Gå til innhold

Kalorier i kakao?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mange kalorier det er i den aner jeg ikke. Om du kan drikke en kopp om dagen uten å legge på deg kommer helt an på det totale kaloriinntaket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det må du nok enten google eller lese på boksen, enten i butikken eller om du har kjøpt en allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Lurer på hvor mange kalorier det er i kakao, og kan jeg drikke en kopp om dagen på jobben uten å legge på meg?

Det er denne typen

Nei, kakao blir man kjempefeit av. Man blir feit av alt annet enn salatblader og vann, faktisk. Én kopp kakao; og du vil våkne neste morgen 10 kg tyngre.

:klaske:

Mangelen på elementær kunnskap om ernæring her inne er intet mindre enn hårreisende... :riste:

Har dere virkelig ikke lært noe om helse og kosthold på skolen? Hvis ikke, hvorfor har dere ikke lest dere opp på emnet selv??

Om du legger på deg av en kopp kakao avhenger jo helt av hva du spiser ellers, det du da forstå dersom du forsøker å tenke fornuftig...

Og uansett, hvorvidt du legger på deg eller ikke av kakao burde være et underordnet spørsmål - det viktigste er selvsagt om det er SUNT eller ikke (og nei, pulverkakao som dette er altså ikke sunt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å spørre?! Er ikke det hele poenget med et forum da, at man kan spørre, uansett om det er banale ting så må da jammen folk få lov til å spørre. Kanskje er gjesten ung, og da jeg gikk på skolen skal jeg ærlig si at jeg ikke lærte så mye om antall kalorier. Om det er mangel på elementær kunnskap i skolen så tilhører vel det et annet forum, her må en da få lov til å spørre om helt enkle ting også?

Og til TS; det er nok ikke den ene koppen med kakao som avgjør om man legger på seg eller ei, det er alt det andre man spiser og drikker ila dagene som teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig kakao skal en bare unne seg i ny og ne.(selv om det er uforskammet godt :fnise: )

Men hvis du vil ha sjokoladesmaken, men med veeeeeeldig mange færre kalorier, så kan du kjøpe deg Options kakao boksen (lilla litt oval boks i butikken.) en kopp med options kakao inneholder rundt 40 kalorier, så den er slett ikke gale :) og dessuten så smaker den utrolig godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde google det for deg uten hel, men her er en oversikt på endel varme sjokolader og deres kaloriinnhold:

Drikke Energiinnhold per kopp á 2 dl

Varm sjokolade av lettmelk 215

Kakao laget av lettmelk 180

Kakao, Toro Rett i koppen 140

Kakao, Regia express 140

Options sjokodrikker Ca.40

Confecta sjokdrikker Ca. 40

Nå vet jeg ikke hvilken type dette er, ukjent for meg, men ligger kanskje på nivå med de en blander med vann som regia express?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...