Gjest Me Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Er det noen som kan hjelpe meg å sette sammen en oppskrift på sunne pannekaker? Jeg tenkte å bruke blant annet disse ingrediensene: - egg - havregryn - cottage cheese - proteinpulver - søtning - kardemomme Kan det bli bra? Tips til endringer? Og IKKE MINST; hjelp meg med blandingsforhold til EN PERSON?
Olette Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Jeg har en oppskrift på noen sunne pannekaker som jeg synes er veldig god -mye proteiner og 2 dl skummetmelk 2-2,5 dl vann 2 egg 6 eggehviter 15 gram valgfritt mel (jeg liker å bruke grovt) 40 g havregryn Rør sammen det tørre først, og tilsett melk og vann. Så pisker du eggene inn, og eggehvitene litt for seg selv før du vender dem inn og pisker grundig så du får en jevn røre. La røren hvile i noen minutter før du steker pannekakene. Godt å servere med cottage cheese og friske bær til feks! Denne oppskriften er jo en ålreit mengde til en person. Men det kommer jo litt an på hvor mye man spiser. Rester kan jo spares til kveldsmat eller frokost dagen etter Jeg vil jo ikke tro at det er dumt å putte litt søtning og/eller kardemomme oppi denne røra heller? Synes ikke sammensetningen din av ingredienser hørtes dum ut i det hele tatt -jeg pleier som regel bare å eksperimentere litt og klæsje sammen noe, det meste pleier å funke. Har en oppskrift på noen "frokostlapper" med cottage cheese, kesam og egg som jeg av og til pleier å lage og steke i ovnen noen minutter og. Kjempegodt og enkelt Endret 10. mars 2010 av Olette
Wind Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Blir ikke den røra veldig tynn, Olette? :klø: Når jeg lager pannekaker har jeg havregryn, grovt mel (av en eller annen slags type) og noe hvetemel, litt olje, noen egg, litt sukker (kan evt. sløyfes. Kommer litt an på hva man skal ha på.) og salt, og så melk (ofte ekstra lett/skummet). Har ingen nøyaktige blandingsforhold. Kan bare si at Cottage cheese er veldig godt på pannekakene, og da får du spist mer av det, sammenlignet med om du har det i røra, du blir da fortere mett, og spiser dermed færre pannekaker. Endret 10. mars 2010 av Wind
Belima Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Du kan lage pannekaker av Møllerens Fibra mel. Det er hele hvetekornet som er malt like fint som vanlig hvetemel. De blir brunere enn med vanlig hvetemel, men godt blir det. Har også laget vafler av det melet. Prøv det da vel, enkelt, greit, sundt og godt.
Cessa25 Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Bare innom for å ha oppskriftene på mine innlegg, nammis!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er panakemoms, så dette kommer jeg til å skrive ned i oppskriftsboken min:) Mine "sunne" pannekaker lager jeg av; egg speltmel havremelk sukker eller søtning om ønskelig, som regel dropper jeg dette, for lett syltetøy er søtt nok i seg selv. Speltmel sies å ha en slakende effekt, men om det er tilfelle vet jeg ikke, men jeg merker ihvertfall at jeg ikke blir så oppblåst i magen, som når jeg bruker hvetemel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå