Gå til innhold

Angre bryllupskjoleskjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

På laurdag gjorde eg ein stor tabbe. Eg kjøpte brudekjolen min på bella mie i bergen og no angra eg. Kjolen hang i butikken. Eg skreiv under avtale og betalte 30 prosent av kjolen. Butikken har forsatt kjolen.

E det mulighet for å angra kjøpet?

Og e det nokon som he opplevd det samme.

Treng ingen kommentarer på at eg er dum, forstår det. Var litt stressa sia berre

Videoannonse
Annonse
Gjest Pippelipp
Skrevet

Gå tilbake til butikken og spør om du kan angre kjøpet, da får du vite om du kan det eller ikke :) Jeg ser ikke noe problem i å spørre og hvis de greier å bli sure for det, er det deres eget problem. Gå på en hverdag sånn at sjefen er der. Hvis det skulle slå feil, kan du selge kjolen igjen på finn eller noe :)

Skrevet

Så lenge de hadde kjolen på lager butikken, så tror jeg absolutt det er mulig å angre på kjøpet. Hvertfall innen kort tid.

Hadde kanskje vært værre om de hadde bestilt kjolen spesielt til deg.

30% er jo ganske mye penger, så skjønner at du ikke bare kan droppe å kjøpe den når såpass mye er betalt allerede. Ta kontakt med dem så fort som mulig, og si det som det er. Tror ikke det vil være noe problem.

Håper det ordner seg! :)

Skrevet

Jeg ville også spurt.. Det er jo tross alt såpass kort tid siden, og det er ingenting som er bestilt spesifikt til deg.

Dersom de sier nei, så kan du jo spørre om det er ok dersom du kjøper en annen kjole fra den samme butikken (at du bruker de pengene du allerede har betalt inn som betaling til en annen kjole).

Da taper ikke butikken omsetning, de blir glad, og du blir glad:)

Skrevet

Lykke til iallfall! Håper du får det :)

Gjest Gjest
Skrevet

Om de ikke vil kan du jo by dem et lite vederlag for å få gå

fra kjøpet. Da taper ikke de sin fortjeneste og du kommer rimeligere unna.

Skrevet (endret)
Hei.

På laurdag gjorde eg ein stor tabbe. Eg kjøpte brudekjolen min på bella mie i bergen og no angra eg. Kjolen hang i butikken. Eg skreiv under avtale og betalte 30 prosent av kjolen. Butikken har forsatt kjolen.

E det mulighet for å angra kjøpet?

Og e det nokon som he opplevd det samme.

Treng ingen kommentarer på at eg er dum, forstår det. Var litt stressa sia berre

Slik som eg forstår kjøpslov så ha du rett på å angre på kjøpet, så jeg mener at du skal kunne det.

Innlegget er endret

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet (endret)
Slik som eg forstår kjøpslov så ha du rett på å angre på kjøpet, så jeg mener at du skal kunne det.

Da tror jeg ikke du har lest kjøpsloven. Så lenge du har kjøpt varen i en butikk (og ikke på nettet som deg), har du ikke krav på å angre deg, men butikken kan være snill og la deg angre.

sitat endret

Bond, mod

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...