Kjetil S. Skrevet 16. mars 2010 #21 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg selv har ringt ved følgende situasjoner: 1 - Når jeg har ligger bak en bil som gjentatte ganger har skjenet over mot motgående trafikk. 2 - Når jeg gjentatte ganger har observert det samme fartssvin som til stadighet har kjørt såpass hardt at det før eller senere vil måtte gå fryktelig galt. Selv har jeg alltid hatt en aldri så liten Martin Schanche boende i meg, så sistnevnte skal litt til, bare for å ha nevnt det... :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 18. mars 2010 #22 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg ringte og meldte en politi bil som skiftet felt hele tiden, uten å blinke, lå å vaklet i feltet, vekslet mellom å ligge klistret i grøften og den gule stripen. Kjørte ut av et kryss uten å blinke, og kjørte ut i veldig stor fart. Osv osv. Han gjorde EN DEL feil, på veldig kort tid. Og vi syns det var litt stas å melde en politibil! :gjeiper: Men viste seg at det var en mekaniker som var ute å prøve kjørte bilen. Blæh. Hehe. Han hadde fått kjeft da, og politiet takket for at jeg ringte. Hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 23. mars 2010 #23 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg har vel aldri egentlig ringt politiet fordi jeg som regel er alene i bilen og bruker ikke handsfree. Jeg har derimot sett hopevis med trafikkfarlige bilister som aldri burde ha fått førerkort. Blandt annet kjøring på rødt lys (oi, en fotgjenger! Fløtt deg!), skifting av filer uten blinklys (og gjerne rett foran en bil!), 140-150 km/t på en landevei med 80km/t hvor det er fare for å treffe på noe rundt en sving. Noen steder er det jo slik at det kan komme gående på høyre side, og hvis man da kjører i 140 km/t inn i en høyresving kan det jo faktisk skje ting. Kjøring forbi biler over en uoversiktig bakketopp er helt vilt ettersom man ikke aner hva som eventuelt kommer imot. Og hva med dyr i veibanen? Veldig festlig å treffe en elg eller en ku eller en hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muesli Skrevet 23. mars 2010 #24 Del Skrevet 23. mars 2010 Me ringte ein gang då det var ein bli så kjørte i 50 i 80 sonen, vinglet til begge sider og hadde tatt autovernet, hadde det ikkje vore for at noen allerede hadde bulket det. Me valgte da å ringe politiet og henge etter dei når dei tok av fra E39. Dei holdt på å krasje 2 ganger i motkommende biler når dei havnet over i feil kjørebane... Me låg vel totalt bak dei i 20 minutter før politiet kom og stoppet dei. Dette var ikkje fyllekjøring slik som me trudde, men ei som var ute å LÆREKJØRTE!! At noen lar noen lærekjøre når dei mangler kontroll på bilen i så stor grad som i dette tilfeller, er heilt utrulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #25 Del Skrevet 25. august 2010 Ringer dere nødnummeret i disse tilfellene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #26 Del Skrevet 25. august 2010 Ringer dere nødnummeret i disse tilfellene? Dette lurer jeg også på. Og hvilket nr skal man eventuelt ringe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 25. august 2010 #27 Del Skrevet 25. august 2010 02800 er nummeret til politiet når det ikke haster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 25. august 2010 #28 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har ringt 02800 når jeg har sett åpenbart overlastet henger (bilen på hengeren veide det dobbelte av bilen som trakk) og et par andre situasjoner. Hadde lyst å ringe da jeg nesten ble kjørt ned som syklist av en politikvinne som skrev sms mens hun kjørte marje. Hun vinglet fint mellom å ha høyresiden innpå sykkelveien og venstresiden i motgående felt. Mistenker at saken ville blitt umiddelbart henlagt slik de pleier å bli når politiansatte gjør feil uten media tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 25. august 2010 #29 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har vært borti to slike episoder i løpet av det siste året. Den første satt jeg i bil sammen med moren min og holdt på å bli presset av veien da vi skulle gjøre en forbikjøring. Dette skjedde flere ganger så vi endte jo opp tilbake bak bilen fordi vi ikke turte å kjøre forbi lengre. Vi trengte ikke ligge bak han lenge før vi så at sjåføren vinglet noe voldsomt og var på vei over i motsatt kjørefelt ved flere tilfeller når vi møtte bilister. I sommer var jeg og kjæresten ute å kjørte og havnet bak et lignende tilfelle, men denne bilisten vinglet ikke like voldsomt som i det første tilfelle. H*n var fremdeles på vei over i motsatt kjørefelt et par ganger og siden det så ut som om det satt barn i bilen tok vi ingen sjanser og ringte politiet. Desverre var begge disse tilfellene ute på landet med ingen patruljer i nærheten som vi så fint fikk beskjed om. Så skal du fyllekjøre er landet helt klart det rette stedet å gjøre det på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananbåt Skrevet 25. august 2010 #30 Del Skrevet 25. august 2010 jeg har aldri ringt noe politi, ser liksom ikke vitsen. de gidder ikke å gjøre noe med det. (det er viktigere å passe på at folk ikke kaster tomme flasker på gata etter vorspiel).. det skulle vært SKIKKELIG ille for at jeg skulle gjort det. vinglete kjøring kan jo bare være noen som holder på meg sms, mista noe på gulvet, spising, etc. ja det er farlig, men de hadde nekta på at de hadde kjørt dust uansett.. grisekjøring på oversiktelige områder bryr jeg meg svært lite med, det syns jeg er GREIT, er ikke så fan av grisekjøring på svingete uoversiktelige veier, men hadde ikke ringt fordet, for å si det sånn, da måtte jeg ringt en gang i uka.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 25. august 2010 #31 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Har aldri ringt politiet i trafikken, men ville gjort det dersom jeg så noen jeg mener er farlig for omgivelsene. Endret 25. august 2010 av strykebrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå