Gå til innhold

Smerter i nedre mageregion/underliv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med smerter i nedre mageregion/underliv siden november ifjor, smertene minner om en blanding av menssmerter og luftsmerter. Jeg har vært til UL for å sjekke underlivet, men der kunne man ikke finne noe, alt så helt normalt ut. Jeg har også tatt tester av urin for mulig UVI men de var også negative. Jeg aner virkelig ikke hva dette er for noe, virkelig plagsomt å ha det slik :sukk: , har til tider problemer med å fungere i hverdagen. Jeg har vært hos fastlegen men hun kunne ikke gi meg noe fullgodt svar.

Har noen av dere lignende plager eller en formening om hva smertene skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, kan det likevel være en cyste som ikke ble oppdaget på UL?

Hadde UL på en privatklinikk i høst. Da fant de en cyste som måtte opereres. To måneder etterpå (på sykehuset) fant de en myyye større en som ikke ble sett første gangen (?!). Skjønner ikke helt hvordan det er mulig :overrasket:

Kanskje du kan prøve en annen lege/ et annet sted?

Plagene dine ligner veldig på de jeg hadde :)

Ønsker deg lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan cyster i underlivet føre til at man mister menstruasjonen?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har hatt det samme som deg, men legen fant ingenting. :( dette har skjedd 2 ganger på 3 år. så ikke så ofte, men super vondt når jeg har det. ingen fant ut noe. første gangen ble jeg lagt inn på sykehuset, men til ingen nytte. legen sa det godt kunne være luft i tarmene,eggløsning eller betennelse der nede, men betennelse var det ikke etter full sjekk. så det må være en av de to første.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får nøyaktig sånne smerter som du beskriver i forbindelse med eggløsning! Av en eller annen merkelig årsak ikke på alle eggløsningene. Noen ganger får jeg også litt blodtilblandet utflod.

Var nettopp på gynekologisk og tok innvendig ultralyd, men ingenting var galt, gynekologen sjekket livmor, eggstokker, eggledere, livmorhals og bukhulen. Alt vel!

Så kanskje det bare er kroppens mysterier....

Skrevet
Hmmm, kan det likevel være en cyste som ikke ble oppdaget på UL?

Hadde UL på en privatklinikk i høst. Da fant de en cyste som måtte opereres. To måneder etterpå (på sykehuset) fant de en myyye større en som ikke ble sett første gangen (?!).

I forkant av undersøkelsen var jeg også sikker på det måtte være en cyste, men gynekologen kunne ikke se noe og sa også at hvis det hadde vært en cyste så hadde hun sett det med en gang.....

Jeg får nøyaktig sånne smerter som du beskriver i forbindelse med eggløsning! Av en eller annen merkelig årsak ikke på alle eggløsningene. Noen ganger får jeg også litt blodtilblandet utflod.

Var nettopp på gynekologisk og tok innvendig ultralyd, men ingenting var galt, gynekologen sjekket livmor, eggstokker, eggledere, livmorhals og bukhulen. Alt vel!

Så kanskje det bare er kroppens mysterier....

Ja jeg har også tenkt på det med eggløsning, men smertene kan forekomme til andre tidspunkter også dog svakere. Ja samme her, tok innvending UL og alt var i skjønneste orden. Mystiske greier ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...