Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Heisann... Har en jente på 8 år her hjemme som tisser seg ut på nettene. I natt så hadde hun ikke tisselaken på, men sov på en madrass som ikke skal ha behov for tisselaken. Problemet her er at lukten har satt seg ganske godt i madrassen, og lurer derfor på om der er en måte å få vasket den slik at lukten forsvinner og jeg slipper å kjøpe ny madrass? Nå er det ikke snakk om en vanlig madrass, men en med ett dekke på som virker slik som tisselaken. Bare slik at det ikke blir missforstått og dere tror jeg lar min datter sove på en madrass som er gjennomvåt av tiss. Har prøvd å vaske av overflaten med diverse seper, alt fra zalo til ajax, men lukten henger fortsatt igjen.
Spatula Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Det skal finnes noe som heter "madrass rens" Ta kontakt med et renseri, de kan hjelpe deg
Gjest Gjest_lars_* Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Men det er ikke en madrass som skal renses, men en overflate på madrassen. Overflaten er slik som en luftmadrass, altså slik at ikke noe trekker inn i den. Men luktet sitter likevel, og denne jeg vil ha bort. Har prøvd med litt eddik blandet i vann nå, men nå lukter ikke eddik direkte godt heller.
Spatula Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Nei, jeg mente ikke at den skulle leveres inn til rens, men det er et produkt man kan bruke for å fjerne urin og urinlukt på madrasser. Vet svigermor helte noen dråper sitron på en urinflekk på et teppe, for å fjerne lukt.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 DENNE bryter ned organiske materialer i madrasser o.l. og da forsvinner lukten også. Vi har fått bort både spylukt og annen lukt med denne, både i bilen og andre steder. Anbefales.
Gjest Tipser'n Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Hei Lars. Slett ikke enkelt å få bort lukt når den først har satt seg. Tror ikke det finnes noen vidunder kur, man må bare vaske igjen og igjen til såpa får overtaket. Det er nok viktig å la såpa få virke noen timer før man vasker den av. Ellers har jeg et godt råd, det finnes bleier å få kjøpt for sengevætere, i butikken har de noen som heter DryNites. Disse har motiver trykt på som gjør at de ser ut som en vanlig truse. Verd et forsøk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå