Gjest wiwiwao Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Noen som har lagt merke til at kulde forårssaker mer kviser? Merker at fra sept/okt så kommer kvisene oftere enn ellers i året. Og merker også en viss bedring rundt april tiden.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Tror nok heller det er omvendt, solen fjerner kvisene. Jeg fikk alltid tips fra hudlege om å sole ansiktet med solkrem, fordi solen tørket de ut eller noe sånt.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Det kan hende at du har det som kalles "kulde-urticaria" (elveblest utløst av kulde)
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Jeg får også mye mer kviser om vinteren. Så går det bort så fort sommeren kommer. I tillegg mister jeg mye mer hår om vinteren også. Akkurat som om håret blir helt sprøtt og faller av. Iriterende, men heldigvis bare forbigående.
Gjest wiwiwao Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Sol funker ikke på meg. Får soleksem. Men tror ikke jeg har elveblest heller. Det er ømme røde kviser, noen ganger med gul væske inni.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Ja, det merker jeg også. Med en gang det blir kaldt. Jeg tror det er både kulda direkte og temperaturforskjellen mellom ute og inne som gjør det, for når jeg blir kjørt fra dør til dør er huden min mye bedre, mindre stiv og rød og kvisete.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå