Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mars 2010 #21 Skrevet 12. mars 2010 Utrolig at det går an! Hvorfor gjør hun dette egentlig? Har hun veldig dårlig råd? Er ungene plutselig blitt mye dyrere i drift? (Jeg har en stedatter som er blitt ungdom, og hun ble plutselig utrolig dyr nesten over natta, så kanskje derfor barnas mor er blitt desperat? Ikke lett å være forelder og ha dårlig råd når barna blir ungdommer) Hei Ts. Håper du holder oss orientert ..savner forøvrig endel " damer " ....dere har jo så mye på hjerte hva gjelder temaet....
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #22 Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk for en tid tilbake et brev i posten der min ekskone krever mer bidrag fra meg. Vi har hatt en privat, muntlig samværsavtale i snart ett år nå og jeg har betalt bidrag ut fra denne. Pga lang reisevei har vi hatt 5 netter per måned, men nå forteller hun NAV at det bare et 2 netter per måned og at ett av mine tre barn IKKE har samvær med meg??? Dette er rent oppspinn, og jeg kan dokumentere at jeg har mer samvær enn hva hun sier. Og vet dere hva NAV svarer? At siden vi ikke har en skriftlig samværsavtale så må hennes opplysninger (minste opplyste samvær) legges til grunn selv om jeg har flybilletter/togbilleter utstedt i barnas navn som viser at de har reist hit. Hvem kan forstå noe sånt? Og motivasjonen hennes er to-tre tusenlapper mer i måneden. Ikke noe annet. Jeg klagde til NAV, la med all dokumentasjon samt billetter og hva jeg kunne finne for å bevise at barna var her. Klagen avvist. Hva i all verden slags system er dette? Hvordan kan dette være mulig? At en forelder bevisst lyver til det offentlige og blir belønnet for det? Nå har jeg begjært ny mekling, så får vi se hva hun klarer å komme opp med. Hun har nektet å snakk med meg eller svare på mailer/sms siden denne saken startet. Er det flere som har opplevd dette?
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 12. mars 2010 #23 Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk for en tid tilbake et brev i posten der min ekskone krever mer bidrag fra meg. Vi har hatt en privat, muntlig samværsavtale i snart ett år nå og jeg har betalt bidrag ut fra denne. Pga lang reisevei har vi hatt 5 netter per måned, men nå forteller hun NAV at det bare et 2 netter per måned og at ett av mine tre barn IKKE har samvær med meg??? Dette er rent oppspinn, og jeg kan dokumentere at jeg har mer samvær enn hva hun sier. Og vet dere hva NAV svarer? At siden vi ikke har en skriftlig samværsavtale så må hennes opplysninger (minste opplyste samvær) legges til grunn selv om jeg har flybilletter/togbilleter utstedt i barnas navn som viser at de har reist hit. Hvem kan forstå noe sånt? Og motivasjonen hennes er to-tre tusenlapper mer i måneden. Ikke noe annet. Jeg klagde til NAV, la med all dokumentasjon samt billetter og hva jeg kunne finne for å bevise at barna var her. Klagen avvist. Hva i all verden slags system er dette? Hvordan kan dette være mulig? At en forelder bevisst lyver til det offentlige og blir belønnet for det? Nå har jeg begjært ny mekling, så får vi se hva hun klarer å komme opp med. Hun har nektet å snakk med meg eller svare på mailer/sms siden denne saken startet. Er det flere som har opplevd dette? Jeg sier ikke at din x handler riktig i denne situasjonen........men for å plukke ting litt fra hverandre og ikke romstere rundt i en grøt av all verdens frustrasjoner mot din x og NAV som vokser og vokser og ødelegger deres klima: Dere trenger en samværsavtale. Det er like mye ditt ansvar som hennes ansvar å ha en samværsavtale. Jeg ser at dere er på gang der. Det er bra og det vil gjøre beregning av bidrag enklere for NAV. Jeg vil råde deg til å holde fokus på samværsavtalen - få den på plass - SÅ er du på banen å kunne forhandle om bidrag. Pr. i dag så er du ikke det og svirrer rundt i mange urealistiske frustrasjoner som vil gjøre deg mer bitter og vanskligere å samarbeide med. Det er verken du, din x eller dine barn tjent med. Hold fokus på samværsavtale og ta en ting av gangen. Husk......livet er ikke rettferdig - ta utfordringene og gjør noe realistisk og målrettet.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #24 Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk for en tid tilbake et brev i posten der min ekskone krever mer bidrag fra meg. Vi har hatt en privat, muntlig samværsavtale i snart ett år nå og jeg har betalt bidrag ut fra denne. Pga lang reisevei har vi hatt 5 netter per måned, men nå forteller hun NAV at det bare et 2 netter per måned og at ett av mine tre barn IKKE har samvær med meg??? Dette er rent oppspinn, og jeg kan dokumentere at jeg har mer samvær enn hva hun sier. Og vet dere hva NAV svarer? At siden vi ikke har en skriftlig samværsavtale så må hennes opplysninger (minste opplyste samvær) legges til grunn selv om jeg har flybilletter/togbilleter utstedt i barnas navn som viser at de har reist hit. Hvem kan forstå noe sånt? Og motivasjonen hennes er to-tre tusenlapper mer i måneden. Ikke noe annet. Jeg klagde til NAV, la med all dokumentasjon samt billetter og hva jeg kunne finne for å bevise at barna var her. Klagen avvist. Hva i all verden slags system er dette? Hvordan kan dette være mulig? At en forelder bevisst lyver til det offentlige og blir belønnet for det? Nå har jeg begjært ny mekling, så får vi se hva hun klarer å komme opp med. Hun har nektet å snakk med meg eller svare på mailer/sms siden denne saken startet. Er det flere som har opplevd dette? hei . har hatt det samme .. tok kontakt med familje kontoret og fikk en samværs avtale som jeg har krav på . anna hver helg og en overnatting pr uke... eller fra tordag til mandag anna hver uke , det blir 8 dager i mnd. og med meklingattest og samvers attest , fikk pipa en annen lyd ,, hun skal ha vanittig god grund for å nekte deg de dagene under 8 dager , vi menn er så lessen for å ta opp kampen av hensynet til barna ,, men snu det litt,,, av å til er kampen hvert det av akkurat hensyn til barna som også er like gla i far men får det ikke . barna lever i ett savn , ta opp kampen . drit i nav . bruk mekler . og la det gå i gjennonm det , nav kan ikke overse det da , da bryter dem loven . du har krav på minimum 8 dager ,,
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 12. mars 2010 #25 Skrevet 12. mars 2010 hei . har hatt det samme .. tok kontakt med familje kontoret og fikk en samværs avtale som jeg har krav på . anna hver helg og en overnatting pr uke... eller fra tordag til mandag anna hver uke , det blir 8 dager i mnd. og med meklingattest og samvers attest , fikk pipa en annen lyd ,, hun skal ha vanittig god grund for å nekte deg de dagene under 8 dager , vi menn er så lessen for å ta opp kampen av hensynet til barna ,, men snu det litt,,, av å til er kampen hvert det av akkurat hensyn til barna som også er like gla i far men får det ikke . barna lever i ett savn , ta opp kampen . drit i nav . bruk mekler . og la det gå i gjennonm det , nav kan ikke overse det da , da bryter dem loven . du har krav på minimum 8 dager ,, Feil, barna har krav på god kontakt med begge foreldre, men hvor mye samvær som skal være skal foreldrene bestemme sammen, og samværet skal passe akkurat deres barn. Hvis foreldrene ikke blir enige kan de gå til mekler, blir de ikke enige her kan de gå rettens vei.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #26 Skrevet 13. mars 2010 Feil, barna har krav på god kontakt med begge foreldre, men hvor mye samvær som skal være skal foreldrene bestemme sammen, og samværet skal passe akkurat deres barn. Hvis foreldrene ikke blir enige kan de gå til mekler, blir de ikke enige her kan de gå rettens vei. riktig retten veg , og da kan det bikke begge veger ,, retten sir da det minste . og det er 8 dager. og hvist far har mulighet for flere sammversdager så blir det slik . en kompis av meg gikk rettens veg . med krav om min 8 dager. det endte med 50/50 . prøv å gjett hvem som ble suuuur...
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2010 #27 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Det barnet som mor påstod ikke lengre hadde samvær motsa skriftlig sin mors påstand og dette ble sendt med til NAV i klagen. Det ble ikke tatt hensyn til for h*n er under 18 år. Meklingen er som sagt veldig snart, så da får vi høre hva hun sier. Deretter blir dette advokatmat. Jeg kan rett og slett ikke sitte her og finne meg i sånt... det er for drøyt. Her er det så mange saksbehandlingsfeil og mangel på vilje til å se det som ligger foran en at spørsmålet er om du ikke skal få prøvd dette for retten. Jeg ville også klaget NAV inn for alt som har med likestilling å gjøre for dette er ikke holdbart. Sist men ikke minst: barnet skal bli hørt fra det er 12 og det barnet sier skal tillegges stor vekt. Hvordan er dette ivaretatt når det blir brukt mot barnet at det er under 18? Kjør forberedelse til rettsak samtidig som du kjører mekling om avtale. Endret 13. mars 2010 av Blondie65
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #28 Skrevet 14. mars 2010 åååååå, jeg blir så lei meg når jeg leser slikt! Det viktigste er ikke barnebidraget og pengene, det viktigste skal være at man har lykkelige barn som har akkurat passe god kontakt med begge foreldre! HVORDAN kan man med hjerte og samvittighet bruke denne kontakten til å true til seg mer penger fra noen! MIN MOR var slik! Når jeg og mine søsken var 20, 24 og 27 så kuttet vi all kontakt med henne, hun forbedret seg aldri, hun satte penger forran alt annet alltid, og forklarte det med at det var best for oss at vi hadde god råd. Hun ruinerte den stakkars faren min i blant, og når HUN ringte ham og sa at vi ikke kom, så var det ikke bare han som ble knust! Vi satt og var veldig lei oss også, men det la ikke hun merke til, jeg husker hvor skadefro hun var over at hun hadde full kontroll over situasjonen. I dag er jeg 24 år gammel, og jeg har bedre kontakt med faren min enn jeg noen gang har hatt, jeg er bare så lei meg for alle de årene vi mistet sammen på grunn av min mor.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #29 Skrevet 16. mars 2010 åååååå, jeg blir så lei meg når jeg leser slikt! Det viktigste er ikke barnebidraget og pengene, det viktigste skal være at man har lykkelige barn som har akkurat passe god kontakt med begge foreldre! HVORDAN kan man med hjerte og samvittighet bruke denne kontakten til å true til seg mer penger fra noen! MIN MOR var slik! Når jeg og mine søsken var 20, 24 og 27 så kuttet vi all kontakt med henne, hun forbedret seg aldri, hun satte penger forran alt annet alltid, og forklarte det med at det var best for oss at vi hadde god råd. Hun ruinerte den stakkars faren min i blant, og når HUN ringte ham og sa at vi ikke kom, så var det ikke bare han som ble knust! Vi satt og var veldig lei oss også, men det la ikke hun merke til, jeg husker hvor skadefro hun var over at hun hadde full kontroll over situasjonen. I dag er jeg 24 år gammel, og jeg har bedre kontakt med faren min enn jeg noen gang har hatt, jeg er bare så lei meg for alle de årene vi mistet sammen på grunn av min mor. knall bra skrevet skulle ønske rette personene leste inlegget ditt
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. mars 2010 #30 Skrevet 16. mars 2010 knall bra skrevet skulle ønske rette personene leste inlegget ditt Helt enig men noen klarer vel å kverulere ved det også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå