Gå til innhold

Vi gifter oss 09.10.10


pandatjej

Anbefalte innlegg

I dag er det nøyaktig syv måneder til vi gifter oss, det er nesten helt uvirkelig å tenke på! Er noen måneder siden frieriet, og kirke og lokale er på plass. :yvonne: Så mye annet har vi i grunnen ikke ordnet enda, men det tar vi etter hvert ;)

Greit å ha en plass å notere ned huskelister, linker osv.

Gleder meg til den store dagen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også noen linker til aktuelle brudesalonger hvor jeg kan gå å prøve kjoler:

http://miranda-brud.no/

http://bruden.squarespace.com/

http://www.agape-brud.no/

Noen her inne som har erfaring med disse brudesalongene? Aner ikke hvem av de jeg skal velge.. Sannsynligvis blir det til at jeg prøver på en av disse salongene, og at jeg bestiller fra jkdress når jeg har bestemt meg!

Hvis det er noen som har tips om andre brudesalonger i Sandnes/Stavanger-området tar jeg gjerne i mot tips! :)

Endret av mrs panda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk på å lage en huskeliste over ting som må gjøres. Er etter hvert på tide å komme skikkelig i gang med planleggingen! Tiden går jo så fort, og vi har vært så opptatt med huskjøp, leilighetssalg, flytting, jobbsøking osv, så bryllupsplanlegging har det ikke vært så mye av :fnise:

Kirke

Lokale

Sette opp budsjett

Gjesteliste

Invitasjoner

Forlovere

Fotograf

Transport gjester

(må kontrolltelle antall plasser)

Transport oss

Skjemaer:

Navneendring

Prøving av ekteskapsvilkår

Forlovererklæring

- min forlover

Vielsen:

Tidspunkt

Bestemme innmarsj og utmarsj

- inngang: Mendelssohn

- Utgang: trumpet tune

Salmer

- Morning has broken

- Å leva det er å elska

Solosang kirke

- Den finast eg veit

Trompetist

Samtale med vigsler

Ringer

Papirer

Vielseprogram

(må trykkes opp)

Blomster kirke

Festen:

Frukt og drikke før vi kommer

- Må bestille

Mottakelse

- Bestemme drikke

- Avtale klokkelsett

- Bestille

Bestille mat og vin

Festprogram og bordkort

Bordoppsett

Kjøreplan for dagen

Toastmaster

Gaveoppakker

- trenger 2 til

- Bok til å skrive ned gave

- Hvite merkelapper

Ønskeliste

Bryllupskake

Blomster

Musikk

Brudevals

- Ring venninne

- Finn på itunes

Tale

Gjestebok

Oppmerksomhet til toastmaster, forlover m.m.

Meg:

Brudekjole

Undertøy

Smykker

- øredobber

- halskjede

Sko

Frisør/sminke

Brudebukett

Den kommende Mr Panda:

Antrekk

Overnatting til gjestene

Overnatting til oss

Morgengave

Bryllupsreise

:rødme: Gleder oss til dagen vår..

Endret av pandatjej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har kjøpt kjolen min via Agape, og er passe fornøyd, men det er min personlige oppfatning da, kjolene er hvertfall vakre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Jeg kjøpte også brudekjole via Agape, i Oslo. Kjolen var jeg fornøyd med når jeg etter mye stress fikk den sydd ut. Men kundebehandlingen er den verste jeg har vært ute for. Agape opplyse ikke at de ikke rettet opp kjolen dersom den ikke passet, og henviste heller ikke til en sydame som kunne gjøre dette. En regner med at når en kjøper målsømm så betyr dette at den blir tilpasset etter mål om det skulle vise seg at den ikke passer. Men agape forstår ikke dette slik. I stedet viste de til at kjolen skulle sitte slik den satt selv om alle kunne se at den var for liten. Det var en totalt mangel på sevice og lydhørhet for min opplevelese. Om noen tenker å kjøpe kjole hos agape, så avgtal også time hos en syerske. Omsøm er heller ikke iberegnet i prisen, selv om kjolen sys etter mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldinger Tusle og anonym :):vinke:

Jeg har bestemt meg for å prøve på salongen som heter Miranda, håper jeg får god hjelp der.

Søren og, ingen av linkene jeg har lagt ut virker plutselig, vet ikke hva som har skjedd her :sinna: Jaja, får bare prøve å fikse igjen :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også brudekjole via Agape, i Oslo. Kjolen var jeg fornøyd med når jeg etter mye stress fikk den sydd ut. Men kundebehandlingen er den verste jeg har vært ute for. Agape opplyse ikke at de ikke rettet opp kjolen dersom den ikke passet, og henviste heller ikke til en sydame som kunne gjøre dette. En regner med at når en kjøper målsømm så betyr dette at den blir tilpasset etter mål om det skulle vise seg at den ikke passer. Men agape forstår ikke dette slik. I stedet viste de til at kjolen skulle sitte slik den satt selv om alle kunne se at den var for liten. Det var en totalt mangel på sevice og lydhørhet for min opplevelese. Om noen tenker å kjøpe kjole hos agape, så avgtal også time hos en syerske. Omsøm er heller ikke iberegnet i prisen, selv om kjolen sys etter mål.

Dette hørtes relativt stress ut ja.. Var det dyrt å få sydd om kjolen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i boken min Endelig :) Har du dagbok her inne?

Ja, det er bare og forhøre seg for det så ut som om en flink fotograf:)

Ja, vurderer å høre med han. Har også fått tips om to andre, så vi får tenke litt på det!

Endret av pandatjej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få kjøpt kjolen i god tid jeg var skikkelig stressa før jeg fikk bestilt min, nå er den sanrt her så nå er det sko stress smykker osv. Jeg har kjøpt denne :):):)

http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=21484317

er nr 259

Gleeeder meg til den kommer!!!

Hei Amandapus, velkommen til deg også :) Så fin kjole, tenker du er spent! Jeg har kjøpt kjole nå jeg også, den er såååå fin!

Edit: trykkleif

Endret av pandatjej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I dag har vi fått gjort litt med planleggingen, det er så gøy! Blir stadig mer virkelig at den store dagen nærmer seg :)

Vi har sendt mail til fire forskjellige fotografer for å høre litt om priser og tilgjengelighet, spent på responsen. I tillegg har jeg prøvd å sette opp en liste over hvem jeg kunne tenke meg å ha i utdrikningslaget mitt, sånn at det blir litt enklere for forlover å invitere. Ikke lett det der! Aner ikke hvor jeg skal sette grensen, skal jeg invitere noen som ikke invitert i bryllupet og so on.. Tror jeg må sove litt på den der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemstilling som deg, dette med utdrikningslaget (om jeg i det hele tatt får et da, hehe)

Må også sove litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hm, ikke så flink til å oppdatere her inne. Synes det er gøy å ha dagbok, men kommer liksom ikke så langt som å skrive her inne!

Nå har jeg oppdatert gjøremålslisten vår, det er fint å se at ting går framover :) Litt over 4 måneder igjen, gleder meg til å bli konen til fine kjæresten min.

Nå har jeg fått levert liste over deltakere til utdrikningslag til forloveren min. Utrolig vanskelig å bestemme seg, men nå er det visst gjort :Hehe:

Har du bestemt deg for hvor du skal sette grensen Tusle?

Fotograf er i boks, tror vi blir veldig fornøyd med valget vårt der. Neste prosjekt er å bestemme seg for frisør og bestille det. Kjenner ikke så mange som har giftet seg i hjembyen, så jeg synes det er litt vanskelig å vite hvor jeg bør gå. Har søkt litt her og på andre forum, så noen tips har jeg fått. Planen er å ordne hår og sminke på samme plass, så jeg vil jo helst at de skal være god på begge deler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare sniker litt i dagboka di ;) Har du bilde av kjolen eller?

*poff*

Bilde av kjolen tatt vekk (veldig mye vits nå, 18 dager før vi gifter oss, haha)

Endret av pandatjej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin!!! Min er ganske lik i formen, har også litt mønster brodert. Syns det gjør deg når det er mer enn bare glatt stoff :)Skal du ha noe mer (type sjal eller bolero) eller satser du på at du holder varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...