Gå til innhold

Knuste klass

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I forige uke så hadde jeg vasket en del klass i oppvaskmiskenen og la dem på bordet etterpå før jeg skulle sette dem i skapet.

I mellomtiden så klartye mim sønn og en kamerat og knuse alle klassene da de lekte rundt i huset.

Jeg vet ikke hvem som gjorde det, men jeg tar det som et uhell og ser på de begge som skyldige, men kameraten til min sønn ble jo helt fra seg, gråt og alt og sa at han måtte gå hjem og si det til foreldrene. Jeg bare sa at han ikke trengte det og at jeg skulle ta meg av dette. Man han gikk nå da av likevel.

Senere så får jeg en telefon fra foreldrene om hvor lei seg de er og de skal erstatte alt sammen. Jeg sa at det ikke var nødvendig.

Så går det noen dager og plutselig så står gutten med begge foreldrene på trappa og vil snakke om dette.

Jeg sa som tidligere at de ikke trengte å bry seg og la til at jeg burde passet bedre på. De går og alle er lykkelige.

På mandag (altså i overigår) da sønnen min kommer hjem fra skola så sier han at kameraten har oversett han hele dagen og vil ikke snakket med han.

Og i går så måtte sønnen min snakke med læreren om dette og da har visst foreldrene til denne gutten kontaktet skola og sagt at jeg beskylder han for å ødelagt glass noe han ikke har gjort, som de sa. Læreren ringte i dag og jeg sa det som det var og har ikke hørt noe siden.

Hva er det som skjer her? Skjønner ikke noe. Dette er da ikke vanlig oppførsel og hvorfor holder de på sånn?

Vet ikke om jeg burde ringe dem heller eller hva jeg kan forvente at de sier.

Og hvorfor insisterer de først på å betale for så å anklage meg for beskyldinger?

Sitter i gjen som et spørsmålstegn nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ser at det gikk litt fort i svingene her.

Det skulle selvsagt stå glass og ikke klass.

Skrevet

Går vist litt fort i svingene for meg også, for jeg syntes da virkelig det stod glass der, hehe. ;)

Nei dette var rart. Jeg ville ringt dem og spurt hva som foregår. Beste måten å gjøre det på. Er jo synd dersom sønnen din og gutten ikke lenger kan være venner pga. foreldrene ikke klarer å takle et lite uhell.

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg tror det er gutten som har forklart det slik at du anklaget..Han var nok livredd for å få noe skyld i dette.

Kansje du kan ringe foreldrene, evt få igang et møte med læreren og hans foreldre for å oppklare saken, og gjøre det klart for ungen at uhell kan skje og at han ikke skal ha noe dårlig samvittighet. Om glassene var feks billige ikea glass kan du jo forklare det også, rett og slett avdramatisere det hele :)

Det kan være best for barnet vil jeg tro. Dårlig samvittighet kan sitte lenge. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...