hade drukket osv osv... ARG! Mennesker som kaster ting på andre, det være tyggegummi, snop eller popkorn. Da går jeg kjapt ut og henter ansatte. Har fått mer enn en person utvist fra kino ja Edit: Folk som oppfører seg dårlig på kino og blir klaget på, vil som oftest bli svartelistet, så det kan lønne seg å ta afere og gi beskjed til ansatte. De nøler ikke med å kaste folk ut. Irriterende der og da, men man slipper å få hele filmen ødelagt av lyder, mas og andre irriterende og uhøfflige momenter som kan gjøre de fleste gal Endret 12. mars 2010 av Lykkelitenen
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Skjønner ikke hva sånne folk har å gjøre på kini. Virker sånn de er der bare for å irritere. Har selv ikke vært på kino på sikkert 10 år og kan ikke huske at det var så ille da. Har det blit verre de siste årene?
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 En gang satt det noen unger rett bak meg og han ene satt å sparket i sette mitt. Utrolig plagsomt! Og en anna gang hadde faren tatt med seg datra som sikkert var sånn 7-8 år eller noe og han satt å fortalte henne alt de sa på filmen!
Sølvdugg Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Ufordragelige mennesker er det store grunnen til at jeg nesten aldri går på kino lenger. Kjøper heller dvd og ser filmer hjemme. De siste gangene jeg har vært på kino har det vært: - ungdommer som fant seg sånne ekstraseter å sitte på, så de ble ENDA høyere og skygget for de bak - høylydte pratere - mobiltastende mennesker - ungdommer (særlig gutter) som sniker seg inn etter filmen er begynt. Dise sitter gjerne og lager mye bråk og er veldig stolt av seg selv for at de klarte å snike seg inn.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Husker godt en gang gutten på raden bak meg åpenbart hadde sett filmen før og fortalte faren sin hva som skulle skje et par sekunder før det skjedde gjennom store deler av de spennende scenene. Fy F"#¤ da var jeg irritert. Her må foreldre være flinke og sette ned foten selv, er ikke så lett å være den slemme damen som kjefter fra raden foran!
Zzyzx Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Har ikke vært borti middagsspising på kino, men akkurat det med mobiltelefon er skikkelig plagsomt. Ikke fordi det bråker, for det gjør det ikke, men fordi jeg blir blendet av lyset fra den. Hvis man har en kjeve som lager knekkelyder hver gang man beveger den, så kan man ta såpass mye hensyn at man ikke tygger tyggis på kino. Jeg blir også litt flau når jeg ser rundt i salen etter filmen, herregud som folk griser! Det er søppel og popcorn over alt! Ellers tror jeg at jeg har vært veldig heldig i det siste, jeg har ikke vært borti irriterende mennesker det siste året. Beste opplevelsen var å gå og se Max Manus på akkurat den forestillingen hvor en hel haug gamle folk (type pensjonister, sikkert langt over 100 personer) hadde organisert seg for å gå på kino. Strålende kinopublikum!
Gjest Ego Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Det som skremmer meg mest når jeg skal på kino, er om jeg ser voksne med unger møte opp til engelske filmer, eller voksne som tydelig viser at de sjelden beveger seg inn i en kinosal. Førstnevnte er nevnt av andre - da sitter ofte foreldrene og oversetter filmen. Sistnevnte har en stygg uvane med å prate under filmen, faktisk. Spesielt i starten. Ellers er det standard irritasjonsmomenter: - Mobil - Sparking i seter - Bena opp på seter når noen faktisk sitter foran - Knitring med papir o.l. som varer en evighet fordi vedkommende mener det bråker mindre - Bråkete snacks - Kommentering av filmen underveis Jeg har allerede bestemt meg for at jeg etter min død skal haunte kinosaler rundt omkring i verden og skremme vekk folk som ikke kan oppføre seg
Strix Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Bråkete snacks kan jeg overse om det er noenlunde kortvarig, men om en skal sitte og knitre med en chipspose i 2t, da kan en putte chipsen i en tøypose neste gang! Går en på kino er det i mine øyne for å nyte en filmopplevelse, ellers hadde man ikke betalt ca. 100,- for det. Jeg forventer og håper derfor at det er derfor de andre er der også. Men jeg har sittet ved siden av en mann som satte seg til å lese aftenposten ved siden av meg og han holdt avisen delvis inn i mitt synsfelt for å holde den helt åpen. Hvordan han kunne lese i det mørket skjønner jeg ikke, men slik satt han gjennom hele filmen! Dette var mange år siden og jeg turte ikke si fra. Mobiler burde ikke være påslått i det hele tatt, dagens mobiler lyser temmelig sterkt! Iskrem er ikke tillatt og da burde ikke middag være det heller. Fnisete fjortiser kunne bli plassert i en krok for seg da de sjelden er interessert i å få med seg halve filmen. Stolsparkende, høytsnakkende mennesker med grinete barn(på voksenfilmer) burde kjenne sin besøkstid... Nå føler jeg meg skikkelig kritisk. Vet at man må forvente litt av hvert når man går på kino med hundrevis av andre, og det er også derfor jeg går mye sjeldnere enn jeg kunne tenkt meg. Inviterer heller venner hjem og ser på hjemmekinoen. Endret 12. mars 2010 av Strix
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Tenk å betale 40 kroner (eller hva det koster for kino i dag) for å sette seg i et mørkt rom for å lese avisen?
MissStiles Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Jeg klarer heller ikke snakking under filmen på kino. At folk tar opp mobilen og sender mld under en film synes jeg er irriterende, pga det lyset. Det går vel ann å ikke være opptatt av mobilen i 1-2 timer.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #19 Skrevet 12. mars 2010 Tenk å betale 40 kroner (eller hva det koster for kino i dag) for å sette seg i et mørkt rom for å lese avisen? Det er ganske så vilt. Skjønner hva det var han skulle inn i den kino salen å gjøre.
Gjest Iah Skrevet 12. mars 2010 #20 Skrevet 12. mars 2010 Skal faktisk på kino igjen i kveld. Satser på færre irritasjonsmomenter denne gangen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå