Gå til innhold

Tampong

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Nå har jeg hatt en traumatisk opplevelse på badet. Jeg stod opp som vanlig, tok på meg klær - på vei til badet blødde jeg gjennom. Jeg lo litt av det, og satt meg ned for å ta ut tampongen - men... det var ingen tampong der! Og jeg fikk panikk. Hvor er tampongen fra i går? Hva er sannsynligheten for at en tampong blir dyttet opp av seg selv? Jeg prøvde å undersøke om den var der, men jeg ble så dårlig at jeg måtte legge meg ned. Jeg kjente på en måte noe som kunne ha vært en tampong, men det er ingen tråd der :(

Noen som kan hjelpe med gode råd? :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Om du er usikker på om det er en tampong der, eller om du kjenner den, men ikke får den ut - dra på legevakta! Der kan de hjelpe deg å få den ut. En tampong skal ikke være i skjeden veldig lenge. Et annet tips jeg har er å ikke bruke tampong om natta, en skal ikke være i mer enn åtte timer. Bruk bind.

Gjest bekymret
Skrevet

Det er ikke alle som sover en 8timers søvn ;)

Jeg har prøvd å summe meg og tenke tilbake på i går, men jeg får ikke meg selv til å forstå hvorfor jeg ikke skulle satt i tampong når jeg tok ut en i går kveld. Jeg har telt i baderomssøpla; det ligger 4 stk brukte. I tampongboksen mangler det 4 stk, men hvorfor skulle jeg ikke satt i en ny etter å ha tatt ut den gamle? Det har aldri hendt meg før. Og jeg vet ikke.. jeg ble dårlig og svimmel når jeg tenkte at den kunne være der oppe. Jeg klarer i allefall ikke å slappe av..

Derfor lurer jeg på hvor mulig det er at den har sklidd langt opp helt av seg selv. For jeg har jo bare sovet i mellomtiden. Og jeg vet ikke om det jeg kjenner kun er en del av min kropp...

Skrevet

Jeg kan glemme å sette i en ny jeg altså, så det er nok mulig..

Har aldri noen gang opplevd at den har forsvunnet opp av seg selv.

Gjest bekymret
Skrevet
Jeg kan glemme å sette i en ny jeg altså, så det er nok mulig..

Har aldri noen gang opplevd at den har forsvunnet opp av seg selv.

Mhm? Jeg har aldri glemt det, så jeg klarer ikke helt se for meg at jeg har glemt det igår. Jeg satt på KG en liten stund etter å ha vært på toalettet, det er det eneste jeg husker. Jeg ville vel merket om jeg var uten tampong da? Eller.. ville jeg kanskje ikke blødd gjennom om det faktisk var en tampong der oppe? Bleh :kjefte:

Skrevet

siden du har 4 tamponger i søpla og 4 som mangler i esken, så har du sikkert ikke satt noen oppi der. Du har sikkert bare glemt det. Det kan skje inniblandt at man glemmer, selvom man aldri har glemt før!

Er du kjempeusikker fortsatt, dra på legevakten! Tampong som sitter i mer enn 8 timer er farlig og kan føre til betennelse i skjeden. Det igjen kan føre til værre ting.

De kan jo ta et røntgen av deg hvis du ikke vil at de skal titte oppi musa di. Grunnen til at jeg sier at de kan ta røntgen, er fordi en gang jeg hadde mensen og brukte tampong, så skulle det tas bilde av ryggen min, og da så de tampongen på rtg bildet=P

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg trur du glemte å sette i tampong :)

Gjest Gjest_Coarvi_*
Skrevet

Altså, hvis du ikke greier å kjenne at det er noe der oppi med fingrene, så er det nok ingen tampong der. Skjeden er ikke så utrolig dyp at ting kan forsvinne helt der oppi...;)

Og om du noen gang skulle oppleve å ikke finne tråden, så er rådet å SLAPPE AV. Sett deg ned, slapp av, prøv å presse litt og få tak i den med fingrene. Det er svært sjelden det skulle være nødvendig å dra til legevakten pga. noe sånt, holder man hodet kaldt får man som regel tak i den selv.

Skrevet

Det er umulig at tampongen kommer lenger opp enn enden på skjeden. Livmorsåpningen er mindre enn et knappenålshode.

Gjest bekymret
Skrevet

Nei, jeg trodde ikke at den kom lenger opp enn skjeden, men når jeg føler oppi der, så kjenner jeg noe, men det kan like så godt være en del av skjeden som jeg gjør om til å tro at det er en tampong :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Det du kjenner, er det glatt, og mykt? Med en "dump" i midten? I såfall, livmortappen ;)

Skrevet

Nei, den kan ikke bare forsvinne "der". :biggrin: Gjennomsnittlig lengde på skjeden er 12 cm, hvis du setter deg på huk blir skjeden kortere, og da er gjennomsnitten 7 cm. Hvis du setter deg på huk, stikker fingeren i skjeden, og finner ingenting, så er det ingen tampong der. :)

Skrevet

uff :S

hvordan går det??

Men tror du har glemt og sette i ny tampong:p. virker sånn!!

Og det du kjenner nok livmortappen!!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...