Gjest barnebursdager Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hvordan gjennomfører dere barnebursdager? Jeg har pleid å ha starte med mat, så åpne pakker, leking, kake m/bursdagssang og mer leking. Egentlig har jeg lyst til å starte med sang, åpne pakker og spise kake. Og masse leking etterpå. Og droppe maten. Men dette føles litt feil i forhold til de bursdagene barna er vant til.. Hmmmm..
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Vi har tatt pakkeåpning sånn ganske med en gang. Og vær så snill alle som har bursdager, gjør det organisert og samlet. Vi har kommet i flere bursdager til bursdagsbarn som hviner oppunder taket og er så eksaltert og river opp gaver i det ungene kommer inn, eller er så oppøst at det ikke er plass til mer. Og når barna har vært med i lekebutikken og nøye plukket ut hvilken lege (eller hva det måtte være) og gleder seg til å gi bort og så forsvinner alt i en haug uten å bli lagt merke til, så synes en 3-4-5 og sikkert eldre-åring at det er ganske trist. Min fireåring sa litt lei seg da han kom fra en av de "uorganiserte bursdagene" at "h*n ville ikke ha pakke..." Fra et oppdragelsesmessig syn så burde foreldre lære barna å ta i ot på en skikkelig måte og vise at de i hvert fall ser hva de får. Men det var ikke det du spurte om. Altså vi samler og har en lek rundt gaveutdeling når alle har kommet, så er det mat og drikke, så videre leker, se ordentlig på gavene og så er to timer vips borte. Vi har bursdagssang og kake med lys - også i samlet form. Vi deler ikke ut godteposer, men har godteri i bursdagen. De får lov å ta med seg ballonger om de vil ha - det har vi alltuid massevis av.
Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Det kommer vel litt an på alderen på barnet og på tidspunktet for selskapet. Hvis bursdagen er en ettermiddag fra 17-19 synes jeg ikke du kan droppe maten... Hvis bursdagen er klokken 14.00 på en lørdag synes jeg at det kanskje går an å servere bare kake. Alt trenger ikke skje på den tradisjonelle måten hvis du ikke ønsker det. Og hvis du skriver hvor gammelt barnet er, hvem du tenker å be og når er det kanskje lettere å komme med noen innspill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå