Gå til innhold

Pulverkurer


badlih

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å erstatte frokost og/eller middag med pulverkur fordi jeg tror det er enkelt, raskt, sunt og slankende. Er litt upplagt for tida, orker ikke vanlig mat, mest drikke, og ikke orker jeg bruke tid på å lage noe heller. Og så er det greit å bare ha noe å bare ta med seg i veska om morgenen. Istedet for å drikke bare juice, melk, smoothie, buljong og milkshake, er det vel bedre med noe balansert, tenker jeg. I tillegg trenger å gå ned noen kilo. Går man ned hvis man bare bruker pulver for noen måltider og spiser normalt sundt ellers?

Jeg har aldri brukt noe sånt før, og har lyst til å prøve. Vær så snill å ikke kom med formaninger om at det ikke anbefales. Jeg ønsker kun å vite litt om hvem som smaker best. Kan forresten noen av kurene blandes med melk i stedet for vann, smaker det bedre da?

Endret av badlih
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg lagde en lignende tråd for en stund tilbake, og fikk streng beskjed om at det kunne jeg ikke gjøre fra de fleste brukerne her, den eneste veien til vektnedgang er å legg eom kostholdet ifølge de.

Men jeg valgte å prøve allikevel, og synes det har vært en god måte å gjøre det på! Har til nå bare prøvd noka med vanilje, den skal visstnok smake best, cambridge kurene skal visst også smake bra. Synes ikke akkurat den er supergod, er en rar ettersmak på den. Men har blandet den med en banan, og av og til hvis jeg er veldig sætsugen, har jeg blandet i en spiseskje kakao i tillegg, og det har fungert veldig bra! Bananen tar bort den fæle ettersmaken, og gir også litt mer kalorier. I ren pulverkur er det ikke så mye kalorier akkurat.

Synes også det går veldig fint å spise sunt ved siden av, jeg pleier å bytte ut frokost elle rlunch med pulver, og så spiser jeg normalt i tillegg (sunt, ikke hvitt mel, hvit pasta, ikke mye sukker og fett). Går ned kjapt, gikk ned 4 kg første måneden, og har gått ned 3 kg i to måneder etterpå. Så totalt vekttap er 10 kg!

Driver nå og bytter ut pulver med vanlige måltider, skal jo stabilisere vekta snart. Men som en uten peiling på kosthold og mat, var det veldig greit med pulverkurer, da ble det ikke så mye matlaging i begynnelsen som jeg var redd for. Hatet å lage mat i begynnelsen, men har nå blitt flink til å lage en del ting, og da er det mye lettere! Har også tilegnet meg mye kunnskap som også gjør ting lettere, f.eks. hvor mye kalorier og slikt det er i ting, det hadde jeg ikke peiling på før.

Du kan fint blande med melk istedetfor vann, og også tilsette diverse frukt slik som jeg gjør. Er å anbefale for smakens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noka vanilje er pyton alene. Miks den med feks blåbær. Veldig uvant i begynnelsen, men jeg syns det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samme gjest som svarte deg først

Og et lite tips, for små måltider/mellommåltider, prøv ut sånne barer! De fungerer kjemepfint, meter en stund, og demper søtsuget betraktelig! Har testet allevo fra apoteket, der er brownie varianten god (karamell og peanøtt ikke så gode). Nutrilett, som du får kjøpt på matbutikker er også bra, der er karamellen kjempegod, den med browniesmak er helt grei. Og ikke kjøp nutrilett kyllingsuppe, den smaker :spy: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en lignende tråd for en stund tilbake, og fikk streng beskjed om at det kunne jeg ikke gjøre fra de fleste brukerne her, den eneste veien til vektnedgang er å legg eom kostholdet ifølge de.

Ja, det var det jeg var redd for...

Og et lite tips, for små måltider/mellommåltider, prøv ut sånne barer! De fungerer kjemepfint, metter en stund, og demper søtsuget betraktelig!

Jeg er ikke så glad i sånnne barer, de jeg har prøvd er enten så harde at man får gnagsår i munnen, eller så smaker de så unaturlig eller alt for kvalmt, synes jeg. Men det er en stund siden jeg har prøvd noe sånt, så det kan jo hende de har forbedret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

hvis en skal ta typiske pulverkurer, så er vel proteintilskudd noe av det bedre. Det metter, kroppen får i seg protein til muskelvedlikehold slik at det er fett som forsvinner og ikke muskler.

Bruk det gjerne som måltidserstatter, er en genial form for måltid ved litt travle tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...