Gå til innhold

Gutt som søker hjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hei, en gutt på 20 år her. Pleier ikke akkurat å henge her, men nå var det jo den perfekte plass å komme for å få litt hjelp. Jeg har fått meg konstante blå/sorte nyanser i huden rundt øyene, og det ser ut som at huden under øyene har blitt "fyllt ut". Da har det også kommet et par rynker under øyene.

Hvordan blir jeg kvitt alt dette jævelskapet? Det har vart lenge nå, og er ganske sjenerende.

Litt info om meg, jeg sover MINST 7 timer hver natt. Spiser sundt og variert, tar vitaminbjørner og omega 3 tabletter daglig. Eneste minus er at jeg ikke spiser fisk, er vel forsåvidt et stort minus. Og jeg drikker espresso som jeg koker selv, En del i grunn. I snitt 2-3 kopper 2 ganger hver 3 dag. Koffeinen der er vel ikke av det sunneste, men jeg tenker på å kjøpe meg en koffeinfri espresso snart for å kutte litt ned der og. Ellers blir det jo en filmkveld en eller to ganger i uka, med cola og chips/pizza.

Ellers er jeg fysisk ganske aktiv. Løper 3 km på under 13 min, og trener nå og da. Jeg har lagt merke til at samtidig som at dette har kommet startet jeg å miste endel hår, og har faktisk fått det som kan kalles en vom. For første gang i midt liv. Til tross for at ellers sundt kosthold. Stresser gjør jeg heller ikke.

Any idea? Hvorfor jeg ALLTID ser sliten ut i ansiktet? Og fått rynker da jeg er 20 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anyone?

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

En årsak til blåhet under øynene kan være uregelmessig døgnrytme. Jeg har også hørt at det kan hjelpe å drikke mye vann. Pass på at du ikke er de dehydrert og får i deg nok vann i løpet av dagen.

Om dette plager deg veldig kan en løsning være å oppsøke en hudlege.

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Bruker du noe fuktighetskrem eller renseprodukter til ansiktet ditt? Jeg brukte det før og irriterte meg over at jeg hadde streker under øya. Så slutta jeg å bruke renseprodukter og fuktighetskrem noen dager å vips så ble det MYE bedre ;)

Skrevet

Døgnrytmen er stabil den. Jeg bruker egentlig aldri noe fuktighetskremer eller noe, først nylig har jeg kjøpt meg min første fuktighetskrem. Denne hjalp ikke, så bruken har vært heller laber. Jeg tror jeg drikker mer enn nok vann, men da har nok kaffe gjort sitt for å tørste meg ut.

Men idag kjøpte jeg meg en øyehudkrem på et apotek. Så får se om den hjelper noe særlig.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Døgnrytmen er stabil den. Jeg bruker egentlig aldri noe fuktighetskremer eller noe, først nylig har jeg kjøpt meg min første fuktighetskrem. Denne hjalp ikke, så bruken har vært heller laber. Jeg tror jeg drikker mer enn nok vann, men da har nok kaffe gjort sitt for å tørste meg ut.

Men idag kjøpte jeg meg en øyehudkrem på et apotek. Så får se om den hjelper noe særlig.

Det er nok arv. Sånne ting er arvelig! Har foreldrene dine det også?

Gjest Gjest
Skrevet

Du drikker for lite vann og for mye brus og kaffe. Brus og kaffe er vanndrivende, det vil si at hvis du drikker en desiliter kaffe eller brus så tisser du ut mer enn en desiliter urin. Det er en misforståelse at misfarging under øynene kommer av for lite søvn. Drikk 2 - 3 liter friskt, rent vann hver dag, evt. Farris hvis du synes vann blir for kjedelig i lengden. Chips og pizza inneholder mye salt, noe som gjør kroppen din enda tørstere. Og en tørst hud blir tørr og rynkete.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

du kan jo bare kjøpe deg consealer da. det gjør vi jenter. (dekkpulver/krem) Det tar vekk blåfargen. Det viser ikke, så ingen vil legge merke til det. Det kjedelige er at man må gjøre det hver dag. Hvis du går for det, kan du kjøpe det via nettbutikk, eks tikei.se, og lære å legge den på via youtubevideoer. søk, consealer og apply

Og prøv å drikke mindre cola, tea og koffein og mer rent vann.

Og prøv å sove mer. 7 timer er ikke det store.

Jeg får glatt blå ringer under øynene av å sove kun 7 timer om natten...

Gjest Susanne
Skrevet

Jeg bruker alternativet til medikamenter og kemikalier...

Tipset mitt er å bruker Aloe Vera. Du han kanskje hørt om det for det er ingrediensen i mang et hudpleieprodukt, MEN mitt tips er å kjøpe selve planten, det hjelper huden utrolig!!

Du klipper eller river av et lite stykke av bladet (som er FULL av olje), og smører det rett på huden. Har du f.eks kviseproblemer i tillegg, eller hva som helst av hud-problemer, så hjelper det!! Det virker virkelig! Tenk; 100% aloe vera!

Hvis det er kun under øynenen som er problemet, ta det direke på på kvelden (masse), og la det tørke før du legger deg.

Morgenen etter vaasker du det av, og evt, smører på igjen. Huden kan føles noe tørr eller "strukket", men du kan ta fuktighetskrem på etterpå når det er tørt.

Det har hjulpet meg veldig. Test det i det miste.

Det hadde selv både problemer med kviser og poser under øynene. Jeg så seriøst resultater etter kun to dager!!

I tillegg er det rimelig! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...