Gå til innhold

Mellomblødninger ved p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i tre år spist trionetta, men skiftet for 6 mnd siden til yasmin. Problemet etter jeg begynte med yasmin har vært at jeg får mellomblødninger. Dette starter ca en uke før siste pille på brettet (altså 10 dager før mensen) og varer mer eller mindre til jeg får mensen på ordentlig. Er skikkerlig plagsomt altså!! Er ikke mye, men såpass at jeg føler det er ekkelt å ha sex (blir litt gris) og dermed har mensen i 2 uker (typen begynner å bli gal!!).

Er det noen som har erfaringer med dette? Hvor lang tid tok det å bli kvitt blødningene?? Jeg har bestemt meg for å fortsette til jul, og om det ikke gir seg til da vil jeg be legen om et annet merke. Dette er uholdbart!!

PS. Hadde aldri slike problemer med trionetta.

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også blødninger på Yasmin, men det gikk over etter et par måneder...

F.eks Yasmin og Loette er det veldig mange som får blødninger av.

Nå går jeg på Trionetta, og akkurat nå har jeg samme problemet som du har på Yasmin! Gruelig irriterende...

Beklager at jeg ikke har noe ordentlig svar til deg, men du har vel ikke så mye å tape på å prøve et annet merke..?

Skrevet

Etter å ha brukt p-piller i flere år fikk jeg også mellomblødninger. Jeg tok en pause - og det stoppet. Det kom tilbake igjen da jeg startet på nytt med p-piller. Så har jeg forsøktp-piller både med sterkere og svakere hormoner, monofase og trifase + p-ring... Alle ga meg mellomblødninger, så hormonprevensjon er tydeligvis ikke noe for meg lenger...

Skrevet

Hadde du bivirkninger med Trionetta? Hvis ikke, hadde jeg gått over på dem igjen. Yasmin inneholder mindre hormoner enn Trionetta, og det fører til større sjangs for mellomblødninger.

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med blødninger, og jeg bruker trionetta 28. Har brukt denne nå i ca 9 år. De siste mnd har jeg fått blødninger, og alltid på pille nr.3 andre uken. :sur:

Jeg tok 2 mnd opphold fra pillene, hadde en mnd på piller som gikk normalt, man nå på runde nr 2 er blødningen tilbake igjen.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...