Gå til innhold

Jeg har null sexlyst..


Gjest M

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 22 år. Har en samboer på samme alder som til tider kan bli veldig frustrert på meg. Jeg eier nemlig ikke sexlyst. Så lenge ikke folk rundt meg prater om det eller jeg ser det på film så tenker jeg aldri på sex. Jeg onanerer heller aldri. Har rett og slett ikke behov for det..

Det har ikke alltid vært sånn da. Da vi først ble sammen så hadde vi ofte sex, kanskje litt for ofte. Kunne være opp mot 5 ganger per dag. Men da hadde vi også mye mindre å gjøre.

Nå studerer jeg, noe som tar mye av min oppmerksomhet, så har vi barn, så blir ikke mye tid der det bare er oss to. Når jeg har ferie så må jeg jobbe for at ikke økonomien skal gå nedom og hjem, så jeg har igrunn aldri ferie. Samboeren min har fulltidsjobb.

Så er det dette med at det gjør vondt å ha sex. Det er gjennomførbart, men veldig vondt for meg. Vi har også nødt til å ha sex i misjonærstilling med meg nederst, for dette er den eneste stillingen hvor penetrering i det hele tatt er mulig. Jeg må nemlig fokusere på å slappe av, og dette klarer jeg ikke hvis jeg er øverst, i doggy, på siden, osv.

På grunn av at det er så vondt, så klarer ikke jeg å nyte noe som helst. Vil bare ha det overstått, og det føles litt ut som voldtekt (selv om det selvfølgelig ikke er det).

Samboeren min blir sint og frustrert, og jeg skjønner det. Men jeg klarer ikke fikse problemet. Har vært til lege, og har til og med blitt operert, uten at det har blitt noe særlig bedring. Personlig tror jeg kanskje problemet er mentalt, men fatter ikke hva som utløser det, eller hvordan jeg skal ordne opp. Har ikke blitt misbrukt seksuelt, men har ikke hatt noen bra barndom (har blant annet blitt slått, osv), men skjønner ikke at det kan ha noe med dette å gjøre. Problemet oppsto egentlig etter jeg fødte så kan være noe der.. Men blir ikke klok jeg..

Er så lei dette her, for det tærer sånn på forholdet. Noen som har tips/erfaringer?

Hvis noen har tenkt å kommentere hvor kjip jeg er så er det ikke nødvendig, I know!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marlo

For meg høres det ut som at du har en blokkering.

At du rett og slett stresser litt rundt dette med å ha sex, selvom du til vanlig ikke tenker så mye på det.

Jeg har perioder med lav sexlyst pga sykdommen og medisiner, og jeg merker at det kan gjøre vondt å ha sex nettopp fordi jeg anspenner meg så veldig (ubevisst)

Meditasjon hjelper meg veldig. Er ikke snakk om at du trenger god tid til dette, men 5 minutter et par ganger om dagen kan være greit.

I tillegg så må du prate med samboeren din. Fortell ham hva du føler og hva du ønsker. Om han t.ex. stresser deg rundt dette med sex, så må han roe seg ned.

Ikke ha sex som et mål, men bruk tid sammen til å bare kose. Det kan være alt fra et glass vin og sitte å prate sammen, til å stryke på hverandre når dere har lagt dere. Men sørg for at han ikke forventer sex og at du ikke føler at du må gi sex.

Og ikke minst - når dere føler for å ha sex, så ha lystbetont sex. Tull med hverandre, kos dere og ikke ta ting "seriøst" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_laila_*

Det kan være hormonprevansjon som kødder det til for deg.

Vil bare si at sex er viktig i et forhold, men det er nok ikke sex typen din reagerer på i det store og det hele. Det kan være at du rett og slett ikke tar initiativ til kosing i hverdagen. Nysgjerrigheten din på noe mer enn prat er ikke til stede, og dette gjør naturligvis menn frustrert og usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest farge
Det har ikke alltid vært sånn da. Da vi først ble sammen så hadde vi ofte sex, kanskje litt for ofte. Kunne være opp mot 5 ganger per dag. Men da hadde vi også mye mindre å gjøre.

Er så lei dette her, for det tærer sånn på forholdet. Noen som har tips/erfaringer?

For å si det sånn; 5 ganger til dagen er IKKE gjennonmsnittet i Norge.

Kanskje det nå har "normalisert" seg, og at du bare føler at det er lite?

Hvor ofte har dere sex da, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. For å gjøre det klart, jeg vet at 5 ganger om dagen ikke er lite. Men dette var FØR. Nå er det et par ganger i måneden. Noe som jeg vil betegne som lite.

Det kan være hormonprevensjon siden jeg normalt sett går på p-piller. Gjør ikke dette nå siden jeg er gravid med nr 2.

Vet jo at han reagerer på at jeg ikke tar initiativ, men han oppfatter hver minste berøring som et tegn på at jeg vil ha sex (selv om jeg har fortalt ham at det ikke er tilfelle).

Er også noe med at han er kosete av natur, noe jeg ikke er. Har jo ikke vært vant til klem og sånt i hele barndommen og ungdomstida, så tenker ikke over at dette er naturlig for andre.. Men de gangene jeg er kosete blir det altså oppfattet seksuelt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomer ved endometriose (klipp fra artikkelen)

•Smerter før og under menstruasjon (hadde mye smerter før jeg begynte på p-piller. Etter jeg begynte med p-piller har jeg ingen smerter i det hele tatt)

•Smerter ved eggløsning (nei)

•Smerter ved samleie (ja)

•Nedsatt fruktbarhet (nei, blitt gravid to ganger på første forsøk)

•Fordøyelsesplager (hm, ja litt. Men tror jeg er allergisk mot gjær og kanskje mel)

•Tretthet, utmattelse (tja, ikke noe unormalt trøtt)

•Kvalme (nei)

•Kraftige og/eller uregelmessige blødninger (nei, regelmessige og ikke kraftige)

•Smerter i korsryggen (nei)

•Lav feber (har stort sett aldri feber)

Konklusjonen er vel at jeg ikke har denne sykdommen.. For var ikke mye som stemte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Nå er det et par ganger i måneden. Noe som jeg vil betegne som lite.

Men slettes ikke unormalt, mange par med barn (og uten også vil jeg tro) går igjennom faser hvor man har lite sex. Ingen grunn til panikk, har man en god plattform bygget på respekt, kjærlighet og nærhet så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...