Gå til innhold

Kulde 'fremkaller' kviser

Fremhevede innlegg

Gjest wiwiwao
Skrevet

Noen som har lagt merke til at kulde forårssaker mer kviser? Merker at fra sept/okt så kommer kvisene oftere enn ellers i året. Og merker også en viss bedring rundt april tiden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror nok heller det er omvendt, solen fjerner kvisene. Jeg fikk alltid tips fra hudlege om å sole ansiktet med solkrem, fordi solen tørket de ut eller noe sånt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan hende at du har det som kalles "kulde-urticaria" (elveblest utløst av kulde)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får også mye mer kviser om vinteren. Så går det bort så fort sommeren kommer. I tillegg mister jeg mye mer hår om vinteren også. Akkurat som om håret blir helt sprøtt og faller av. Iriterende, men heldigvis bare forbigående.

Gjest wiwiwao
Skrevet

Sol funker ikke på meg. Får soleksem. Men tror ikke jeg har elveblest heller. Det er ømme røde kviser, noen ganger med gul væske inni.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det merker jeg også. Med en gang det blir kaldt. Jeg tror det er både kulda direkte og temperaturforskjellen mellom ute og inne som gjør det, for når jeg blir kjørt fra dør til dør er huden min mye bedre, mindre stiv og rød og kvisete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...