ynskje Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Som emnetittelen tilsier lurer jeg på hvordan dere andre bruker couscous. Hvilke krydder bruker dere for å få den gode smaken? Jeg syntes couscousen i slike salatbarer etc er veldig god, men når jeg lager dette hjemme blir den bare helt smakløs. Jeg har rett og slett ingen peiling på hvilke krydder som bør brukes Noen som kan gi meg noen gode tips, evt dele noen gode oppskrifter der man bruker couscous?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Tabbouleh er smakfullt! Ellers bruker jeg buljong i vannet, og må alltid ha finhakket løk i couscousen.
Gjest Nebula Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Må følge med på tipsene som kommer her, men kan iallefall anbefale oppskriften jeg har linket til under. Kjøttboller med couscous
AnneMarthe Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Jeg kjøper kryddermix-poser i Sverige, vet ikke om de har det her hjemme. http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy....s=8&id=5627
ynskje Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2010 Her var det mange gode tips! Gleder meg til å prøve de ut AnneMarthe: disse krydderposene så jo geniale ut, så de må jeg lete etter. De må jo finnes i en eller annen butikk her i landet!
Fruktvand Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Lager couscous-salat ofte. Her er min oppskrift: 2 porsjoner coucous 1 boks kalkunskinke 1 boks mais ruccola 1 avocado 1 rødløk 1 boks med fetaost(bruker hele pakken med olje/hvitløk/oliven som dressing så couscousen får smak) Serveres med baguetter.
Lilith Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 Jeg blander alt som er godt med couscousen. Stort sett blir det: Cherrytomater Rødløk Fetaost Sitronsaft Friske urter Knallgodt både til fisk og fugl!
trulta_ Skrevet 11. mars 2010 #12 Skrevet 11. mars 2010 Blir sulten jeg. Min bror han en god oppskrift på kylling med honning, den serverest med couscous.
tineline Skrevet 11. mars 2010 #13 Skrevet 11. mars 2010 Jeg pleier å ha litt spisskum i vannet, og kanskje litt kanel hvis jeg føler meg eventyrlysten.
Gjest ee Skrevet 11. mars 2010 #14 Skrevet 11. mars 2010 Kjøper tidligere nevnte krydderblanding og har couscous som tilbehør til middag (som ris, pasta) - kjapt og godt! Ellers syns jeg couscous (med eller uten krydderblanding) er nydelig på wraps: Wraps, couscous, kylling (salatkylling, ferdig stekt og delt i biter), kryddersmøreost, cherrytomat, vårløk og hva jeg ellers måtte ha lyst på - nydelig og lynkjapp sommermat
Anglofil Skrevet 11. mars 2010 #15 Skrevet 11. mars 2010 Her om dagen hadde vi kyllingfilét med couscous til. Veldig godt. Brukte også litt kremet kyllingsaus. Mvh Yvonne
Gjest fisk Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 Ica og større matbutikker har couscous blandet med krydder/urter i pakken. Synes naturell er god, eller med kummin. Blander gjerne kikerter oppi. Godt til fisk/kylling med ajvar og tzatziki.
Amys Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Basisoppskriften min på couscous er med mynte (fersk), sitronsaft, bittelitt olje, salt og pepper. Hvor mye av hver pleier jeg å smake meg frem til. I tillegg går det an å koke den i buljong istedenfor vann, dette gir litt mer smak. Det går også an å ha korianderblader oppi, dette er spesielt godt sammen med fetaost og kyllingkjøttboller I tillegg kan man ha oppi litt forskjellig av grønnsaker, f.eks løk, paprika, mais, cherrytomater osv.
Gjest mari kontrari Skrevet 16. mars 2010 #18 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jeg har often kyllingbuljong i vannet, eller freser finhakket løk/hvitløk som jeg rører inn sammen med en klatt smør når den er ferdig. Sitron og hakket koriander er annen smakssetting jeg bruker mye, rører da dette inn når den er ferdig. Endret 16. mars 2010 av mari kontrari
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå