Gå til innhold

kontantstøtte for trillinger?

Fremhevede innlegg

Gjest Rund og glad
Skrevet

hei er gravid med trillinger :danser:

gleden er stor de kommer om ca 3 månder hvertfall er terminen da.

Jeg lurer på hvrdan det er med kontantstøtte for tre barn?

Er den tre dobbelt og hvor mye pleier en å få i kontantstøtte for en unge?

Kan jeg og og mannen min bytte på å være hjemme med ungene våre?

hvor lenge får en kontantstøtte?

Får jeg lenger fødselspermisjon med 3?

Leste en del om kontantstøtte feks her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/r....html?id=120654

der sto det:

3 Kontantstøttens størrelse

Det foreslås at kontantstøtte skal ytes per barn som fyller lovens vilkår. Foreldre med tvillinger vil således være berettiget til kontantstøtte for 2 barn.

foreslåes betyr det at det er slik?

Blir takknemelig for svar :skravle::goodbye:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja du får kontanstøtte for tre barn fra måneden etter de er ett år til de er tre år. Den ligger på 1033 kr i dag pr barn.

Hvis du har opparbeidet deg foreldrepenger og mannen din er i jobb så har dere begge krav på foreldrepermisjon, mannen må ta 10 uker, men ellers så kan dere dele likt om dere ønsker det.

For tvillinger får man 5 eller 7 uker ekstra, avhengig om man velger 80% eller 100%, du får ihvertfall ikke mindre.

Skrevet

3 303 kr i mnd pr barn kan du få i kontantstøtte. Den utbetales fra måneden etter barnet fyller 1 år og i maks 23 mnd. Det kan du kun få om du ikke har barn i barnehage med driftstilskudd.

Dere får også søskenrabatt i barnehage men det avhenger av barnehage og kommunen.

Gjest ts rund og glad
Skrevet
Ja du får kontanstøtte for tre barn fra måneden etter de er ett år til de er tre år. Den ligger på 1033 kr i dag pr barn.

Nå ble jeg faktisk litt forvirret i og med at dere sier forskjellig... :sjenert:

Gjest Gjest_Fiona_*
Skrevet
Nå ble jeg faktisk litt forvirret i og med at dere sier forskjellig... :sjenert:

Full kontantstøtte er 3303 kr pr mnd. Om barnet er tildelt barnehageplass på deltid kan man få redusert kontantstøtte ettersom hvor mange timer barnet har tildelt pr uke. Se oversikt her: http://www.nav.no/page?id=265

Gjest trilling
Skrevet

Hei. Nå er jeg selv trilling.Når vi ble født var det slik at mamma fikk 3* kontantstøtte. Vi fikk rabatt iforhold til barnehager osv, det var ikke noe problem. I tilleg var kommunen behjelpelig så vi fikk en hjemmehjelp i ett år. Har også hørt noe om noe bleie sponsor, men vet ikke åssen det er i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...