Gå til innhold

P-Plaster!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei..

Går i dag på mercilon p-piller.. føler meg kjempe oppblåst, småkvalm og daff... fikk samme bivirkninger da jeg gikk på yasminelle.. gikk opp mange kilo:(

vurderer å bytte til p-plaster. har hørt det inneholder mindre hormoner.

Noen som har erfaring med dette??

Hvordan er det, får du bivirkninger?

(veit det er litt inviduelt)

Tusen takk for svar :):)

Videoannonse
Annonse
Gjest harmanlystharmanlov
Skrevet

Jeg går på P-plaster (evra), har gjort det i 6 år og er kjempefornøyd med det. Enkelt å huske på og bruke.

Når det gjelder bivirkninger så har jeg vel ikke merket noen stor forskjell. Prøvde 2 måneder uten plaster i fjor, men fikk noen voldsomme humørsvingninger (noe jeg sjeldent har). Dette rettet seg fort opp når jeg begynte på plasteret igjen. Selvsagt så reagerer kroppen alltid på hormoner, men jeg har ingen bivirkninger som jeg kan 100 % skylde på plasteret.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk på plasteret i fire år fordi jeg ikke klarte å svelge piller. Fikk ingen bivirkninger bortsett fra de jeg ville ha, som var mindre menssmerter (reagerte noe på limet, forresten). Om plasteret inneholder mindre hormoner vet jeg ikke, men du får ihvertfall en jevnere påfylling av hormoner, og dermed ikke de toppene og bunnene du får av pillene. Legen min advarte meg mot det når jeg begynte på pillen i høst, at det var mye lettere å reagere på pillen enn plasteret, nettopp pga den ujevne påfyllingen av hormoner. Så det kan vel være verdt et forsøk? :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

er verdt et forsøk ja :):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...