Gå til innhold

sosial angst

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg sliter utrolig med sosial angst! er i slutten av 20-årene, og har alltid håpet at det skulle bli bedre med alderen, men har heller blitt verre. blir snart ferdig med min mastergrad, og skal begynne jobbsøking. er livredd! har b i snitt alle årene, men tårer ikke snakke med bedrifter på karrieredager på skolen, vet ikke hva jeg skal si og er redd for å virke helt idiot. jeg har det i meg, jeg kan bli god, men klarer ikke vise det. ser stillingsutlysninger som virker interessante, men får meg ikke til å søke. jeg blir forbannet, det går for langt når min usikkerhet og beskjedenhet går utover karrierevalg! jeg har ikke blitt kjent med noen under studietiden. har bekjente som det blir small talk med, men ikke noe mer. flere har fått venner for livet, men ikke jeg. jeg har mine gode gamle venner (som jeg er utrolig glad i), men skulle ønske jeg kunne klare bli kjent med nye folk også. er som om jeg ikke tror jeg er god nok for folkene, at jeg er kjedelig, beskjeden, usikker og rolig. unngår å gå på folksomme steder. spesielt når det er stor sjanse for å møte kjente jeg må stoppe å snakke med.

er det noen måter å endres på? har tenkt på å snakke med legen om antidepressiva, men det høres så voldsomt ut. medisiner! :tristbla: men det virker som eneste utvei.

noen som har vært i lignende situasjon og komt seg ut av det? hvordan klarte du det? begynner bli ganske lei av å ikke leve livet jeg kan leve, pga sosial angst og usikkerhet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg har kommet meg ut at det, vet å trene og øve. Les selvhjelpsbøker, feks boken "våg mer", og jobb deg oppover mot å bli mere selvsikker. Husk at folk bare ønsker at du skal trivest i deres selskap, og du gjør dem en tjeneste ved å trivest :)

Men husk, det kommer ikke over natta. det er de små stegene du må ta. Tør å smile. Etterhvrt tør du mere og mere. Det vil føles rart og ekkelt når man prøver nye skremmende ting, men etterhvert så vil det ikke være så skummelt lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...