Gjest bilgæren Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Har siden tirsdag hatt vondt i visdomstannen min. (nede) Har tatt ibux, som begynner å fungere etter 1-2 timer men går over igjen etter 1-1/2 time. I går kveld og idag har smertene blitt helt forferdelige, har vært til tannlege som bare skylte med saltvann, ikke noe bilder.. Nå har jeg også fått tatt en paralgin forte, men den har bare redusert smertene litt, de er langt ifra borte:( Hva annet kan jeg gjøre for å bli kvitt de? Vet ikke om det har noe å si men har også hatt litt feber..
Gjest -Taxidriver- Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Har siden tirsdag hatt vondt i visdomstannen min. (nede) Har tatt ibux, som begynner å fungere etter 1-2 timer men går over igjen etter 1-1/2 time. I går kveld og idag har smertene blitt helt forferdelige, har vært til tannlege som bare skylte med saltvann, ikke noe bilder.. Nå har jeg også fått tatt en paralgin forte, men den har bare redusert smertene litt, de er langt ifra borte:( Hva annet kan jeg gjøre for å bli kvitt de? Vet ikke om det har noe å si men har også hatt litt feber.. Høres ut som om du har vært hos feil tannlege. Du må insistere på bilde! Kom deg til tannlege snarest. Og lykke til. Forstår situasjonen din.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Det høres ut som du har fått en infeksjon. Men du sier ingenting om visdomstannen har kommet helt opp eller den holder på å komme opp. Hvis den holder på å komme opp så er det ganske vanlig med infeksjoner og skylling med saltvann er en måte å behandle det på. Men hvis det ikke går over må du ha antibiotika. Du må også være veldig nøye på hygienen, skyll med listerine og/eller bruk Corsodyl gele. Har visdomstannen kommet helt opp så kan det jo være ett hull. Ring igjen og krev ett røntgenbilde. Evnt bytt tannlege.
Gjest bilgæren Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Den holder på å komme opp. Kan jo også legge til at halve ansiktet føles hovent ut, til og med mandlene. I tillegg så er det sårt/vondt å svelge Renser alerede med corsodyl så få se om det ikke gir seg snart.
Golie Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Hei, Jeg har hatt vondt i visdomstannen min i en uke nå. Gikk til tannlegen, han skjærte tannkjøttet og ga meg resept på pencelin og ibux på 600 mg. I tillegg kjøpte jeg Listerin munnskyll, den som er lillafarget. Nå har smertene forsvunnet sakte. Du burde gå tilbake til tannlegen og be han om å gi deg resept på pencelin og ibux 600mg, for ibux 200mg er ikke bra nok! Lykke til
Cessa25 Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Au au au!! Uff, føler så med deg TS! Jeg fjernet to visdomstenner i fjor, og begge hadde jeg infeksjon i, kom deg til tannlegen og få antibiotika så fort som mulig er mitt råd. Jeg ventet altfor lenge, ca en uke med sterke smerter, og dermed gjorde det enda vondere å fjerne tanna (måtte ta begge kirurgisk). Og gjør det før helgen, tannleger er dyre i utgangspunktet, men tannlegevakten i helgen svir litt ekstra på lommeboken Masse god bedring, og hvis du får bort betennelsen så er det jo ikke sikkert du må fjerne tanna
Gjest tannlege Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Den holder på å komme opp. Kan jo også legge til at halve ansiktet føles hovent ut, til og med mandlene. I tillegg så er det sårt/vondt å svelge Renser alerede med corsodyl så få se om det ikke gir seg snart. Hei! Feber og spredning til tyggemuskelatur og/eller svelg er svært alvorlig. Hvis du ikke fikk deg en tannlegetime i dag, bør du gå til legevakten snarest og få deg en penicellinkur snarest. Bestill så tannlegetime for fjerning av visdomstann på mandag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå