ung_blondine81 Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Jeg har vært sammen med en herlig gutt i 3 måneder. Samtidig har jeg en sønn på 4 år fra et tidligere forhold. Forholdet ble avsluttet for i overkant av et år siden, og jeg har sønnen min 60% av tiden. Kjæresten min har ingen lange forhold bak seg (han er 30, jeg 27) og han har lite erfaring med barn. Likevel har det gått fint å introdusere kjæresten for sønnen min. Men de siste to ukene har kjæresten sagt at han er i tvil om han ønsker å fortsette forholdet vårt pga at jeg har barn fra før. Han er redd det vil lage problemer i fremtiden, med tanke på felles barn og følelsen for disse ifht min sønn fra før osv.. også med tanke på usikkerhet i sin rolle for min sønn. Dessuten synes han det er vanskelig å bygge forholdet vårt når jeg har sønnen min hos meg, siden et barn naturlig nok krever en del oppmerksomhet osv.. Han sier at fornuften hans sier han bør forlate meg før ting kommer for langt, mens hjertet sier at han bør bli hos meg og se hvordan ting går.. Saken er at jeg er så ufattelig glad i denne kjæresten, og vi har det utrolig fint sammen, spesielt når det bare er oss to. Hva skal jeg gjøre? Noen gode tips? Bare tanken på at han skal gå fra meg gjør meg helt lammet, vi hadde så mange fine planer for tiden fremover, og han er på mange måter en slik mann jeg alltid har ønsket meg.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Det høres ut som du heller vil være med kjæresten en barne ditt. Et tydelig bevis på at ikke alle burde ha barn. La faren til barne ta seg av barnet. Til du blir voksen og tar ansvar
ung_blondine81 Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2010 tanken var å få noen gode tips angående kjærestens rolle ifht mitt barn fra tidligere forhold..
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Be han få ræva i gir med å bestemme seg, skal han følge fornuften eller hjertet?
Gjest yojo Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Hvorfor har du introdusert sønnen din til en mann du har vært sammen med i 3. mnd som ikke vet om han vil fortsette å være sammen med deg, pga sønnen din lurer jeg mest på? Han visste vel at du hadde barn fra før, jeg hadde bedt han bestemme seg om det ene eller andre. Du vet med deg selv at du er villig til å gi en ny kjæreste barn også? det også er et viktig spørsmål. Jeg fikk barn forholdsvis tidlig, og har bestemt meg for at jeg ikkeønsker barn med to forskjellige menn. Heldigvis truffet en mann som har barn fra før, så hos oss er det mine barn og dine barn som er familien, "vårt" barn er vi enige om at det ikke blir
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Synes også du har vært lynrask med introduksjon av barn og kjæreste. Synes generelt det er mange som er svært tidlig ute med det. Tenk litt på barnet ditt. Har en fireåring selv og vet hvordan han knytter seg til andre - enten det er mine venninner eller andre. Kjærester bør være i barnefrie helger. Dessuten er kjæresten din en kjernekar. Han er dønn ærlig med deg og det må du respektere. Synes han det er vanskelig, så må du akspetere det til han finner ut av hva han ønsker. Å introdusere ham for "verdens skjønneste" lille slamp av en unge for å overbevise ham er neppe særlig smart. Ikke tro du kan endre ham - alle jenter tror de kan endre menn - det skjer ikke, så glem det.
Gjest Gjest_StoreMy_* Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Du må bare ta tiden til hjelp og være tålmodig. Vær deg selv både som kjæreste og mor. Jeg synes det er bra at han har tanker og følelser rundt dette for som han sier så kan det ende opp med å bli komplisert. Det er nok av dem som hopper inn i et forhold hvor man må forholde seg til at den andre har barn og glemmer "alvoret" i forelskelsens rus. Når det gjelder forholdet mellom din sønn og kjæresten din vil jeg råde deg til å virkelig gå sakte frem. Din sønn er liten og små barn knytter seg fort til nye mennesker. Derfor er det best for ham at en tilknytning skjer når du vet at forholdet deres er seriøst og kjæresten din er klar for rollen som stefar.
Gjest been there, done that! Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Først og fremst så vil jeg si at det er ingen andre som kan avgjøre når det er det rette tidspunktet å introdusere barn og ny kjæreste for hverandre. Det er jo en avgjørende ting for forholdets fremtid hvordan barn og ny kjæreste fungerer sammen... Jeg synes som noen andre her skrev at du skal be ham bestemme seg kjapt! Hvis han har sine tvil om dette, så må du la ham gå. Kanskje han kommer tilbake og kanskje ikke. Du er vel ikke interessert i noen som ikke er interessert i barnet ditt? Og bare så det er sagt, jeg har vært der du er og jeg satte kniven på strupen. Vi er nå gift og har to barn sammen, så vi er en familie på fem. Masse lykke til, og håper utfallet blir til deres beste.
Gjest Gjest_fruenge_* Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 nei vet du hva. man introduserer ikke barnet sitt for kjæresten hvis man ikke vet om denne kjæresten kan takle en stesønn. det er vel ingen hensikt i at de da skal li kjent overhode. hvis det da ikke var for å leke fam,ilie en stund. trådstarter som mor bør du sjekke ut dette før han møter sønnen din. stakkars gutt
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 nei vet du hva. man introduserer ikke barnet sitt for kjæresten hvis man ikke vet om denne kjæresten kan takle en stesønn. det er vel ingen hensikt i at de da skal li kjent overhode. hvis det da ikke var for å leke fam,ilie en stund. trådstarter som mor bør du sjekke ut dette før han møter sønnen din. stakkars gutt Må si meg enig med deg i dette.
Gjest yojo Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 nei vet du hva. man introduserer ikke barnet sitt for kjæresten hvis man ikke vet om denne kjæresten kan takle en stesønn. det er vel ingen hensikt i at de da skal li kjent overhode. hvis det da ikke var for å leke fam,ilie en stund. trådstarter som mor bør du sjekke ut dette før han møter sønnen din. stakkars gutt Enig. Jeg ventet et år jeg, da var jeg HELT sikker på at det var oss
Gjest Shelob Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Jeg mener at hvis mannen virkelig VIL være sammen med DEG, bryr han seg ikke filla om du har barn fra før! At han i det hele tatt veier for og i mot er bare en unnskyldning fordi han ikke er sikker på om han vil være sammen med deg.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Rart å introdusere barnet til en mann du har kjent så kort. Hvis han er usikker må du be han bestemme seg. Pass på så du ikke blir holdt på gress!
Gjest Shelob Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Nei, jeg synes ikke det er rart å introdusere så tidlig. Ofte er man jo bare venner i starten. Du venter vel ikke med å introdusere barn for venner? Overnatting osv kan man jo drøye med da. Men seriøst... han bremser ikke pga et barn hvis han virkelig vil ha deg. Er han klin kokkos forelska i deg så tar han den utfordringen på strak arm!
LukaFrost Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Jeg skjønner godt kjæresten til TS, jeg. Jeg har selv styrt unna menn med barn. Jeg vil bare ikke være endel av en minedinevårebarnfamilie. Særlig ikke når jeg ikke har vært så sikker på om jeg vil ha egne barn. Hvis han ikke har erfaring hverken med lange forhold eller barn skjønner jeg at dette er en uvant situasjon og at han stiller seg mange spørsmål. Her blir han jo noe mer enn bare kjæreste. Egentlig har jeg ingen gode råd å komme med. Bortsett fra det synes jeg du skal gi blaffen i hva den først gjesten skriver.
Gjest Shelob Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 Hadde du vært heltpåtrynet-lost-bortevekk forelska hadde du nok tatt'n læll. Men å styre unna på et tidlig tidspunkt, før følelsene virkelig er i gang, ja den kjøper jeg.
Gjest yojo Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Enig der, første svaret må du ikke ta hensyn til i det hele tatt!
Darkannie Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Vil han ha deg, betyr det at sønnen din kommer med på kjøpet. Ingen vei utenom. Virker som han ikke vil ha barn enda, så da hadde jeg sagt takk for meg. For min del, er ikke sønnen min god nok for noen, er ikke jeg det heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå