Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er en 20 år gammel jente. De to siste månedene (mer eller mindre) har mensen uteblitt. Gikk på pillen for 3 måneder siden ca (synfase). Har hatt opphold fra dem

tidligere uten problemer.

Den siste tiden har huden min blitt veldig uren, samt mensaktige smerter, akkurat som om jeg skulle fått mensen. Smertene kommer og går, men er kvalm minst en gang om dagen.

Ifølge familien har jeg begynt å puste veldig fort og pulsen min går visstnok unormalt fort. Jeg har ikke målt tidligere eller tenkt over det tidligere så jeg vet ikke da jeg ikke har noe å sammenligne

med.

Tar vitaminer, røyker ikke, drikker sjeldent, trener når jeg kan, drikker bare vann og melk og spiser generelt sunt nok.

Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan det være mulighet for graviditet? Er det fysisk mulig? Jeg tenker siden du har sluttet piller etc?

Det kan også værelav jernverdier. Opplevde lignende symptomer selv. Eller stress. Har du ømme bryster??

Skrevet

Ingenting er umulig. Etter jeg sluttet med pillen har vel egetlig det eneste "prevansjonsmiddelet" vært å hoppe ut. Jeg har hørt det ikke funker, Ikke sjekket det opp, men da typen min er livredd fr å bli pappa så regner jeg med at han vet hva han driver med?

Kanskje jeg får ta en test i dag. Men jeg drakk alkohol i forrige uke engang, og i så fall, er det ikke lurt å... Gjøre noe med det i så fall?

Stress kan det godt være. Har ikke jobbet så hardt dom jeg pleier i det siste, akkurat vært på ferie i tillegg. Psykisk stress, er det mulig? Har mye å tenke på om dagen, samt trøbbel med forholdet...

Gjest Gjest_lillefilli_*
Skrevet

stress er noe som absolutt virker inn på mensturasjonssyklusen. Eks stress fører til høye nivåer av prolaktinhormonet, som bidrar til å utsette mens.

En annen mulighet er naturligvis graviditet. Gutter produserer en veske før samtelie og utløsning, som man kan se på som en slags smøreolje, som om de lekker litt. Denne kan inneholde sæd og i så måte er det mulighet for graviditet selv om ikke gutten får utløsning.

Ta en test og sjekk. Et tips er å kjøpe to, da den ikke alltid gir utslag første gang.

EN annen mulighet er jo også at du venter mens da du har sluttet på pilla om syklusen er irregulær enda. Det kan godt også være.

Ønsker deg lykke til

Gjest dalieo
Skrevet (endret)
Ingenting er umulig. Etter jeg sluttet med pillen har vel egetlig det eneste "prevansjonsmiddelet" vært å hoppe ut. Jeg har hørt det ikke funker, Ikke sjekket det opp, men da typen min er livredd fr å bli pappa så regner jeg med at han vet hva han driver med?.

Hvis du ikke vil bli gravid burde du definitivt ta litt mer ansvar enn det der. Siden du ikke har sjekket det opp fant jeg en link til deg: Lommelegen.

Ta en graviditetstest, og finn en sikker prevensjonsmetode.

Endret av dalieo
Skrevet

Jeg syns dette høres ut som et spørsmål som burde stilles en lege, og ikke brukerne på KG. er ingen her inne som kan fortelle deg hva som er i veien med kroppen din. Det kan derimot en lege. Dette kan være mye...forandringer i hormonproduksjonen, graviditet, stress, ++++. Så jeg vil sterkt råde deg til å gå til legen for en sjekk. Spesielt med tanke på pulsen din. Så vær god med kroppen din og lytt til det den sier...den vil ha kynidig hjelp :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...